اقتصادی

بنادر صیادی خور سمایلی و بندر امام (ره) لایروبی می‌شوند

ترندونی/ خوزستان تفاهم نامه همکاری سه جانبه بین اداره کل شیلات خوزستان، فرماندار بندرماهشهر و شرکت عملیات غیر صنعتی پتروشیمی امضا شد.

امروز 23 فروردین ماه در جلسه ای با حضور فتح الله ابوعلی مدیر کل شیلات، فریدون بندری فرماندار بندرماهشهر و محسن عطاس زمزم مدیر کل شرکت پتروشیمی غیر صنعتی، تفاهم نامه تعمیر و بازسازی خور سماعیلی منعقد شد. . و بنادر ماهیگیری بندر امام در خمینی (ره).

فتح الله ابوعلی مدیرکل شیلات خوزستان در این جلسه با برشمردن ظرفیت های صیادی شهرستان بندرماهشهر بر لزوم اجرای طرح های آبزی پروری و صیادی در این شهرستان تاکید کرد.

وی بیان کرد: طرح 12 هزار هکتاری پرورش ماهیان دریایی در ماهشهر و طرح قفس پرورش ماهی در چوریات از مهمترین ظرفیت های صیادی شهرستان است که امید است با هماهنگی و حمایت مسئولان محلی و استانی به سرعت اجرایی شود.

ابوعلی با اشاره به اینکه حفظ منابع ارزشمند آبی برای نسل های آینده و اشتغال پایدار صیادان حائز اهمیت است، خواستار حمایت از بازسازی ذخیره گاه دریایی از طریق ایجاد زیستگاه های مصنوعی و تقویت مراکز پرورش ماهیان دریایی شد.

وی تصریح کرد: با توجه به صنایع بزرگ پتروشیمی که در منطقه وجود دارد، طرح های آبزی پروری و ماهیگیری با کمک و اعتبار برای این صنایع موجب رونق و اشتغال در شهرستان می شود.

در ادامه فریدون بندری فرماندار بندر ماهشهر نیز گفت: خدای نکرده در آینده نزدیک شاهد لایروبی و بهسازی بنادر صیادی خور سمایلی و امام خمینی (ره) باشیم که یکی از طولانی ترین بنادر بوده است. – نیازها و نیازهای ثابت شهر.

فرماندار بندر ماهشهر افزود: این پروژه ها شامل لایروبی، تعمیر و بازسازی بنادر صیادی خور سمایلی و امام خمینی(ره) و همچنین تعمیر، نگهداری و نگهداری شبکه برق رسانی این دو بندر صیادی است. 60 میلیارد ریال شورای راهبردی شهر اجرا می شود.

وی ادامه داد: یکی از مواهب الهی در بندر ماهشهر وجود ظرفیت های مختلف صیادی در سواحل خلیج فارس است که حضور صنعت پتروشیمی ارزش این هدایا را افزایش داده و آن را به ارزش افزوده منطقه ای و ملی ما تبدیل کرده است. “

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا