اقتصادی

ترخیص اخیر برنج خارجی تاثیری بر بازار نداشت

دبیرکل اتحادیه بانکداران اعلام کرد که قیمت برنج خارجی در سطح عمده ثابت مانده و هیچ کاهشی مشاهده نشده است.

قاسم علی حسنی در پاسخ به سوالی با توجه به آزادی 91 هزار تومانی اخیر از گمرک و بنادر ، با ترندونی مصاحبه کرد. آخرین گزارشات گمرک آیا این مقدار برنج وارد بازار شده و آیا قیمت برنج خارجی تغییر کرده است؟ وی اظهار داشت: قیمت برنج وارداتی همچنان پایدار است و در حال حاضر در سطح عمده فروشی قیمت آنها بین 21 هزار تا 500 هزار تا 22 هزار جلد است و شاهد افت قیمت در بازار نبوده ایم.

وی ادامه داد: بازار این محصول گرفتار ترس ، امید و عدم اطمینان بود. خریداران تمایلی به خرید ندارند و فروشندگان نیز ضرر نمی کنند و چشم به راه آینده هستند. این وضعیت احتمالاً تا پایان امسال ادامه خواهد داشت.

دبیرکل اتحادیه بنکداران افزود: از ابتدای سال تاکنون قیمت برنج خارجی به دلیل افزایش نرخ ارز ، وابستگی بانکداران و واردکنندگان به بانک مرکزی برای توزیع ارز ، سودآوری ، قیمت های بالای تولید تا توزیع 200 درصد افزایش یافته است.

وی همچنین به وضعیت بازار روغن جامد اشاره کرد و اظهار داشت: “هنوز 4.5 كیلوگرم روغن جامد برای مصارف خانگی و 16 كیلوگرم روغن جامد برای استفاده در صنعت شیرینی سازی ، شکلات و كارخانه توزیع نشده است”. البته قول داده شده و منتظر آن هستیم. روغن مایع مشکلی ندارد و در زنجیره های فروشگاه توزیع می شود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا