ورزش و تندرستی

از بارورسازی ابرها تا مزرعه نمونه زعفران و عناب

سید حسن هاشمی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان جنوبی به مناسبت هجدهمین سالگرد تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی در بیرجند در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز ؛ توضیحاتی ارائه کرد. خبرگزاری: در سه رشته ادبیات – برق و کشاورزی – مرد و 90 دانشجو شروع به کار کردند.

به گفته رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان جنوبی، پس از بیرجند، به تدریج واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در شهرهای دیگر استان در حال توسعه بود و اکنون این دانشگاه خراسان جنوبی با چهار شعبه و یک مرکز، جایگاه ارزشمندی را ایفا می کند. نقش. بخشی از آموزش عالی استان


بیشتر بخوانید:

تجهیزات دانشگاه آزاد اسلامی واحد بیرجند، فعالیت

تعامل پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی و اداره کل صنعت خراسان جنوبی


هاشمی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی بیرجند مرکز خراسان جنوبی هم اکنون با 6 دانشکده، 200 هیئت علمی و مدرس مدعو، 100 کادر اداری، 5 هزار دانشجو، نزدیک به 80 آزمایشگاه و سمینار به یک واحد جامع و بین المللی تبدیل شده است. 200 دانشگاه بزرگ از کاردانی تا دکتری، مرکز توسعه فناوری و زیرساخت های گسترده فرهنگی، آموزشی، پژوهشی، رفاهی و ورزشی در شرق کشور به محل خلاقیت و استعداد نسل جوان تبدیل شده است.

وی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی واحد بیرجان علاوه بر آموزش های تخصصی و مهندسی مورد نیاز در نقاط مختلف کشور، توانسته نقش مهمی در رفع کمبود کادر پزشکی در مراکز بهداشتی و درمانی و سایر نقاط کشور ایفا کند. . «به همین دلیل است فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی هستند.

به گفته هاشمی، دانشگاه بیرجند تاکنون بیش از 50 هزار دانشجو فارغ التحصیل کرده است و با توجه به نیروی انسانی متعهد و متخصص مورد نیاز برای تربیت اقشار مختلف جامعه، افزایش بهره وری و کارایی دانشجویان در جهت گسترش اشتغال و در نتیجه توسعه اقتصادی در استان است. خدمات انجام داد.

این مسئول به تشریح اقدامات گسترده محققان دانشگاه آزاد اسلامی بیرجان و واحد خراسان جنوبی در زمینه طرح بارورسازی ابرها، راه اندازی پژوهشگاه پرداخت. گیاهان دارویی مرکز تحقیقات فناوری بتن و مرکز تحقیقات معدن که اقدام به کاشت چندین هکتار مزرعه نمونه زعفران و خشک کرده است، گفت: این اقدامات نشان دهنده چشم انداز یک دانشگاه ماهر، مدرن و کارآمد در حوزه های مختلف اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی در پنج حوزه است. مناطق. سال ها”.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان جنوبی با تشریح آمادگی و اقدامات این دانشگاه برای حضور در رویداد ملی و بحرانی دانشگاه دوم، گفت: در سال‌های اخیر این دانشگاه به ویژه در جذب دانشجویان بین‌المللی گام‌های مهمی برداشته است.

هاشمی افزود: دانشگاه اسلامی خراسان جنوبی در گام دوم انقلاب با استعانت از الطاف الهی، همت و تلاش دانشگاهیان و سند تحول و شایستگی به دانشگاهی مشکل‌محور و کسب‌وکار محور تبدیل می‌شود. در منطقه محور سند تحول و شایستگی در چارچوب طرح های رصد و پویش گواه تحول عمیق و اجرای کامل دانشگاه است. تاجر و مشکل محور خواهیم بود.

وی با اشاره به شعار سال «ایجاد پایگاه دانش مبتنی بر اشتغال» گفت: دانشگاه آزاد اسلامی در سال جدید در گزارش نوروزی خود رهبر معظم انقلاب اسلامی را مورد توجه قرار می دهد. «تولید دانش بنیان اشتغال زا» را توسعه داده است.

انتهای پیام/4121/4062/

دکمه بازگشت به بالا