برون مرزی

تأکید امیرعبداللهیان بر همکاری با کوبا برای خنثی‌سازی تحریم‌ها

به گزارش اخبار اینترنتی، امیر عبداللهیان کوبا را شریک راهبردی خواند و خواستار گسترش همکاری ها در زمینه های مختلف و همچنین تعمیق همکاری های سیاسی شد.

وزیر امور خارجه کشورمان با تاکید بر سطح روابط دو کشور در زمینه مناسبات سیاسی به عنوان همکاری قابل اعتماد و قابل توجه در حوزه سلامت به ویژه در زمینه تولید مشترک واکسن، بر اراده دولت سیزدهم در این بیانیه بر اهمیت ارتقای همکاری‌های اقتصادی و تجاری با در نظر گرفتن توانمندی‌های موجود دو طرف تاکید شد و از طرفین خواست تمام تلاش خود را برای به‌کارگیری ظرفیت‌های اقتصادی این همکاری‌ها به کار گیرند. .

امیرعبداللهیان در این دیدار ضمن محکومیت تحریم‌های آمریکا علیه جمهوری کوبا، با اشاره به گستردگی تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه دو کشور، بر لزوم استفاده از تجربیات یکدیگر در خنثی‌سازی تحریم‌ها تاکید کرد.

«ریکاردو کابریساس» معاون نخست وزیر و فرستاده ویژه رئیس جمهور کوبا نیز از حمایت قاطع جمهوری اسلامی ایران از روابط دو کشور و تحریم های یکجانبه آمریکا علیه کوبا قدردانی کرد و روابط اقتصادی دو کشور را مورد بررسی قرار داد. روابط راهبردی دو کشور و بر اهمیت بهره برداری از ظرفیت های اقتصادی دو کشور به نفع طرفین تاکید کرد.

311311

دکمه بازگشت به بالا