سلامت و دانش

اثرات مثبت بازگشایی مدارس در ایجاد سبک زندگی سالم برای کودکان و نوجوانان

داده های یک مطالعه جدید نشان می دهد که در صورت بازگشایی مدارس ، نوجوانان یک رژیم خواب منظم ، مناسب و توصیه شده خواهند داشت.

به گزارش ترندونی ، بازسازی مدارس ممکن است تأثیرات مثبت ناخواسته ای بر شیوه زندگی دانش آموزان داشته باشد ، زیرا تحقیقات جدید نشان داده است که در صورت بازگشایی مدارس ، نوجوانان بیشتری به میزان توصیه شده خواب خواهند داشت.

محققان می گویند عادات خواب بهتر می تواند به کاهش استرس نوجوانان کمک کرده و توانایی آنها را برای مقابله با شرایط بحرانی زندگی بهبود بخشد.

یافته های جدید نشان می دهد که با حذف رفت و آمد صبحگاهی ، به تعویق انداختن شروع و لغو فعالیت های فوق برنامه در مدارس ، نوجوانان ممکن است از “ریتم بیولوژیکی تاخیری” یا یک تمایل طبیعی برای دیر بیدار شدن و دیر خوابیدن در شب پیروی کنند.

طبق تحقیقی که در مجله Psychiatry Child and Adolescent منتشر شد ، دو گروه از نوجوانان کانادایی در دو دوره زمانی مختلف در طول همه گیری کووید 19 در سال گذشته مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند ، اولین مورد از 15 ژانویه. تا 13 مارس ، و دوم از 15 مه. 30 ژوئن
محققان دریافتند که در طول همه گیری کروناویروس ، نوجوانان از خواب بیدار شده و پس از حدود دو ساعت به خواب رفتند.

به گفته یکی از محققان ، مدت زمان خواب کوتاه تر و سطوح بالاتر هیجان مربوط به خواب با سطوح بالاتر استرس همراه است ، در حالی که خواب طولانی تر و بیقراری کمتر مرتبط با خواب با کاهش خواب ارتباط دارد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا