عمومی

کهگیلویه و بویراحمد رتبه اول کشت قراردادی در سطح کشور را دارد – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

سید علی معتمدی پور در گفتگو با خبرنگار آنلاین افزود: کهگیلویه و بویراحمد در توزیع کود شیمیایی رتبه سوم، در کشت قراردادی رتبه اول و در طرح جهش تولید در دیم‌زارها رتبه سوم را در سطح کشور به خود اختصاص داده است.

معتمدی پور با بیان اینکه ۹۱ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان امسال به کشت گندم اختصاص یافته است، تصریح کرد: از این مقدار ۷۰ هزار هکتار به شکل کشت «دیم» و مابقی به صورت آبی بوده و سطح زیر کشت جو نیز ۲۸ هزار هکتار است.

وی میزان کشت «کلزا» را ۵۰۰ هکتار عنوان کرد و گفت: ۷۵۰ تن برداشت از این محصول انجام گیرد.

معتمدی پور افزود: در تولید بذر گندم «دیم» تاکنون بیش از ۱۲ هزار تن بذر تولید شده که بذر مورد نیاز ۱۳ استان کشور را تأمین می‌کند.

رئیس سازمان جهاد استان خاطر نشان کرد: در فصل برداشت فعلی، پیش بینی می‌شود در سراسر استان بیش از ۱۰۰ هزار تن گندم برداشت شود که نسبت به سال‌های گذشته افزایش مطلوبی دارد.

وی همچنین برنامه ریزی بموقع جهت مدیریت و نگهداری کمباین‌ها تا پایان فصل برداشت، پلاک گذاری، تأمین سوخت و هزینه حمل و همچنین ابلاغ نرخ برداشت را از دلایل موفقیت در افزایش تولید و برداشت دانست.

معتمدی پور به فعال‌سازی مراکز خرید، آمادگی و تجهیز کامل ۹ مرکز خرید گندم و ۲ مرکز خرید کلزا بصورت شبانه روزی در استان اشاره کرد و ابراز داشت: در گام نخست استفاده از همه کمباین‌های موجود در استان و در گام دوم بستن قرارداد با کمباین‌های مهاجر باعث شد تا برداشت محصولات غله با کمترین خسارت روبرو شود.

دکمه بازگشت به بالا