برون مرزی

ایران و ثبت قابل قبول ، ایالات متحده و زیرساخت های فرسوده آن!

آنا استراو ، یکی از نخست وزیران سابق انگلستان ، هنگام ورود به تهران ، چند سال پیش ، هنگامی که با همراهی یک هیئت پارلمانی انگلیس از فرودگاه خمینی (امام) به هتل ما در مرکز تهران همراه بود ، اظهارات بسیار جالبی کرد. در حالی که ما در حال حرکت بودیم ، من تحت تأثیر میزان زیرساخت های ساخته شده در 9 سال که در ایران نبودم ، تأثیر پذیرفتم. بزرگراه ها و خطوط جدید مترو هنوز در دست ساخت هستند. با توجه به این تحریم ها ، تهران بیشتر شبیه به مادرید یا آتن است تا تحریم ها ، مانند بمبئی یا قاهره.

بیشتر بخوانید:

ادعای هژمونی آمریکایی علیه “کرونا” ناموفق بود

بله این موضع داخلی و ایرانی نیست. این بیانیه در گذشته توسط یکی از نخست وزیران انگلیس بیان شده است. البته شکایات کوچک و مشکلات مربوط به بخشی از زیرساخت های فوری پایتخت ممکن است ما را وادار به انکار چنین ادعاهایی کند اما نکته اصلی همان چیزی بود که جک استرا بر آن تأکید کرد. تهران و ایران تحت تحریم هستند و با وجود همه تحریم ها و فشارهای اقتصادی ، آنها توانستند این زیرساختهایی را ایجاد کنند که تهران نیز مانند بسیاری از شهرهای بزرگ و توسعه یافته جهان در آن ظاهر شود!

برج میلاد

برج میلاد تهران

طبق بسیاری از مشاهدات ، اغراق نیست اگر بگوییم در زیرساخت هایی مانند مترو تمیز ، با کیفیت بالا و ارزان ، تهران در رده بندی بهتر از شهرهایی مانند پاریس ، نیویورک و … قرار دارد. تجربه اخیر در زمینه مبارزه با کرونا ویروس به جهانیان نشان داده است که ایران در زمینه زیرساختهای پزشکی ، مانند بیمارستانها ، دارای موقعیت نسبتاً بهتری است و نسبت به بسیاری از کشورهای پیشرو در جهان ، یک رکورد موفق تر است. این در هفته های اخیر اتفاق افتاده است که بسیاری از مقامات بین المللی بر ایران تأکید و تمجید می كنند.

یكی از نكات برجسته این مشاهدات ، مصاحبه سازمان بهداشت جهانی با CBC كانادا بود كه اظهار داشت ایران دارای قویترین سیستم بهداشتی در منطقه است. ما از امکانات APS در ایران تحت تأثیر قرار گرفتیم!

ایران در زمینه زیرساختهای پزشکی ، مانند بیمارستانها ، موقعیت نسبتاً بهتری دارد و نسبت به بسیاری از کشورهای پیشرو در جهان ، سابقه موفقیت آمیز تری دارد.

در آن طرف داستان ایالات متحده قرار دارد. کشوری که در فیلم ها و سریال های تلویزیونی دیده ایم؛ بورلی هیلز ، منهتن ، امپایر استیت لایت ، پارک مرکزی ، تایمز اسکوئر و زرق و برقهای دیگر و توسعه اما ما کمتر با مشکلات زیرساختی آن آشنا هستیم. کشوری که شاید به دنبال ایجاد بسیاری از زیرساخت ها از جمله فرودگاه ها ، متروها ، بزرگراه ها ، سدها و جاده ها باشد اما اکنون از بسیاری از رقبای خود در این منطقه عقب مانده است.

چند سال پیش ، پس از بازگشت از سفری به چین ، رئیس جمهور آمریكا دونالد ترامپ فرودگاه های این كشور را ستود و اذعان كرد كه فرودگاه های او بسیار پیشرفته تر از فرودگاه های آمریكا هستند. وقتی به لیست 100 فرودگاه برتر جهان و تغییرات در طی این سالها نگاه می کنیم ، می بینیم که چگونه فرودگاه های آمریکا یکی پس از دیگری به دلیل فرسودگی و زمین خوردن زمین از دست داده اند و فرودگاه هایی در کشورهایی مانند چین ، ژاپن و سنگاپور زمین را از دست داده اند. به دست آورد

فرودگاه پکن

فرودگاه پکن

در زمینه های دیگر زیرساخت ها ، وضعیت ایالات متحده به خوبی تعریف نشده است و ، یکی پس از دیگری ، زیرساخت ها رو به زوال است. انجمن مهندسان ارتش آمریكا در بیانیه ای اعلام كرد: 4.6 تریلیون دلار برای تعمیر زیرساخت های تخریب شده آمریكا ، بیش از هر هزینه سالانه دیگر برای دولت آمریكا هزینه می شود.

مشکلات سیستم آبرسانی ایالات متحده نشان می دهد که روزانه 850 گره آب از کشور پمپاژ می شود و در مجموع 2.1 هزار میلیارد گالن و 6 میلیارد گالن آب روزانه در آمریکا هدر می رود. به دلیل زیرساخت های ویران شده اقدامات آمریکا نیز به شدت از بین رفته است. طبق آمار ، متوسط ​​طول عمر پل های آمریکا 43 سال و چهار مورد از 10 پل در ایالات متحده 50 سال یا بالاتر است. این تقریباً 10 درصد از پل های کشور یا 56000 را ناقص یا ناکارآمد ساخته است.

سیستم منبع تغذیه معیوب قدیمی در ایالات متحده در طول جنگ جهانی دوم نیز باعث افزایش 285 درصدی تلفات انرژی در شبکه ایالات متحده نسبت به سال 1984 شد که این امر در سال 2017 تنها باعث 36 میلیون آمریکایی شد. تحت تأثیر کمبود انرژی قرار بگیرید.

اقدامات آمریکا نیز به شدت از بین رفته است. طبق آمار ، متوسط ​​طول عمر پل های آمریکا 43 سال و چهار مورد از 10 پل در ایالات متحده 50 سال یا بالاتر است.

در مبارزه با تاج ، ضعف زیرساختهای پزشکی و درمانی ایالات متحده فاجعه بار بود و بیش از 50،000 آمریکایی قیمت آن ضعف و ناکارآمدی را پرداخت کردند.

در پایان ، این بخشی از واقعیت امروز وضعیت زیرساختهای آمریکا بود. واقعیتهای تلخی که سیاستمداران آمریکایی ممکن است مایل به پذیرش آن نباشند ، زیرا اگر این واقعیت ها را بپذیرند ، ناخودآگاه می پذیرند که ایالات متحده از رقبای خود مانند چین عقب مانده است و با کسری بودجه بالای فعلی خود ، هزاران میلیارد دلار باید برای بهبود آن هزینه شود. زیرساخت ها را کند کنید.

با داشتن سابقه قابل قبول ، علی رغم تمام تحریم های تا کنون ، ایران آگاه است که باید روند توسعه شهری را ادامه داده و زیرساخت های مناسبی را بنا کند تا یکی از کشورهای پیشرو در این زمینه شود و در پشت ابرقدرت های آینده جهان قرار نگیرد. در طول مسابقه !

* محقق امور آمریکایی

انتهای پیام / 4033 /

دکمه بازگشت به بالا