برون مرزی

آمریکا آماده کاهش تحریم‌ها علیه ونزوئلاست

یکی از سخنگوهای وزارت خارجه آمریکا گفت، دولت واشنگتن آماده کاهش تحریم‌ها علیه ونزوئلاست اگر که دولت کاراکاس اصلاحات دموکراتیک ایجاد کرده و شرایطی را برای برگزاری یک انتخابات آزاد و عادلانه در این کشور فراهم کند.

به گزارش ترندونی، به نقل از خبرگزاری تاس، این سخنگو با اشاره به گزارش‌هایی درباره اینکه کاراکاس و واشنگتن به امضای یک توافق برای پیمودن راهی به سمت کاهش تحریم‌ها علیه ونزوئلا نزدیک شده‌اند، گفت: ایالات متحده پیوسته تمایل خود را برای بررسی اصلاحات مربوط به تحریم‌های ایالات متحده در پاسخ به اصلاحات دموکراتیک در ونزوئلا مشخص کرده و ایجاد شرایط برای برگزاری انتخابات آزاد و عادلانه در سال ۲۰۲۴ اعلام کرده است.

به گفته وی، واشنگتن به ترغیب نمایندگان نیکلاس مادورو، رئیس جمهوری ونزوئلا و پلتفرم متحد اپوزیسیون برای رسیدن به یک راه حل جامع و پایدار با بازگشت به روند گفت‌وگو در مکزیکوسیتی ادامه می‌دهد.

بلومبرگ روز سه شنبه به نقل از افراد مطلع گزارش داد که ایالات متحده و ونزوئلا به تفاهمی نزدیک شده‌اند که باعث کاهش محدود تحریم‌ها می‌شود. در مقابل، دولت این کشور آمریکای لاتین باید ممنوعیت خود را برای نامزدهای مخالف به منظور کاندیداتوری ریاست جمهوری لغو کند. گزارش شده است که کاهش تحریم‌ها شامل بخش‌های بانکی و نفتی ونزوئلا می‌شود.

آمریکا و متحدانش بیش از ۹۳۰ اقدام محدودکننده یکجانبه علیه ونزوئلا اعمال کرده‌اند که تحریم‌ها علیه شرکت نفت و گاز دولتی Petroleos de Venezuela  بدترین تحریم‌ها برای اقتصاد این کشور است. در نتیجه تحریم‌های اعمال شده بر بخش نفت این کشور، ونزوئلا بیش از ۲۳۲ میلیارد دلار ضرر کرده است. بانک‌های غربی دارایی‌های ونزوئلا به ارزش حدود ۳۰ میلیارد دلار را مسدود کرده‌اند.

انتهای پیام

گروه تحریریه علوم بین المللی

نویسنده اخبار بین‌المللی با تمرکز بر رویدادهای پیچیده جهانی. با استفاده از تحلیل‌های کیفی و دقیق، شما را در جریان تغییرات جهانی قرار می‌دهم. با روشی آمیخته از روش‌های روزمره و نظری، به شما مطالب جذابی درباره اتفاقات جهانی ارائه می‌دهم.
دکمه بازگشت به بالا