حوادث و رویدادها

نجات ۳ نفر از مرگ خاموش در غرب تهران

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرتهران از نجات ۳ تن از ساکنان یک ساختمان مسکونی از گازگرفتگی خبر داد.

سید جلال ملکی در گفت‌وگو با ترندونی، در این باره گفت: در ساعت ۱۹:۳۰ عصر امروز یک مورد حادثه انتشار گاز مونوکسیدکربن در یک منزل مسکونی به آدرس بزرگراه شهید ستاری، خیابان پیامبر، خیابان هجرت به سامانه ۱۲۵ آتش نشانی اعلام شد و درپی آن یک ایستگاه به محل حادثه اعزام شد.

وس افزود:همکاران به محض رسیدن با ساختمانی مواجه شدند که چهارطبقه بود و در طبقه اول یک واحد حدودا ۸۰ متری قرار داشت. دختر خانواده پس از بازگشت به خانه متوجه بی حالی و ضعف پدر ۶۰ ساله و مادر ۵۶ ساله خود شده و با آتش‌نشانی تماس گرفته بود.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران ادامه داد: این افراد سریعا با هماهنگی اورژانس  به مراکز درمانی انتقال داده شدند.همچنین در طبقه دیگری نیز یک مرد دچار سرگیجه و سردرد شده بود که پس از قرارگرفتن در هوای آزاد بهبود یافت و به بیمارستان منتقل نشد. 

ملکی درباره علت این حادثه گفت: با بررسی‌های صورت گرفته با دستگاه گاز سنج مشخص شد در واحد اول به شدت گاز مونوکسید کربن انتشار یافته بود همچنین در طبقه بالایی نیز گاز وجود داشت که شدت کمتری داشت.بررسی‌های آتش نشانان حاضر در محل نشان داد نشر این گاز از داخل موتورخانه اتفاق افتاد بود زیرا از دودکش‌های آکاردئونی که اصلا مناسب این آلاینده‌ها نیست استفاده شده است همچنین منافذ و سوراخ های بسیاری روی این دودکش قدیمی وجود داشت که باعث سرایت گاز به داخل ساختمان و واحدها شده بود. 

وی خاطرنشان کرد: آتش نشانان افراد ساکن ساختمان را تخلیه کرده و ماموران گاز، گاز را قطع کردند تا نواقص رفع شده و موتورخانه تعمیر شود. 

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران با اشاره به وقوع این حادثه اظهارکرد: با سردشدن هوا شاهد افزایش این اتفاقات هستیم و به همین دلیل از شهروندان درخواست می‌کنیم از وسایل استاندارد استفاده کرده و به دودکش ها اهمیت دهند.همچنین توجه داشته باشند که دودکش‌های داخل ها نیز باید از ورق سفید گالوانیزه باشد. 

انتهای پیام

کارگروه خبری حوادث

نویسنده حوادث با تمرکز بر جنبه‌های سیاسی و اجتماعی رویدادها هستم. توانایی بررسی تأثیر رویدادها بر سیاست‌ها و جامعه را دارم و به خوانندگان نگاهی عمیقتر به این جنبه‌ها می‌دهم.
دکمه بازگشت به بالا