تخصیص ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای لایروبی دو بنادر شمال

مدیرکل بنادر مازندران: ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای لایروبی بنادر نوشهر و فریدونکنار تخصیص یافت.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران،مدیرکل بنادر و دریانوردی مازندران به موضوع لایروبی بنادر نوشهر و فریدونکنار اشاره کرد و گفت: برای لایروبی این دو بندر ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار درنظر گرفته شد که ۱۰۰ میلیارد تومان مربوط به بندر نوشهر است.

 سعید کیا کجوری با اشاره به مشکلات ناشی از کاهش تراز آب دریای خزر ادامه داد: اگر لایروبی بنادر صورت نمی‌گرفت قطعاً دچار مشکل می‌شدیم و با اجرای این طرح، خطر تعطیلی و انسداد بنادر رفع شده است و اکنون وضعیت بهتر شده است.

او گفت: پهلوگیری یک کشتی با آبخور ۳.۷ متر در بندر پارسال با مشکل مواجه بود، ولی با لایروبی و اقدامات گرفته، امسال موفق به پهلوگیری کشتی با آبخور ۴.۳ متری شدیم.

مدیرکل بنادر و دریانوردی مازندران با اشاره به تملک اراضی واقع شده در مسیر احداث راه دسترسی اختصاصی بندر نوشهر به کمربندی افزود: تملک اراضی واقع شده در مسیر اجرای پروژه صورت گرفته و فقط تملک دو پلاک از آن باقی مانده است.

کیاکجوری گفت: برای تملک این اراضی منتظر اعلام نظر سازمان آب منطقه‌ای هستیم که آیا این اراضی در حریم رودخانه قرار دارد یا خیر و اعتبار تملک این دو پلاک نیز وجود دارد.

او ادامه داد: بندر نوشهر از نظر ارائه خدمات بندری وضعیت کیفی مطلوبی دارد و ۷۰ درصد از فضای انبارش بندر مربوط به بخش خصوصی است و این نشان از استقبال سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری دارد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی مازندران درخصوص اینکه چرا دو پروژه سرمایه گذاری شامل کارخانه فرآوری قهوه و تولید تجهیزات و کیت‌های آزمایشگاهی در بندر نوشهر به سرانجام نرسیده است، گفت: اجرای طرح تولید کیت‌های آزمایشگاهی نیازمند مجوز وزارت بهداشت است تا کار ساخت ابنیه آغاز شود و سرمایه گذار کارخانه قهوه نیز در موعد مقرر نتوانست به تعهدات قانونی اش برای اجرای طرح عمل کند.

کیاکجوری درباره وضعیت خودرو‌های لوکس توقیفی در بندر نوشهر گفت: متولی ترخیص و تعیین تکلیف این خودرو‌ها سازمان اموال تملیکی است و بندر فقط انباردار این ماشین‌ها است.

او با بیان اینکه ناوگان بندر نوشهر برای خدمات رسانی به کشتی‌های تجاری از وضعیت مطلوبی برخوردار است، گفت: مشکلی در زمینه خدمات دهی شناور‌های راهنمایی و یدک کشی برای ورود و خروج آسان کشتی‌های تجاری در این بندر وجود ندارد.

دکمه بازگشت به بالا