اقتصادی

برای بهبود اقتصاد و تولید در ۱۴۰۰ چه باید کرد؟  

با توجه به اینکه 1400 سال تولید ، حمایت و بازدارندگی توسط رهبر ارشد نامگذاری شد ، اقتصاددان با تأکید بر مهمترین عامل تأثیرگذار بر تولید ، نگرش مقامات اقتصادی را نسبت به حاکمیت اقتصادی تغییر داد ، گفت: ساختار اصلاح مالکیت کشور ، اقتصاد آزاد ، لغو برخی از گروه های انحصاری ، اصلاح سیستم های اداری ، مالیاتی ، پولی و بانکی و بهبود فضای کسب و کار از جمله الزامات تقویت تولید و بهبود اقتصاد است.

به گزارش ترندونی ، برای چندین سال متوالی ، 1400 سال دوباره سال اقتصاد و تولید نامیده می شود و امسال به “سال تولید ، پشتیبانی و بازدارندگی” تبدیل شده است که با جهش جدی 100 درصدی تولید امسال صورت گرفته است. ، که امروز آغاز شد. تولید به فروش می رسد.

در برابر این زمینه ، آیت الله خامنه ای استدلال کردند که در سال 1399. عدم موفقیت در جهش کامل تولید به دلیل موانع و همچنین عدم حمایت از تولید در همه بخشها بود و با اشاره به مشکل واردات و قاچاق کالا: تلاش جوانان تولید شده یا قاچاق از طریق باندهای موذی مانع تولید و باعث فروپاشی آن می شود.

رهبر معظم انقلاب اسلامی مشوق ها از جمله مشوق های سرمایه گذاری را پیش شرط جهش در تولید خواندند و افزودند: «وضعیت تجارت در کشور باید به گونه ای باشد که مردم به سرمایه گذاری در تولید ترغیب شوند و از افزایش هزینه های تولید پرهیز کنند. . “

وی مشوق های کم در بخش تولید و در برخی سال ها ، شاخص هزینه تولید کننده بالاتر از شاخص هزینه مصرف کننده را مانعی برای پیشرفت تولید دانست و گفت: حرکت انقلابی در تولید از سال 1999 آغاز شد. در حقیقت ، این آغاز یک عصر جدید است ، تا ادامه یابد.

علاوه بر این ، كامران نادری ، اقتصاددان ، در مصاحبه با ترندونی گفت: “سال گذشته ، اقتصاد كشور بالاترین سطح تورم را تجربه كرد و به طور كلی رشد كافی تولید نداشتیم ، كه انتظار بازگشت آن را نداشتیم. به دلیل کاهش تولید در سالهای گذشته پارسال افت کرد اما اتفاق افتاد.

99 بدترین سال اقتصادی بود

وی گفت: 1399 بدترین سال اقتصادی برای کشور بود که همراه با شیوع ویروس کرونا بود. “موانع زیادی برای ارتقا to تولید وجود دارد که اولین عامل م effectiveثر در تغییر نگرش مسئولان نسبت به ملت است. اقتصاد و حاکمیت آن. اگر نگرش اقتصادی مسئولان تغییر نکند ، نمی توانیم چشم انداز مثبت و روشنی داشته باشیم برای تولید در سال 1400.

این اقتصاددان افزود: بهره وری در اقتصاد بسیار کم است ، مدرن نشده است و فن آوری های تولید منسوخ شده اند. علاوه بر این ، منابع و انرژی زیادی برای تولید کالاهای خانگی هدر می رود. بی نظمی و بی نظمی در اقتصاد کشور وجود داشته است که طی دو سال گذشته شدت گرفته است ، نرخ تورم بسیار بالاتر از متوسط ​​سال گذشته است و مردم به جای اینکه به فکر کار و فعالیت اقتصادی باشند ، نگران و نگران ارزش ثروت خود هستند.

1999 بورس بیشترین آسیب را به مردم و اقتصاد وارد کرده است

نادری با بیان اینکه سال گذشته دارایی های کم خطر که مردم می توانستند در آن سرمایه گذاری کنند از بین رفت ، گفت: سیستم بانکی و پولی کشور ضعیف است و هنوز هم هست و در سال 1399 بازار سرمایه بیشترین آسیب را به سرمایه گذاران وارد کرد. همچنین از نظر افزایش تورم در اقتصاد کشور نقش داشته است. سیستم مالیاتی همچنان با مشکل روبرو است ، از فرار مالیاتی و نبود پایگاه های مالیاتی جدید رنج می برد.

وی اظهار داشت: ما انتظار نداریم تولید بیش از 1400 واحد کاهش یابد مگر اینکه سیاست های اشتباهی رعایت شود. امسال تولید در مسیری دشوار قرار دارد که مهمترین عامل آن تغییر نگرش و تفکر مقامات اقتصادی به ویژه در زمینه تعامل با سایر کشورها است. تنها عاملی که سال گذشته تأثیر مثبتی بر تولید داشت ، کاهش ارزش پول ملی بود.

کاهش ارزش پول ملی به اقتصاد کمک نمی کند

این تحلیلگر اقتصادی اضافه کرد: افزایش صادرات مردم را تحت فشار قرار می دهد که کمبود روغن ، طیور و کالاهای اساسی در ماه های اخیر این امر را اثبات می کند که از زمان جنگ تاکنون بی سابقه بوده است.

وی با بیان اینکه سیاست کاهش ارزش پول ملی به اقتصاد کمکی نمی کند ، گفت: عنوان امسال حرکتی کاملا عادلانه است که امیدوارم از اقتصاد و تولید حمایت کند.

سرانجام ، نادری دولت دیگری را برای مدیریت اقتصاد در سال جاری پیشنهاد کرد: اصلاح ساختار مالکیت در کشور ، اقتصاد آزاد ، لغو انحصارات خاص برای گروه های خاص ، اصلاح سیستم اداری ، مالیاتی ، پولی و بانکی و بهبود فضای کسب و کار. ، از جمله نیاز به تقویت تولید. و بهبود اقتصاد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا