اقتصادی

اثر انتخابات آمریکا روی بازارهای مالی ایران

رئیس جمهور رونالد ریگان ، یکی از اعضای شورای مشورتی اقتصادی ، گفت که این تحریم ها نتوانست به اهداف خود برسد.

به گزارش ترندونی ، ارزهای خارجی و سایر بازارهای مالی ایران ، مانند بسیاری از مناطق دیگر جهان ، این روزها شاهد نوسانات زیادی هستند که به عقیده برخی تحلیلگران ریشه در انتخابات ریاست جمهوری آینده آمریکا در 3 نوامبر دارد.

وی در مصاحبه اخیر خود با استیو هانكه ، استاد اقتصاد كاربردی در دانشگاه جان هاپكینز در بالتیمور ، آمریكا و یك متخصص هیئت ارزی مشهور در جهان ، اظهار داشت: “من انتظار ندارم كه نتایج انتخابات (ریاست جمهوری) مواضع آمریكا در مورد ایران را تغییر دهد.” دلیل اصلی این امر این است که من انتظار ندارم ایران در کوتاه مدت سیاست خود را تغییر دهد.

هیئت کاتو در پاسخ به اینکه وی امیدوار است در صورت پیروزی جو بایدن با دلار چه کند ، گفت: “من انتظار ندارم که نتیجه انتخابات منجر به تغییر شدید دلار شود.

وزارت خزانه داری ایالات متحده تحریم هایی را علیه بخش نفت ایران و همچنین وزیر نفت تحمیل کرد ، یکی دیگر از موارد گفتگو با رونالد ریگان ، عضو گروه مشاور اقتصادی بود. هانکه گفت: “من از نظر اصولی و عملی با تحریم ها مخالفم.” مدت هاست که تحریم ها نتوانسته اند به اهداف خود برسند. در واقع ، تحریم ها فقط موجب تقویت موقعیت افرادی می شود که مورد تحریم قرار می گیرند و به طور خلاصه ، تحریم ها مثر نیست. من با یک سیاست شکسته مخالفم.

لازم به ذکر است که وزارت خزانه داری ایالات متحده اخیراً هشت داده ایرانی و همچنین وزارت نفت را به لیست تحریم های جدید خود اضافه کرده است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا