برون مرزی

حل بحران خلیج‌فارس به بعد از انتخابات آمریکا موکول شد/باج‌خواهی عربستان از قطر

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری آنا ، المیادین در گزارش خود نوشت: بحران خلیج فارس (خلیج فارس) از سال چهارم آغاز شد و حتی هیچ اقدامی در جهت پیشرفت و راه حلی صورت نگرفت. روند حل بحران به تدریج دشوارتر می شود و شکاف بین (جغرافیایی) برادران در حال گسترش است. تاکنون واسطه گری بین عمان و کویت بی ثمر بوده است و اگرچه امیر کویت بارها قدم گذاشته و با کمک مرحوم سلطان قابوس و هایثام بیناریک ، پادشاهان عمان سابق و حال حاضر مشورت کرده است ، اما هیچ اتفاق موثری رخ نداده است.


بیشتر بخوانید:

عربستان سعودی و امارات متحده عربی شکست قطر به رسانه ها را تصدیق کردند


براساس این گزارش ، دخالت آمریکا در این موضوع ضروری به نظر نمی رسد ، حتی اگر به طور غیرمستقیم عربستان سعودی را انعطاف پذیرتر از امارات بدانند. با حل بحران خلیج فارس ، این روند که پیش بینی می شد تا ماه ژوئیه حل شود ، احتمالاً تا انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده و شکست احتمالی دونالد ترامپ به تعویق افتد.

دونالد ترامپ

رئیس جمهور آمریکا دونالد ترامپ

المیادین نوشت که كاتارها انتظار داشتند فشار بیشتری بر ایالات متحده وارد شود ، اما لجاجت و سهل انگاری آمریكا مقامات دوحه را ناامید كرد. یک منبع قطری در واشنگتن گفت که دوحه از فشار فزاینده واشنگتن برای پایان دادن به محاصره (قطر) ، به ویژه در ابوظبی ، آگاه بود. کشوری که در روند محاصره نقش منفی داشته است. آمریکایی ها باید کارهای بیشتری انجام دهند.

در این گزارش آمده است که تماسهای پشت پرده با عربستان در پشت صحنه در امارات و تأثیر شاهزاده ابوظبی ، پادشاه ابوظبی ، بر محمد بن مسلم ، شاهزاده سلطنتی عربستان ، بر کسی پوشیده نیست. امارات متحده عربی توانست ریاض را ترغیب کند تا منتظر انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده باشد. در همین حال سعودی ها یک قدم به یک راه حل نزدیکتر بودند.

شبکه آمریکایی ، فاکس نیوز اخیراً گزارش داد که به نظر می رسد آمریکایی ها عمداً اطلاعات را فاش کرده اند تا متحدانشان نتوانند خلیج فارس را کنترل کنند.

به گفته المیادین ، ​​ارزیابی های امارات حاکی از آن است که ترامپ بعید به نظر می رسد در انتخابات پیروز شود و به نفع سه کشور در سواحل جنوبی خلیج فارس است که محاصره علیه قطر به گونه ای باقی می ماند که دوحه دوباره اتحاد خود با ترکیه را دوباره بررسی کند. در حقیقت ، اختلافات نه تنها از نظر سیاسی ، بلکه شامل جنبه های استراتژیک و تغییرات منطقه ای نیز می شوند.

یک منبع اماراتی اظهار داشت: کاتارها ثبات و امنیت منطقه خلیج فارس را تهدید می کنند و ابوظبی اجازه نمی دهد که دوحه منافع امارات را تهدید کند. كاتارها باید سیاست های خود را تغییر دهند و وقتی می گوییم سیاست ها در حال تغییر هستند ، منظور ما از قطع روابط با ترکیه است.

عبدالله المعلم ، نماینده عربستان سعودی در سازمان ملل متحد ، همچنین تصریح كرد كه قطر باید حضور سربازان تركی را در قلمرو خود خاتمه دهد و سطح روابط خود با ایران را كاهش دهد.

عبدالله المعلمی

عبدالله المعلم ، نماینده عربستان سعودی در سازمان ملل

یک منبع در وزارت امور خارجه قطر در پاسخ به ادعاها و ادعاها گفت: “شورای همکاری (خلیج) به قول و توافق قبلی خود برنمی گردد.” آنها به حاکمیت ما احترام نمی گذارند و به دنبال پایان دادن به محاصره نیستند. سیاست دیکته عقاید از مدتها پیش منسوخ شده است و ما مذاکرات با عربستان را آغاز کرده ایم. ما در این مذاکرات پیشرفت کرده بودیم و اگر این مسئله برای مداخله امارات نبود ، به راه حل می رسیدیم.

انتهای پیام / 4106/4033 /

دکمه بازگشت به بالا