اقتصادی

آخرین وضعیت پروژه‌های دفع آب‌های سطحی و فاضلاب اهواز

ترندونی/ خوزستان جلسه مشترک شهرداری و آبفا برای رفع مشکل نقاط بحرانی آب های سطحی و دفع فاضلاب برگزار شد.

امروز جمعه 15 دی ماه محمدرضا کرمی نژاد مدیرعامل آبفا خورستان، سعید دشتی زاده مدیرعامل آبفا اهواز، عادل شیشهقری عضو شورای شهر اهواز، محمد اتابا در جلسه مشترک شهرداری و شرکت آب و فاضلاب شرکت کردند. . اهوازی 1 شهردار منطقه، محمدرضا قنواتی 8 شهردار منطقه و جمعی از معاونان و سرپرستان آبفا و شهرداری مورد استقبال شهرداری منطقه یک قرار گرفتند.

در ابتدای این جلسه عادلیس شیشه گری، عضو شورای شهر اهواز، در خصوص همکاری های مثمر ثمر اخیر آبفا و شهرداری گفت: متاسفانه در گذشته سیل زندگی مردم را مختل کرده و امکانات بیشتر از اینکه مقصر یکدیگر باشند را مقصر می دانستند. حل مسئله و تفکر.» بین این دو دستگاه هم افزایی وجود داشت و مشخص شد که اگر دستگاه ها توان خود را برای حل مشکلات شهر تلفیق کنند، نتیجه رضایت بخشی حاصل می شود.

به گزارش ترندونی، وی افزود: از فعالیت جهادی، شبانه روزی و مستمر آبفا که پروژه های بزرگی را به اتمام رسانده و یا در حال اجرای آن است صمیمانه تشکر می کنم. همچنین از شهرداری بابت طرح های اضطراری و تصفیه آب های سطحی تشکر می کنم.

محمدرضا کرمی نژاد، مدیرعامل آبفا خوزستان با بیان اینکه 145 جبهه فعال در کلان شهر اهواز وجود دارد و روزانه به تعداد آنها افزوده می شود، گفت: قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) در 61 جبهه و 84 جبهه در اختیار آبفا است. از 84 جبهه، 26 جبهه برای توسعه و 58 جبهه برای پاییز است.

وی ادامه داد: پس از سفر رئیس جمهور به اهواز 215 کیلومتر شبکه فاضلاب احداث کرده ایم و 254 کیلومتر در دست اجراست. 134 ایستگاه پمپاژ فاضلاب را تعمیر کردیم. 305 الکتروپمپ نصب شد. 134 مدار تابلو برق ساماندهی و نصب شد. پروژه های ما در 500 خیابان تکمیل شده است، ما در 630 خیابان کار می کنیم. کلیه دیزل ژنراتورها سرویس می شوند. همچنین 40 تا 50 عدد الکتروپمپ در انبار داریم که در صورت شناسایی مشکل سریعا تعویض می شوند. در دو بارندگی اخیر 8 دستگاه الکتروپمپ سوخت و بلافاصله تعویض شد.

مدیرعامل شرکت آبفا خوزستان افزود: مساحت خط لوله میکروتونر تاکنون 543 متر و روزانه از 7 تا 10 متر است. در حال حاضر یک واحد در حال بهره برداری است که تا پایان ماه به 2 واحد و تا پایان سال به 4 واحد افزایش می یابد. این امکانات باعث صرفه جویی در فاضلاب و آب های سطحی اهواز می شود. لازم به ذکر است پیشرفت فیزیکی قرارگاه خاتم الانبیاء 15.8 درصد و 2.8 درصد جلوتر از موعد مقرر است.

به گزارش ترندونی، سعید دشتی زاده مدیرعامل آبفا اهواز با ارائه آمار دقیقی از عملکرد، پروژه های فعال و در حال اجرا آبفا در اقصی نقاط کلانشهر اهواز گفت: در بحث بهبود دفع فاضلاب در نقاط مختلف شهر، پروژه هایی فعال هستند، برخی پروژه ها فعال هستند. تکمیل شده و برخی تکمیل شده اند و پروژه های جدید در نقطه شروع هستند. به عنوان مثال یک پروژه 300 واحدی رو به اتمام است و پروژه میدان جمهوری رو به اتمام است. پروژه زکی زاده در حال حاضر اقدام به جمع آوری آب در خیابان نمی کند اما پروژه آن تعریف و به پیمانکار ابلاغ شده است و پروژه ناصرخسرو از فردا آغاز می شود. پروژه سروش جنوب فعال شده و پروژه منطقه الهادی در دو جبهه مختلف در حال اجراست.

وی ادامه داد: پروژه پردیس تا هفته آینده به اتمام می رسد. پروژه بلوار سعادت از روز گذشته آغاز شده و تا یکی دو ماه آینده تکمیل می شود. تولید تراکتور تا 68 متر در یک هفته به اتمام می رسد. نبش خیابان اردیبهشت دیروز تکمیل شد و دیگر مشکلی وجود ندارد. Olive Worker Outlet پیمانکار پروژه خیابان شهید طاهری انتخاب شد. پروژه ها در هر 4 نقطه منطقه و زویه از هفته آینده آغاز می شود. پروژه های دیگری هم اکنون شروع شده و یا به زودی آغاز خواهد شد. مطمئناً در بارندگی بعدی نسبت به بارندگی هفته گذشته، مکان‌های کمتری برای آبگرفتگی وجود خواهد داشت و هر چه دورتر باشد، مشکلات کمتری خواهد داشت.

در ادامه جلسه، شهرداران مناطق 1 و 8 به تفصیل چالش ها و موضوعات موجود را مورد بحث و بررسی قرار دادند که اعضای جلسه با ارائه پیشنهادات، بحث و تبادل نظر، راهکارهای رفع مشکلات و بهبود خدمات رسانی به مردم را مورد تایید قرار دادند.

همچنین بلوار دعبل خزایی، میدان کارگر، بلوار فنی و حرفه ای، منطقه 300، باهنر، زرگان، زیتون کارمندی، زیباشهر، پاداد و گلدشت استیج 1، بلوار شهید علی هاشمی و روستای قلعه چنان تاییدیه های اصلی این نشست بودند. مقرر شد جلسه مشترک مسئولان آبفا و شهرداری به صورت هفتگی و منظم جهت پیگیری مصوبات و هم افزایی برگزار شود.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا