اقتصادی

تشخیص و شناسایی همزمان جهش‌های کرونا در کشور میسر شد/غلبه جهش هندی بر نوع انگلیسی

محققان یک پروژه تحقیقاتی را برای راه اندازی نسل جدیدی از کیت های تشخیصی ویروس کرونا آغاز کرده اند که طبق گفته سازمان غذا و دارو ، دو برابر نمونه های خارجی دقیق است و آنها می گویند خط تولید کیت ماهانه یک میلیون کیت است.

به گزارش ترندونی ، از زمان شیوع ویروس کرونا در کشور در سال 1998. شرکت های دانش بنیان خواستار تولید و تولید کیت های تشخیصی ویروس کرونا شده اند.

دکتر چوبین ، دکترای ویروس شناسی پزشکی از دانشگاه تربیت مدرس و محقق یک شرکت دانش بنیان ، توانست اولین کیت تشخیص ویروس کرونا را در کشور ایجاد کرده و تولید کند.

در مطالعات اخیر ، او همچنین نسل جدیدی از کیت های جدید را کشف کرده است که علاوه بر تعیین مثبت یا منفی بودن تست PCR ، می تواند نوع آن را نیز تعیین کند.

به گفته وی ، اولین گزینه آفریقای جنوبی که در این کشور معرفی شد ، استفاده از این کیت بود. اولین فردی که به ویروس ویروس کرونا نوع آفریقایی آلوده شد بندرعباس بود.

مصاحبه با دکتر ترندونی حمزه چوبین ، مدیر پروژه ژنو در یک شرکت دانش بنیان و مجری پروژه وی در مورد محصول جدید این شرکت گفت: ما مجموعه جدیدی برای تشخیص تاج گل را در دستور کار قرار داده ایم که مجموعه ای از تاج های گل نسل جدید در نظر گرفته می شود.

وی ادامه داد: در نسل جدید کیت های تشخیصی ویروس کرونا ، ما توانستیم کیت هایی ارائه دهیم که علاوه بر تعیین اینکه فرد به عروق ویروس کرونا آلوده است یا نه ، نوع ویروس ویروس کرونا را از نمونه های آلوده گزارش می دهد. شخص “

چوبین افزود: این کیت می تواند تعیین کند که آیا ویروس موجود در یک نمونه فرد آلوده از نوع انگلیسی (ویروس آلفا) ، آفریقایی (بتا ویروس) یا هندی (ویروس دلتا) است.

وی با اشاره به اهمیت قابلیت های این مجموعه گفت: “داده های موجود در این مجموعه می تواند برای برنامه ریزی كلان در پیشگیری استفاده شود.” به عنوان مثال ، اگر نوع جدید ویروس کرونا با شیوع بالا در پیک پنجم تأیید شود ، باید محدودیت های ترافیکی سخت تری اعمال شود.

وی گفت: “كیت نسل قبلی دو منطقه از ویروس را مورد تجزیه و تحلیل قرار می دهد تا مشخص شود كه آیا شخصی شریان كرونر دارد یا خیر ، اما در نسل جدید ، ما سه ناحیه ژن را بررسی می كنیم تا ابتدا این مورد را تعیین كنیم.” یا منفی است ، و اگر چنین است ، چه نوع ویروسی کرونا ویروس آلوده است؟

به گفته وی ، این اولین بسته تشخیصی بیماری ویروس کرونا قلب در ایران است که به جای دو منطقه ، سه منطقه ویروس ویروس کرونا را تجزیه و تحلیل می کند.

مدیر پروژه در مورد حساسیت این کیت گفت: طبق اعلام سازمان غذا و دارو ، حساسیت این کیت دو برابر کیت های خارجی است ، در حالی که زمان انتشار نتایج از کیت های موجود در فروشگاه کوتاه تر است.

چوبین با اشاره به اینکه کیت تشخیصی تولید شده توسط این شرکت دانش ساز نیم ساعت کمتر از سایر کیت ها است ، خاطرنشان کرد: تجزیه و تحلیل کیت های تشخیصی کرونا که در بازارهای داخلی موجود است ، یک ساعت و 45 دقیقه زمان می برد. اما این کیت برای تجزیه و تحلیل به یک ساعت و 10 ساعت و 15 دقیقه زمان نیاز دارد.

وی گفت: “این کیت ، مانند کیت PCR ، نمونه ای از گلو و گلو بیمار را تعیین می کند.” – برای تعیین مثبت یا منفی بودن تاج از نمونه ها ، منطقه در ساخت این کیت مورد توجه قرار گرفت. “علاوه بر این ، دو منطقه دیگر که در ویروسهای انگلیسی و هندی جهش یافته اند در کیت قرار گرفتند تا تعیین کنند در صورت مثبت بودن آزمایش چه نوع ویروسی بدست آمده است.

چوبین با بیان اینکه “تاکنون 50،000 آزمایش از این کیت در سطح کشور انجام داده ایم ، گفت:” این شرکت همچنین خط تولید نسل جدید کیت تشخیص کرونا را راه اندازی کرده است که ظرفیت تولید یک میلیون دستگاه در ماه را دارد.

وی همچنین با توجه به انواع مختلف ویروس کرونا در ارتفاعات جولان در کشور جلب توجه کرد و گفت: یک نوع انگلیسی قبل از پیک پنجم چسبانده شد و نوع هند به تدریج سلطه داشت. جهش های ویروس کرونا از نظر بالینی تفاوتی ندارند و از نظر شیوع تفاوت دارند.

چوبین گفت: “در جهش در این ویروس ، گیرنده ویروس مهم است.” وقتی گیرنده ویروس جهش می یابد ، حاد و خطرناک می شود. زیرا این ویروس بهتر به گیرنده های انسانی متصل می شود.

وی گفت: “ویروس هند می تواند سریعتر گسترش یابد و از آنجا كه به سرعت به گیرنده های انسانی متصل می شود ، احتمالاً به ویروس های كمتری نیاز دارد و مسئله اصلی این است كه به مردم اجازه دهد در طول تعطیلات غذا بخورند.” آنها اجازه سفر داشتند ، اما آنها نمی دانستند که نسخه انگلیسی در این کشور رواج دارد.

به گفته وی ، موج پنجم تحت سلطه ویروس هند یا دلتا است که به طور متوسط ​​30 تا 40 درصد از جمعیت را آلوده می کند ، اما در برخی از شهرهای کشور بیشتر است.

چوبین با بیان اینکه ویروس های قوی تر معمولاً غالب هستند ، توضیح داد: نوع انگلیسی بر چینی ها و هندی ها در برابر انگلیسی ها غلبه داشت. بعلاوه ، ویروس هند دو برابر ویروس انگلیسی است.

به گزارش ترندونی ، ویروس کرونا ویروس بیماری Covid 19 از اواخر سال 2019 در ووهان (چین) کنترل می شود و در مدت کوتاهی در سراسر جهان گسترش می یابد. سازمان بهداشت جهانی (WHO) شیوع همه گیری (همه گیر جهانی) در سال 2020 را تأیید کرده است. مارس.

ویروس کرونا از طریق دستان آلوده یا با عطسه ، سرفه و حتی قطره های تنفس از طریق دهان ، بینی و چشم به افراد آلوده منتقل می شود. تنگی نفس ، خستگی و بدن درد ، اختلالات بو و چشایی و مشکلات گوارشی از علائم بیماری کوید 19 است. بیش از 80٪ افراد آلوده به ویروس نیز به بیماری خفیف مبتلا می شوند.

جهش های ویروس کرونا در انگلیس ، برزیل ، هند و آفریقا ، که شیوع ، بیماری و مرگ و میر آن را افزایش داده است ، نگرانی های جدیدی را در سراسر جهان ایجاد کرده است.

از طرف دیگر ، سازمان بهداشت جهانی تصمیم گرفته است تا از الفبای یونانی برای نام بردن ویروس ها به جای نام های قبلی استفاده کند تا از کشورهایی که سویه های جهش یافته ویروس ویروس کرونا شناسایی شده اند ، جلوگیری کند.

بر این اساس ، نام ویروس (B. 1. 1.7) ، اولین بار در انگلستان شناسایی شد ، به «آلفا» تغییر یافت و ویروس (B. 1. 351) اولین بار در آفریقای جنوبی به عنوان «بتا» مشاهده شد.

نوع (B. 1. 617.2) هند را دلتا نیز می نامند. سایر سویه های شناسایی شده نیز بر اساس حروف الفبای یونانی به همین ترتیب نامگذاری شده اند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا