اقتصادی

اعطای تسهیلات ۵ میلیاردی ویژه بهسازی واحدهای فرآوری سنگ

ترندونی / مرکزی معاون وزیر معدن ، وزیر صنعت ، معدن و تجارت گفت: واحدهای فرآوری سنگ می توانند تا 5 میلیارد از تسهیلات استفاده کنند.

20 اکتبر اسدالله کشاورز ، روزنامه نگار در حومه نمایشگاه بین المللی سنگ محلات در نیموره ، به خبرنگاران گفت: “در حال حاضر 2200 معدن سنگ تزئینی در کشور با 5 گروه ساختاری مختلف و بین 12 تا 13 میلیون معدن وجود دارد. تولید سنگ سالانه از این 5 گروه. وی گفت:

وی گفت: بیش از 6000 کارخانه سنگ تراشی در کشور وجود دارد که بیشتر آنها با تجهیزات و ماشین آلات روبرو هستند و اخیراً بخشنامه ای صادر شده است که واحدهای فرآوری که نیاز به ارتقا دارند می توانند تا 5 میلیارد یورو کمک ویژه دریافت کنند. تجهیزات. این گیاهان به افزایش حضور آن در بازار جهانی کمک می کند.

سیدعلی آقازاده فرماندار مرکزی در مورد مشارکت سفرای اندونزی ، آفریقای جنوبی و جمهوری چک ، تاجیکستان و بنگلادش در نمایشگاه بین المللی سنگ افزود: علاوه بر سفیران ، نمایندگان تجاری 10 کشور دیگر نیز در این کنفرانس حضور دارند. به از آنجا که نمایشگاه سال گذشته برگزار نشد ، امسال با استقبال خوبی روبرو خواهد شد و با مشارکت فعال بخش خصوصی و معدنچیان همراه خواهد شد.

وی افزود: “ما باید بر بازارهای خارج از ایران تمرکز کنیم. علاوه بر این ، ما باید روند کار ، قوانین و توسعه سازمان های صنعت سنگ را در داخل کشور هماهنگ کنیم و به جای صادرات سنگ خام ، به سمت فرآوری سنگ برویم. کارایی ، ارزیابی امیدواریم مجلس شورای اسلامی و دولت سیزدهم روند رو به رشدی را برای احیای بازارهای کشور از جمله معادن صنعت سنگ ایجاد کنند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا