اقتصادی

بیش از ۱۸۵ هزار واحد شهری نهضت ملی توسط بنیاد مسکن اجرایی شد

ترندونی/مازندران معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از اجرا و عملیاتی شدن بیش از ۱۴۵هزار واحد نهضت ملی مسکن در شهرها با مسئولیت بنیاد مسکن خبر داد.

“حمیدرضا سهرابی” روز چهارشنبه ۲۸ تیرماه درحاشیه بازدید از مجتمع ۵۰ واحدی اقدام ملی مسکن در شهرستان آمل در گفت‌وگو با خبرنگار ترندونی گفت: تاکنون حدود ۱۴۶ هزار نفر متقاضی دریافت این خانه درطرح نهضت ملی مسکن معرفی شدند.

وی با بیان اینکه تاکنون فونداسیون بیش از ۶۰ هزار واحد به پایان رسیده و کار اسکلت سازی و سفت کاری بیش از ۲۵ هزار واحد به پایان رسیده است، اضافه کرد: با روند ساخت واحدهای شهری در طرح نهضت ملی ساختمان تاکنون بیش از ۵هزار و۵۰۰ خانه به متقاضیان با رضایتمندی کامل واگذار شد.

 تحویل ۱۰ هزار خانه شهری نهضت ملی مسکن تا پایان امسال

معاون مسکن شهری بنیادمسکن انقلاب اسلامی کشور ابرازامیدواری کرد، تا پایان امسال حدود ۱۰ هزار خانه شهری درطرح نهضت ملی مسکن تحویل متقاضیان شود.

به گفته سهرابی، بنیاد مسکن در اجرای طرح نهضت ملی مسکن تقریبا غیر از شهر تهران در تمامی شهرها مسئولیت دارد.

بیش از ۱۸۵ هزار واحد شهری نهضت ملی توسط بنیاد مسکن اجرایی شد

 افزایش تسهیلات پرداختی مسکن تا سقف ۵۵۰ میلیون تومان

معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور همچنین در پاسخ به پرسش خبرنگار ترندونی در خصوص تسهیلات پرداختی درقالب طرح نهضت ملی مسکن گفت: سقف وام ۵۵۰ میلیونی برای همه شهرهای کشور را شورای پول و اعتبار تصویب و بانک مرکزی به بانک‌های عامل ابلاغ کرده است.

سهرابی با اشاره به اینکه تخصیص اراضی و پرداخت تسهیلات افزایش یافته در یک ماه گذشته سرعت گرفته است، توضیح داد: نهضت ملی مسکن طرحی نیاز محور است. بدین‌معنا که در اجرای طرح نهضت ملی مسکن تا پروژه‌ای متقاضی نداشته باشد و زمین متناظر برای آن موجود نباشد کار آغاز نخواهد شد.

وی در خصوص همکاری بانک‌ها برای ارائه تسهیلات نیز گفت: تاکنون بانک مسکن ارائه تسهیلات طرح نهضت ملی مسکن را عملیاتی کرده و از ابتدای اجرای طرح های بنیاد مسکن، همواره همراه بوده و همکاری مناسبی داشته است.

بیش از ۱۸۵ هزار واحد شهری نهضت ملی توسط بنیاد مسکن اجرایی شد

کاهش نرخ سود تسهیلات بانکی در نهضت ملی مسکن

معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور همچنین در پاسخ به ترندونی از کاهش نرخ سود تسهیلات بانکی نهضت ملی مسکن به ۱۸ درصد، پس از تصویب در شورای عالی مسکن خبر داد.

سهرابی با بیان اینکه تا پیش از این نرخ سود تسهیلات نهضت ملی مسکن ۲۳ درصد بوده است، گفت: کاهش نرخ سود تسهیلات یکی از مواردی بود که در شورای عالی مسکن با حضور رئیس‌جمهور مطرح شد و مورد موافقت قرار گرفت.

انتهای پیام

کارگروه تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تخصص در زمینه تحلیل‌های اقتصادی هستم. با استفاده از روش‌های پیشرفته تحلیل، تمام تلاشم را می‌کنم تا به شما تحلیل‌های دقیق و قابل اعتماد را ارائه دهم تا شما بتوانید در مورد مسائل اقتصادی تصمیم‌گیری کنید.
دکمه بازگشت به بالا