عمومی

کسب رتبه اول پرداخت وام ازدواج در کشور توسط خراسان رضوی – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری آنلاین، حجت‌الاسلام حجت گنابادی‌نژاد اظهار کرد: در دولت سیزدهم با همکاری خوبی که از سوی دولت و مجلس صورت گرفت، قانون حمایت از جوانی، جمعیت و ازدواج به تصویب رسید که قانون نسبتاً جامع و کاربردی است.

معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی گفت: شخص رئیس جمهور محترم توجه ویژه‌ای به مسائل خانواده و موضوع وام ازدواج دارند و بر این اساس دستورات مهمی از سوی رئیس جمهور برای سهولت دریافت وام ازدواج صادر و مورد تاکید قرار گرفته شده است.

وی تصریح کرد: در استان هم همه ظرفیت‌ها با علاقه این موضوع را دنبال می‌کردند اما به دلایل مختلف در سال اخیر که گذشت طی مقاطعی یک عقب‌ماندگی‌ها و صف انتظارهای نسبتاً طولانی در بانک‌ها شاهد بودیم. به طور مثال در آذرماه ۱۴۰۲ بیش از ۲۳ هزار نفر از متقاضیان وام ازدواج در صف انتظار بودند و این باعث شرمندگی ما در مقابل مردم بود.

گنابادی‌نژاد با تاکید بر اینکه پرداخت وام ازدواج «کف انجام وظیفه حاکمیت در موضوع ازدواج» است، خاطرنشان کرد: پیگیری‌های مفصلی در این حوزه صورت گرفت. استاندار خراسان رضوی به این موضوع ورود پیدا کردند و دستوراتی به بانک‌ها ابلاغ کردند. همچنین رئیس کل دادگستری استان جلسه‌ای ویژه برگزار کردند، شورای هماهنگی بانک‌ها و برخی از نمایندگان مجلس پیگیری و همراهی کردند. لذا با مجموعه پیگیری‌های ویژه و همدلی‌هایی که در سطح استان صورت گرفت، هم‌اکنون صف انتظار ما به ۳ هزار نفر در بانک‌ها رسیده و به لحاظ عملیات اعطای وام در بهمن‌ماه ۱۴۰۲ رتبه یک کشور را به خود اختصاص دادیم‌.

معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی تاکید کرد: شبکه بانکی استان نسبت به دریافت وثیقه‌ها باید ابلاغیه بانک مرکزی را رعایت کنند تا شاهد رضایتمندی مردم در این حوزه باشیم.

دکمه بازگشت به بالا