اقتصادی

تزریق نقدینگی کم سابقه بانک مرکزی انگلیس به بازارهای مالی

بانک انگلستان اقدامات حمایتی گسترده گسترده ای را برای رشد اعلام کرده است.

در زمانی که شمار کشته شدگان در اروپا دوباره به تابستان رکورد نزدیک می شود ، بانک انگلیس اعلام کرد قصد دارد 150 میلیارد یورو به بازارهای مالی این کشور تزریق کند. این بسته حمایت نقدینگی بی سابقه در زمانی اعلام می شود که نرخ بهره در پایین ترین سطح تاریخی قرار دارد و طبق اعلام بانک انگلیس ، این نرخ در 0.1 درصد فعلی حفظ خواهد شد.

انگلیس در حال حاضر مهمترین نقطه کانونی در اروپا و پنجمین مرکز بزرگ کانونهای ویروس کرونا در جهان است و اقتصاد آن بخصوص اکنون که در حال گذار است در تلاش برای بهبود است. اندرو بیلی ، رئیس بانک مرکزی انگلیس ، اوضاع اقتصادی بریتانیا را با کسی که با یک دست با تاج گل مبارزه می کند و خطر دیگر را با دست دیگر ، برابر می داند.

بانک انگلیس در بیانیه ای اعلام کرد که وضعیت اقتصادی این کشور از آنچه تصور می شد دشوارتر خواهد بود و دستیابی به توافق نامه تجاری با اتحادیه اروپا هم از نظر رشد اقتصادی و هم تراز تجاری بیشتر سودمند خواهد بود. . این بانک پیش بینی می کند که تورم متوسط ​​انگلیس در زمستان 0.5 درصد باشد و هدف را 2 درصد اعلام کند. امسال تورم تحقق نخواهد یافت.

در هشدار مشابهی ، کمیسیون اجرایی اتحادیه اروپا بیانیه مشابهی را با بیان اینکه وضعیت دشوار اقتصادی فعلی ادامه دارد ، صادر کرد و افزود که تولید ناخالص داخلی اتحادیه اروپا به سطح کرونا برمی گردد که احتمالاً تا سال 2023 ادامه خواهد داشت. والدیس دومبروسکیس ، معاون رئیس کمیسیون اروپا گفت: “لازم به ذکر است که احتمال ایجاد موج جدید اپیدمی کرونا بسیار جدی است و این ویروس در کوتاه مدت چالشی بزرگ برای اقتصاد ما خواهد بود.”

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا