برون مرزی

اسلامی: اقتصاد هسته‌ای ارزش افزوده بالایی دارد

به گزارش ترندونی، محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی ایران شامگاه سه شنبه 21 آذرماه به همراه حجت الاسلام والمسلمین آذربایجان شرقی و مرکز پرتوهای شمال غرب (بناب) سازمان کاربرد پرتوها بازدید کرد. علی آل هاشم، سخنگوی ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریزی برای تشریح موضوع هسته ای و آخرین تلاش ها و اقدامات سازمان انرژی اتمی ایران دیدار کردند.

معاون رئیس جمهور با گرامیداشت سالگردهای انقلاب اسلامی به ویژه سه شهید هسته ای شکنجه شده در این ماه، با بیان اینکه آذربایجان شرقی همواره در طول تاریخ نماد بوده است، گفت:

قدرت های بزرگ که عمدتاً هسته ای هستند، تلاش می کنند تا از رسیدن فناوری هسته ای به کشورهای دیگر و تنها در انحصار آنها جلوگیری کنند. از این روست که جامعه اسلامی با رهبری حکیمانه حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی که راه شریف را انتخاب کرده اند، قصد دارد از فناوری هسته ای در همه بخش های صلح آمیز استفاده کند.

وی تاکید کرد: دشمنان مدام با ممانعت و اتهامات واهی، افکار عمومی را منحرف می کنند و راه را برای پیشرفت جنگ روانی هموار می کنند.

از جمله حمایت‌های دیگر، و با وجود تمام ناراحتی‌های چرخه سوخت امروز، ما ظرفیت قابل اعتمادی از نقطه صفر معدن تا مرحله غنی‌سازی داریم.

به این ترتیب، باید برای رشته ها و موضوعات مختلفی که بر سفره انسانی که می سازیم تأثیر می گذارد، برنامه ریزی کنیم.

رئیس سازمان انرژی اتمی تاکید کرد که در دو موضوع مهم پیش می رویم. اول، با ادامه چرخه سوخت، نیروگاه های هسته ای را گسترش خواهیم داد. به همین دلیل مهم، برای ده هزار مگاوات انرژی هسته ای حکم قانونی دریافت کرده ایم.

وی افزود: امروز جریان اصلی اقتصاد ارزش افزوده بالایی دارد. آلودگی آن صفر است. این پاک ترین صنعت تولید برق در جهان است. ما باید در علم و فناوری هسته ای جهشی داشته باشیم. به خصوص که این صنعت میلیاردها دلار توجیه اقتصادی دارد.

اسلامی گفت: فصل دومی که پیش می رویم این است که باید به سمت فناوری های ثانویه برویم. در رادیوداروها ایزوتوپ ها درمان سرطان.

به دلیل تشعشعات بخش کشاورزی، باید به شدت به آن حمله کنیم، اما مورد غفلت قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: هم اکنون 12 قطب تشعشع برای کار شناسایی و استخراج شده که یکی از آنها در شرق است.

ما همچنین با همکاری شرکت های دانش بنیان و بخش خصوصی تجهیزات تولید می کنیم.

اسلامی گفت: فیزیک علم آینده است. آوانگارد و حاکمیت هر کشوری مبتنی بر فیزیک و ریاضیات است.

اگر رهبری کنیم آینده در دست ایران اسلامی خواهد بود.

311311

دکمه بازگشت به بالا