اقتصادی

افزایش ظرفیت تامین آبرسانی به شهر گرگان/سه حلقه چاه دیگر وارد مدار شد

ترندونی/گلستان مدیرعامل آب منطقه ای گلستان از راه اندازی و اتصال 3 گمانه جدید و افزایش 60 لیتری آب در گرگان خبر داد.

مهندس سید محسن حسینی در گفتگو با خبرنگاران و اصحاب رسانه با اشاره به اینکه هر شب تلاش می شود مشکل کمبود آب شرب گرگان حل شود، گفت: تمام تلاش خود را متمرکز کرده ایم تا بتوانیم به زودی قسمت اعظم آن را تامین کنیم. . این مشکل را در ماه های اخیر با کمک دولت حل کنیم.

وی با بیان اینکه در راستای اجرای طرح های مختلف در منطقه برای رفع مشکل کمبود آب شرب گرگان، سه حلقه چاه جدید به شبکه های آبرسانی این شهر متصل شده است، گفت: بهره برداری از این سه حلقه چاه اضافه می شود. 60 لیتر در ثانیه به ظرفیت تامین شبکه آب گرگان افزایش یافته است تا شاهد کاهش مشکلات تامین آب شرب مردم شهر باشیم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان گلستان با تاکید بر اینکه یکی از چاه هایی که وارد مدار شده چاه 200 متری ششکلاته، 350 متر خط انتقال آب و 650 متر خط انتقال برق است. وی ادامه داد: بیش از 6 میلیارد و 400 میلیون تومان برای تملک اراضی، حفاری، نصب خطوط انتقال آب و برق، ساخت اتاقک و قرارهای آن هزینه شد و دبی آب 20 لیتر در ثانیه است.

حسینی همچنین از بهره برداری دومین گمانه شستکلاته با دبی 20 لیتر بر ثانیه خبر داد و گفت: این گمانه 208 متر عمق دارد و دارای خط انتقال آب 350 متر و خط انتقال برق 650 متر است. 7 میلیارد و 100 میلیون تومان.

مدیرعامل آب منطقه ای گلستان از اتصال چاه WF4 به عمق 210 متر واقع در شرق گرگان به شبکه آبرسانی گرگان خبر داد و افزود: این چاه با هزینه ای بالغ بر 9.6 میلیارد تومان حفر، نصب و برق رسانی شد. با خط انتقال 2000 متری به گرگان، شبکه آبرسانی وصل شد و 20 لیتر در ثانیه به ظرفیت آب شرب این شهر اضافه شد.

حسینی با تشکر از زحمات دولت محترم، وزارت نیرو، نمایندگان مردم در شورای اسلامی، استانداری و سازمان برنامه و بودجه برای تامین اعتبارات لازم، افزود: به یاری خداوند تلاش و همت مدیران و مدیران کارشناسان شرکت آب منطقه ای، شرکت های حفاری و پیمانکاران و مشاوران حضور داشتند و این خدمت به شهروندان محترم گرگانی رسید.

به گزارش ترندونی، بر اساس طرح آبرسانی گرگان، پایان تیرماه امسال 2 حلقه چاه در شرق گرگان با دبی 45 لیتر بر ثانیه به آب شرب گرگان اضافه شد.

همچنین در ابتدای تیرماه عملیات احداث مخزن 20 هزار مترمکعبی گرمابادش و بهره برداری از خط انتقال 5 کیلومتر از مخزن گرمابادش به مخزن جیلین سیاه تلو به پایان رسید و 20 درصد شهر گرگان تکمیل شد و ظرفیت انتقال آب 300 لیتر در ثانیه آب شرب شرق گرگان افزایش یافت.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا