عمومی

برای ترویج ازدواج و فرزندآوری مشوق‌هایی ارائه شود – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، آیت‌الله جواد حاجی‌زاده شامگاه جمعه در جلسه ستاد حمایت از خانواده و جوانی جمعیت اهر با اشاره به این‌که رفع موانع افزایش جمعیت و ارائه مشوق‌های ازدواج و فرزندآوری نیاز به اقدامات جهادی دارد، اظهار داشت: دشمنان و عناصر برای کاهش جمعیت برنامه‌ریزی کرده بودند، اما با درایت مقام معظم رهبری این تهدید کاهش جمعیت دشمنان به ثمر ننشست.

امام جمعه اهر افزود: وقتی جمعیت یک کشور پیر بوده و بنیه دفاعی و اقتصادی نداشته باشد آن کشور ضعیف می‌شود، لذا باید برای جلوگیری از پیری جمعیت، سیاست جوانی جمعیت را با جدیت و حساسیت اجرایی کنیم از طرفی دیگر موانع ازدواج و فرزندآوری جوانان مرتفع کنیم.

وی ادامه داد: تورم‌، گرانی و مشکلات اقتصادی و معیشتی را مانع ازدواج و تشکیل خانواده می‌دانند. این در حالی است برخی از زوج‌ها احساس می‌کنند اگر صاحب فرزند شوند مشکلات‌شان چند برابر می‌شود، از این‌رو باید این دغدغه را از میان برداشته شود. به عبارتی دیگر می‌توان با ارائه مشوق‌ها و حمایت‌ها فرزندآوری و جوانی جمعیت را ترویج دهیم.

حاجی‌زاده تصریح کرد: عدم فرزندآوری با وجود شرایط، به منزله نسل‌کُشی است چراکه شرایط برای فرزندآوری فراهم بوده ولی از آن امتناع کرده‌اند.

امام جمعه اهر بر لزوم برگزاری همایش تجلیل خانواده‌های دارای بالای ۳ فرزند تأکید کرد و یادآور شد: دستگاه‌های ذی‌ربط با احصاء وضعیت موجود و برنامه‌ریزی برای اجرای سیاست‌های جوانی جمعیت اهتمام ویژه‌ای داشته باشند و برای اینکه به هدف رشد جمعیت برسند، سیاست‌گذاری و تدوین برنامه ضروری است.

وی با تأکید بر این‌که درمان زوج‌های نابارور به منظور تسهیل در فرزندآوری ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است، اظهار کرد: خوشبختانه دولت سیزدهم به درمان زوج‌های نابارور اهتمام ویژه‌ای دارد و مدیران دستگاه‌های مربوطه با مساعدت در تأمین هزینه‌های درمانی به زوج‌های نابارور در جهت فرزندآوری کمک کنند.

حاجی‌زاده در پایان با انتقاد از عدم کارآیی دستگاه‌های دیالیز بیمارستان باقرالعلوم اهر گفت: بیماران کلیوی که جزو بیماران خاص هستند از اینکه دستگاه‌های دیالیز بیمارستان باقرالعلوم جوابگوی درمان آن‌ها نیست به دفتر امام جمعه گلایه و شکایت می‌کنند. بیماران کلیوی شهرستان اهر از عدم کارآیی دستگاه‌های دیالیز رنج می‌برند، مسئولان مربوطه با تأمین اعتبار برای نوسازی و تجهیز دستگاه‌های دیالیز بیمارستان باقرالعلوم اهر برنامه‌ریزی و پیگیری کنند.

دکمه بازگشت به بالا