اقتصادی

رشد ۲۳ درصدی در حوزه اشتغال صنعتی در دوران تحریم

ترندونی / قم وزیر صنعت ، معدن و تجارت گفت: علی رغم تحریم ها و شیوع ویروس کرونا ، بخش های صنعتی و معدنی بیش از 6 درصد زنده مانده اند.

علیرضا رزم حسینی روز پنجشنبه ، سوم بهمن ماه در دیدار با متخصص قلب ، حسین نوری همدانی ، از مراجع تقلید ، اظهار داشت: تولید محصولات صنعتی و مواد معدنی در کشور مطلوب و رو به رشد است و از این نظر تولید فولاد ، 10٪ ، 12٪ مس و آلومینیوم . 51 درصد افزایش یافته و این روند در صادرات این محصولات مشاهده می شود.

وی در ادامه گفت که وزارت صنعت ، معدن و تجارت تلاش های چشمگیری برای کاهش تأثیر تحریم ها و جبران آن با بومی سازی تعداد زیادی از محصولات انجام داده است. به طور کلی ، صنعت ، معدن و صنایع معدنی کشور در وضعیت مطلوبی قرار دارند و هر روز بر تعداد واحدهای جدید و صادرات بیشتر محصولات تولید شده در ایران افزوده می شود.

رزم حسینی گفت: “برنامه گسترده ای برای احیای واحدهای غیرفعال در شهرک های صنعتی وجود دارد و انتظار داریم بیش از 400 واحد صنعتی طی دو ماه آینده دوباره فعال شوند. علاوه بر این تجارت ایران اکنون به حدود 57 میلیارد دلار رسیده است. وجود همه تحریم ها” وضعیت تجارت و صادرات خوب است.

وی خاطرنشان کرد: در دولت ما ممنوعیت واردات کالاهای اساسی را اعلام کرده ایم و فقط کالاهایی که شامل مواد اولیه واحدهای صنعتی و تجهیزات مورد نیاز آنها و همچنین کالاهای اساسی مورد نیاز مردم باشد وارد کشور می شوند. کالاهای مهم مانند گندم ، ذرت و روغن به عهده وزارت صنعت ، معدن و تجارت است ، جایی که کالاهای مورد نیاز به خوبی تأمین می شود و وضعیت در مراکز دامی مناسب است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا