اقتصادی

انتقال سهام آذرآب در سفر رییس جمهور پیگیری می شود

ترندونی/مرکزی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مرکزی گفت: هدف ما رصد واگذاری سهام بانک کشاورزی به گروه ذیصلاح در سفر هیئت دولت به استان است.

حسن میرزاخانی روز سه شنبه 7 تیرماه در بازدید از تاکا که با حضور معاون برنامه ریزی و اقتصاد وزیر جهاد کشاورزی انجام شد، اظهار داشت: آذرآب در واقع به دلیل چندین فقره چک برگشتی و بدهی های بلندمدت بوده است. در سیستم بانکی و تامین اجتماعی… زمانی که بانک مرکزی محدودیت بازپرداخت چک و ضمانت بدهی های جاری را پس از 2.5 سال تاخیر لغو کرد، به بن بست رسید.

وی افزود: علاوه بر این با کمک های انجام شده در بانک های استانی، موانع ضمانت 90 میلیارد آذرآب نیز رفع و در نهایت موانع اجرای 14 قرارداد با سازمان انرژی اتمی رفع شد. پیمانکار.

معاون هماهنگی امور اقتصادی مدیر مرکزی گفت: 14 قرارداد 72 میلیونی با طرف روسی منعقد شد. یورو، جلسه ای در سازمان انرژی اتمی تشکیل شد که در آن مسئولان و مدیران مربوطه حضور داشتند.

وی تاکید کرد: آذرآب برای تامین ضمانت نامه مشکل نقدینگی داشت به همین دلیل 200 میلیارد تومان از محل تولید از بانک ملی درخواست شد که فعلا نتیجه ای نداشته است. انتظار می رود این موضوع بررسی شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مرکزی ادامه داد: آذرآب کپسول مشکلاتی دارد که یکی از آن ها مورد فوق الذکر بود. از دیگر مسائل می توان به کارت های بازرگانی و مواد اولیه مسدود شده در گمرک و … اشاره کرد. در حوزه ای که تصمیمات در دادگاه ها اتخاذ شد.

میرزاخانی در خصوص استعفای هیات مدیره آذرآب نیز گفت: امروز حکم یکی از اعضای هیات مدیره آذرآب ابلاغ و منصوب شد و تا امروز 3 نفر از اعضای هیات مدیره این تولیدی واحد تعیین شده است. امیدواریم هیات مدیره آذرآب متشکل از نیروهای انقلابی و فنی میدان باشد. در ایجاد شرکت های متفاوت و با تجربه، خواسته ما این است که ابتدا قراردادها را اجرا کنیم. هدف ما این است که بتوانیم در سفر هیئت دولت به استان شاهد واگذاری سهام یانک کشاورزی به گروه ذیصلاح باشیم.

رضایی مدیرعامل بانک کشاورزی مرکزی نیز گفت: در قانون رفع موانع تولید به این معناست که بانک ها حق شرکت سهامی ندارند بلکه باید دارایی های خود را طبق برنامه زمانی مشخص در طول سال بفروشند و به همین دلیل است که بانک ها باید دارایی های خود را بر اساس زمان بندی مشخص به فروش برسانند. دارایی ها می توانند دارایی های شرکت یا سهام باشند.

وی با اشاره به اینکه بانک کشاورزی حدود 27 درصد از سهام آذرآب را در اختیار دارد، تصریح کرد: در قانون مذکور ذکر شده است که اگر بانک نتواند ظرف مدت یک سال ملک را بفروشد تا سقف 55 درصد مشمول مالیات می شود. برنامه تعیین شده این یک ممنوعیت قانونی برای سرمایه گذاری در این زمینه و افزایش سرمایه گذاری در شرکت است.

رضایی افزود: از سوی دیگر، ماهیت تولیدی و صنعتی شرکت آذرآب ربطی به بانک کشاورزی ندارد که در جلسه با معاون اول رئیس جمهور مطرح و مطرح شد. قرار است این شرکت به مپنا یا سازمان انرژی اتمی واگذار شود و در این زمینه قول مساعدت برای فروش سهام را داده ایم تا گروه متضرر نشود. .

وی گفت: از نظر محل، بانک نمی تواند به آذرآب کمک کند و این نیز نیازمند تایید مسئولان است زیرا آذرآب یکی از زیرمجموعه ها محسوب می شود.

رضایی ادامه داد: با توجه به سفر روز جمعه رئیس جمهور به استان و سفر به آذربا، مقرر شد در همان روز واگذاری سهام این گروه به یکی از دو شرکت فوق الذکر و یا به گروه دیگری انجام شود. و در این راستا دستور رئیس جمهور توسط رئیس جمهور انجام شود.

وی افزود: با توجه به اینکه حدود 1000 میلیارد اموال بانک قفل شده است و همچنین می خواهیم هر چه زودتر مالکیت این واحد برقرار شود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا