برون مرزی

تأکید امیرعبداللهیان بر حسن نیت و جدیت ایران برای رسیدن به توافق خوب در وین

به گزارش گروه سیاست خارجی فارس، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (دوشنبه) در سفری یک روزه به مسکو با فهد بن دیدار کرد. محمود السعید، معاون سلطان عمان. او صحبت کرد.

وزیر امور خارجه در این دیدار آخرین تحولات روابط دو کشور و مسائل مهم منطقه را مورد بحث و بررسی قرار داد.

شایان ذکر است که پیش از این اعلام شده بود که این سفر با محوریت توسعه روابط دو کشور در زمینه های مختلف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی و رایزنی در موضوعات مهم انجام خواهد شد. منطقه

* تاکید بر تداوم روابط ایران و عمان در زمان سلطان هیتم

رئیس دستگاه دیپلماسی کشور با اشاره به روابط تاریخی، مستمر و راهبردی دو کشور جمهوری اسلامی ایران و پادشاهی عمان، به نقش مهم قابوس پادشاه فقید عمان در شکل‌دهی روابط دو کشور اشاره کرد. ادامه روابط دو کشور با تهران و مسقط در زمان سلطان هیثم.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین با ابلاغ سلام آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور کشورمان به سلطان هیثم از حضور وی در مراسم تحلیف آیت الله رئیسی تشکر کرد.

* سیاست دولت سیزدهم در قبال کشورهای منطقه

امیرعبداللهیان با تشریح سیاست دولت سیزدهم مبنی بر اولویت‌بندی همکاری‌ها با کشورهای منطقه، عمان را یکی از اولویت‌های اصلی همکاری‌ها در منطقه دانست و بر توسعه همه جانبه همکاری‌های متقابل در زمینه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی تاکید کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان در زمینه همکاری های اقتصادی بر آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای همکاری در حوزه های حمل و نقل بار و مسافر، انرژی، گردشگری، خطوط هوایی و سایر زمینه های همکاری تاکید کرد.

به گزارش فارس، امیرعبداللهیان همچنین با تشریح رویکرد جمهوری اسلامی ایران در همکاری با کشورهای حوزه خلیج فارس و در چارچوب سیاست همسایگی، تاکید کرد که هیچ محدودیت و استثنایی برای روابط حسنه با کشورهای حوزه خلیج فارس وجود ندارد. منطقه

* راه حل سیاسی برای بحران یمن را برجسته می کند و از تلاش های دولت عمان برای جابجایی شهید ایرلو قدردانی می کند.

وزیر امور خارجه کشورمان در سخنانی در خصوص بحران یمن، رویکرد اصولی جمهوری اسلامی ایران از ابتدای بحران را بر اساس راه حل سیاسی و گفت‌وگو محور برشمرد و بر لزوم مسیر و گفت‌وگوی سیاسی برای حل این بحران تاکید کرد. چالش ها و مسائل. حکیمانه عمان در این راستا و همچنین تلاش های ارزنده دولت عمان در انتقال شهید ایرلو سفیر کشورمان در یمن برای مداوا به تهران.

* حسن نیت و جدیت ایران برای دستیابی به توافق خوب در وین

امیرعبداللهیان با تشریح آخرین تحولات مذاکرات وین، بر رویکرد کشورمان به ابتکارات عملی و سازنده طرف های این گفت وگو در عمل تاکید کرد و به حسن نیت و جدیت کشورمان در دستیابی به یک توافق خوب اشاره کرد.

به گزارش فارس، ادامه هشتمین مذاکرات وین میان ایران و گروه 1+5 درباره لغو تحریم های آمریکا از روز دوشنبه 13 دی ماه از سر گرفته شد و همچنان ادامه دارد. سعید خطیب زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه در نشست هفتگی خود به خبرنگاران گفت: به دنبال توافقی با ثبات و معتبر در وین هستیم. (اینجا بخوانید)

* تمرکز قائم مقام سلطان عمان بر توسعه همکاری ها با ایران

به گزارش فارس، فهد بن محمود آل سعید معاون سلطان عمان نیز بر روابط نزدیک و برادرانه دو کشور، توسعه همکاری های دو کشور و علاقه عمان برای کمک به همگرایی کشورهای منطقه تاکید کرد. . .

وی با اشاره به تاریخ و فرهنگ غنی ایران، بر نقش سازنده ایران در رویدادهای منطقه تاکید کرد.

به گزارش فارس، امیر عبداللهیان در این سفر با همکار خود از عمان نیز دیدار کرد و همانطور که خطیب زاده امروز اعلام کرد احتمالا برای ادامه سفر خود به عمان به یکی دیگر از کشورهای حاشیه خلیج فارس خواهد رفت.

انتهای پیام/



این را در صفحه اول پیشنهاد دهید

دکمه بازگشت به بالا