اقتصادی

بهبود آبرسانی به ۸۰۰۰ روستای محروم کشور

تفاهم نامه همکاری بین شرکت آبفای کشور و ستاد بازسازی و توسعه عتبات عالیات برای بهبود آبرسانی به 8000 روستای مناطق محروم کشور امضا شد. اسکن آبرسانی باران آنلاین.

به گزارش ترندونی، علی اکبر محرابیان وزیر نیرو در مراسم امضای تفاهم نامه پروژه آبرسانی شهید سلیمانی گفت: در حال حاضر بیش از 25 درصد روستاهای کشور آب آشامیدنی سالم را از دست می دهند. در برخی از بخش‌های این شبکه: «با این حال، آنها همچنان دسترسی به آب سالم را از دست می‌دهند.

وی گفت: در نظر داریم 10 هزار روستای فاقد شبکه آب سالم و پایدار را به عنوان یک فعالیت ملی و مردمی آبرسانی کنیم. در این گام نخست، تفاهم نامه بین 31 آبفای کشور و 7100 روستا برای اجرای طرح آبرسانی پایگاه امام حسن (ع) منعقد شد.

وزیر نیرو با بیان اینکه قرار بود به مدت سه سال آب شرب سالم برای چنین تعدادی از روستاها وجود داشته باشد، افزود: تاکنون آبرسانی به این روستاها سیار بوده و حتی ممکن بود آب به روستاهای دورافتاده و یا دورافتاده نرسد. با. به آب دسترسی داشته باشید که مردم نیز از آن شکایت کرده اند.

محرابیان آبرسانی روستاها را عتبات عالیات برعهده گرفته است و افزود: امیدواریم در گام بعدی پروژه ها به گونه ای اجرا شود که شرایط روستاها خوب باشد.

به گفته وی، مهم این است که عتبات وابسته به آسیب دیدگان جامعه است.

وزیر نیرو بر اساس تفاهم امروز گفت: با مدیریت عتبات، خیرین به کارهای آبرسانی دست پیدا می کنند و امیدواریم این کمپین در تامین آب شرب فقرای کشور الگو باشد.

همچنین حمیدرضا جانباز، مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب گفت: با امضای تفاهم نامه ای بین ستاد بازسازی عتبات عالیات و شرکت مهندسی آب و فاضلاب، شبکه آبرسانی برخی روستاها قطع می شود. و تبدیل به یک ایستگاه دائمی شود.

وی گفت: ستاد بازسازی عتبات عالیات رویکرد ویژه ای به موضوع آب دارد که منجر به طرح این تفاهم نامه شد.

وی ادامه داد: از سوی دیگر وزیر نیرو بر موضوع ساماندهی شبکه آبرسانی در روستاها تاکید کرد که در روستاهایی که آبرسانی نداریم و مردم مشکل دارند، آبرسانی می شود. از وضعیت تامین آب حذف شود تا به ایستگاه ثابت آب شرب تبدیل شود که این تفاهم نامه امضا شد.

رئیس شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با بیان اینکه این مراسم آغاز بسیار خوبی در آستانه بزرگداشت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی است، افزود: وزارت نیرو نیز در حال تامین آب برخی از این روستاها است.

به گزارش ترندونی، این طرح موسوم به طرح آبرسانی سردار حاج قاسمو سلیمانی با حضور علی اکبر محرابیان وزیر نیرو با امضای حمیدو رضا جانباز، مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور امضا شد. و جلال مآب رئیس ستاد بازسازی و توسعه عتبات عالیات با تمرکز امکانات و توانمندی های موکب در سراسر کشور و خیرین، سازمان ها و نهادهای مرتبط در کشور با نصب تانک های ثابت در روستاهای هدف و ارائه امکانات سیار به دست آمده اند. . وسایل نقلیه آبرسانی، مخازن ثابت می توانند با وسایل نقلیه آبی سیار پر شوند ساکنان روستایی باید بتوانند در تمام ساعات شبانه روز از مخازن ثابت آب بکشند.

در این گزارش آمده است که اولین پروژه که در سال 1400 آغاز می شود. ماه ژانویه و در سال 1401 به پایان می رسد. این پروژه در دی ماه 1379 10 درصد از روستاها را تحت پوشش قرار می دهد و با توجه به نتایج طرح در سال اول 1379. روستاهای باقی مانده. این در سال های آینده برنامه ریزی خواهد شد.

این گزارش حاکی از آن است که این طرح ابتدا به همت شهید قاسم سلیمانی در زلزله کرمان در سال 1397 انجام شد که در آن با اصرار سردار سلیمانی کل موکب برای امدادرسانی به زلزله زدگان پیگیری شد. این استان و تمامی امکانات، چهل پایتخت برای کمک به مردم به مناطق زلزله زده اعزام شدند.

علاوه بر این، در سال 2009 این کمک ها در ابتدای دهه 90 به استان های سیل زده سرازیر شد و به توزیع معیشت، پخت و پز و غذای گرم و کمک هایی مانند پوشاک و وسایل منزل در این مناطق پرداخت.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا