عمومی

به پیک پنجم کرونا نزدیک می‌شویم

واقعیت این است که انواع آفریقای جنوبی و هند توانایی زیادی برای آلوده شدن سریع شهروندان دارند و این می تواند خطر شروع قله پنجم در این کشور را افزایش دهد. به عبارت دیگر ، می توان گفت که ما به بالای تاج پنجم نزدیکتر هستیم.

به گزارش ترندونی ، حمید سوری ، رئیس کمیته اپیدمیولوژی کوید -19 ، در یادداشت روزنامه ای جام جم “طبق آخرین آمار مرکز اطلاعات وزارت بهداشت ، 112 نفر از هموطنانمان روز گذشته بر اثر بیماری عروق بیماری کرونا قلب درگذشتند و بیش از 11000 نفر به ویروس کرونا مبتلا شدند. واکسیناسیون آهسته است و طبق آخرین اطلاعات ، یک میلیون نفر هر دو دوز واکسن را دریافت کرده اند. هیچ رازی نیست که ویروس کرونا همچنان در گردش است و اخبار جهش آن هر روز در گوشه گوشه جهان شنیده می شود. تاکنون ویروس در چهار نوع مختلف شناسایی شده است: نوع کلاسیک ، که از ووهان ، چین به تمام نقاط جهان گسترش یافته است ، انواع انگلیسی ، هندی و آفریقای جنوبی ، که در جنوب و جنوب شرقی گزارش شده است شهرهای کشور ما. به دلیل ترافیک زیاد. مدتی است که مراکز جدید آفریقای جنوبی و هند در استانهای هرمزگان ، فارس و بوشهر ایجاد شده است. بنابراین ، یک شیوع ویروسی در این مناطق رخ داده است. بنابراین ، تیم واکنش سریع سعی در کنترل ویروس داشت.

واقعیت این است که انواع آفریقای جنوبی و هند توانایی زیادی برای آلوده کردن سریع شهروندان دارند و این می تواند خطر شروع اوج پنجم تاج را در کشور افزایش دهد. به عبارت دیگر ، می توان گفت که ما به بالای تاج پنجم نزدیکتر هستیم. به نظر می رسد کنترل وضعیت و جلوگیری از قله پنجم به طیف وسیعی از اقدامات بستگی دارد که نباید آنها را فراموش کنیم. درست است که انواع آفریقایی و هندی بسیار بیماری زا است ، اما اقدامات پیشگیرانه می تواند به کنترل بیماری کمک کند. به عنوان مثال ، مدل تشخیص در کشور باید تغییر کند و روند تحقیقات و کنترل بیماری در مناطقی که بر گزینه های آفریقای جنوبی و هند تمرکز دارند ، تسریع شود. علاوه بر این ، ترافیک باید کاملاً کنترل شده و مطابق با پروتکل های بهداشتی باشد. علاوه بر تمام این محدودیت ها ، بهتر است آزمایش تاج را در ورودی و خروجی مناطق آلوده افزایش دهید. مطالعه مسافران بدون علامت از این مناطق ، اقدام دیگری است که باید برای کنترل بیماری ایسکمیک قلب و کاهش احتمال قله پنجم انجام شود. استفاده از ماسک و رعایت پروتکل های بهداشتی یکی از اصول اساسی پیشگیری از خطر است.

فراموش نکنیم که علاوه بر همه این محدودیت ها ، برای جلوگیری از شروع موج پنجم ، تسریع واکسیناسیون در کشور ، که در حال حاضر به دلیل برخی از مشکلات کند انجام می شود ، از مهمترین موارد است. که مسئولان بهداشتی باید آن را خطاب کنند این امر به ویژه در مناطق تحت تأثیر گزینه های آفریقای جنوبی و هند بسیار مهم است. شخصاً معتقدم علیرغم مشکلات سلامتی که در طی شیوع ویروسهای بیماری کرونا برجسته شده است ، افزایش میزان واکسیناسیون و گسترش آن در سراسر کشور مهمترین راه کنترل بیماری کرون است. “به نظر می رسد که تنها راه محافظت در برابر ویروس در حال حاضر واکسیناسیون همه افراد است.”

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا