قهوه برای درمان سرماخوردگی

در صورتی که بیماران به سرماخوردگی دچار شده باشند، مصرف و نسکافه می تواند برای آنها مضرات و فواید خاصی داشته باشد. در این مقاله برسی چند مورد از تاثیرات مصرف قهوه و کافئین برای بیماران سرما خورده می پردازیم.

همان طور که می دانید کافئین قهوه حاوی های پلی فنولیک می باشد، این امر می تواند برای بیماران هم نکات مثبتی داشته باشد و هم نکات منفی.

تاثیرات مثبت قهوه بر سلامت بیماران سرما خورده

به طور مثال از نکات تاثیرگذار مثبت قهوه در سرماخوردگی می توانیم به سه مورد مهم زیر اشاره کنیم:

نکته جالب!

قهوه می‌تواند طی مصرف در دوره سرماخوردگی با گرمای خود درد گلو را کاهش داده و احساس آرامی به فرد بیمار بدهد همچنین بو کردن دانه های قهوه به صورت خام و یا بو داده شده می تواند تاثیر زیادی بر حواس مغز داشته باشد.

تاثیرات منفی قهوه بر روی سلامت بیماران سرما خورده

نکات مثبتی که در مورد قهوه و نسکافه گفته شد، باید بدانید در صورت رعایت نکردن اصول آن می تواند تاثیرات منفی بر سلامت بیماران دچار سرماخوردگی داشته باشد از تاثیرات منفی کافئین قهوه و نسکافه می توانیم به موارد زیر اشاره داشته باشیم:

  1. قهوه می‌تواند موجب شود، آب بدن هنگام استفاده از داروهای سرماخوردگی زودتر از دست برود.
  2. قهوه می‌تواند موجب بی‌خوابی در دوران بیماری شود و خواب بیمار سرماخورده را به هم ریزد.
  3. همچنین موجب سردرد در بعضی افراد می شود.

قوانین اصولی نوشیدن قهوه در حین سرماخوردگی

همانطور که گفته شد، اگر اصول مصرف قهوه را در دوران سرماخوردگی رعایت نکنید؛ قهوه می‌تواند به جای کمک به بهبود بیماری شما موجب تاثیرات منفی و زننده بر روی بدن شما شود.

به همین منظور بهتر از نکاتی که تیم فارسی بیوتی برای شما جمع آوری کرده است را به طور کامل انجام دهید تا مصرف قهوه، این نوشیدنی محبوب، هنگام سرماخوردگی جزو ممنوعیت های نوشیدنی شما نباشد!

به موارد زیر دقت کنید:

  • برای مصرف قهوه در دوران سرماخوردگی، می‌توانید قهوه هایی را مصرف کنید که کافئین های کمتری را در ساختار خود دارند.
  • اگر به صورت ناشتا قهوه میل می‌کنید، بهتر است این بار بر طبق عادت همیشگی تان عمل نکرده و قبل از نوشیدن قهوه به صورت ناشتا کمی آب بنوشید و سپس بعد از چند دقیقه قهوه را مصرف کنید.
  • باید بدانید در ساعات انتهایی روز موجب جذب سالم تر ساختار قهوه می گردد.
  • زیاده روی در مصرف قهوه موجب بیشتر شدن تاثیرات منفی آن بر روی بدن می شود. بدین سان بهتر است مصرف قهوه شما از روزی دو لیوان بیشتر، تجاوز نکند.

ممنوعیت مهم مصرف قهوه

با توجه به موارد ذکر شده در بالا، بایستی یک نکته مهم را بخاطر بسپارید!

نوشیدن قهوه در هنگام داشتن آبریزش بینی اکیداً ممنوع است.

همه ما تجربه کرده ایم این مورد می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد مانند عفونت سینوس ها و حساسیت های فصلی؛ اما در سرماخوردگی آبریزش بینی شایع بوده و یکی از علائم آن می باشد. برای اینکه آبریزش بینی را قطع کنیم بایستی مصرف قهوه و نوشیدنی های الکلی را حذف کنید. روش های زیادی برای بند آوردن آبریزش بینی وجود دارد و منع قهوه نیز یکی از این آخرین بروزرسانی: ۲۶ مهر ۱۴۰۱

مصرف قهوه در دوران سرماخوردگی می‌تواند سبب افزایش التهابات گلو، کاهش آب بدن و بروز آلرژی شود. با این وجود اگر می‌خواهید به بی‌حالی دوران سرماخوردگی غلبه کنید، نوشیدن یک فنجان قهوه سرحالتان خواهد کرد.

آیا تاکنون مصرف قهوه در دوران سرماخوردگی را برای درمان امتحان کرده‌اید؟ هنگام بیماری نوشیدن یک فنجان قهوه تازه دم می‌تواند بسیار جذاب باشد. دارای های فراوان و خواص بسیار است. با این وجود، مصرف قهوه در دوران سرماخوردگی صرفا مفید فایده نیست و معایبی هم دارد. در این مطلب درباره مزایا و معایب نوشیدن قهوه در دوران سرماخوردگی سخن خواهیم گفت. با ما همراه باشید.

تاثیر مصرف قهوه در دوران سرماخوردگی

قهوه به شما احساس خوبی داده و حس کرختی و بی‌حوصلگی که در دوران سرما خوردگی را کاهش می‌دهد. پیش از این تصور می‌شد کافئین موجود در قهوه سبب ایجاد این حس می‌شود. در صورتی که تحقیقات نشان می‌دهد حتی مصرف قهوه بدون کافئین نیز توانسته منجر به بهبود سرماخوردگی و بی‌حالی این دوران شود. اما خوردن قهوه در دوران سرماخوردگی هم مزایا و هم معایبی دارد.

معایب مصرف قهوه در سرماخوردگی

۱. افزایش التهابات گلو

قهوه دارای مقداری اسید است. اسید‌های موجود در این نوشیدنی ممکن است سبب تحریک گلو شده و التهابات آن را افزایش دهد. البته روش‌های مختلفی برای دم کردن قهوه وجود دارد که می‌تواند سبب کاهش میزان اسید موجود در این نوشیدنی شود. یکی از این روش‌ها نوشیدن قهوه‌ سرد شده است. این مدل قهوه اسید کمتری نسبت به قهوه‌ای که به طور معمول دم شده دارد.

۲. کاهش آب بدن

یکی از مواردی که پزشکان در طول سرماخوردگی بر آن تاکید دارند مصرف مایعات فراوان است. قهوه مدر است و مصرف آن سبب می‌شود که آب بدن کاهش پیدا کند. در حالی که برای کاهش سرماخوردگی بدن باید غنی از آب باشد. با توجه به این خاصیت، توصیه می‌شود که به جای قهوه هنگامی که سرماخورده‌اید، آب بنوشید.

۳. آلرژی به قهوه

افرادی که به حساسیت دارند باید نوشیدنی گرم دیگری را در دوران سرماخوردگی مصرف کنند؛ زیرا در دوران سرماخوردگی، سیستم ایمنی بدن ضعیف‌تر است و مصرف قهوه آلرژی را افزایش می‌دهد.

۴. تداخل دارویی با قهوه

از دیگر موارد مورد توجه هنگام مصرف قهوه، تداخل دارو‌ها با آن است. افرادی که به دلیل ابتلا به بیماری دارو مصرف می‌کنند، باید با مشورت پزشک این نوشیدنی را میل کنند.

۵. بی‌خوابی

هیچ چیز بیشتر از خواب نمی‌تواند برای درمان سرماخوردگی مفید باشد. قهوه با وجود افزایش هوشیاری، سبب کاهش زمان خواب و استراحت می‌شود. با توجه به این نکته تنها زمانی باید قهوه مصرف کنید که نیاز به تمرکز و هوشیاری دارید.

مزایای مصرف قهوه در دوران سرماخوردگی

۱. احساس سرزندگی

یکی از مشکلات سرماخوردگی، خستگی و افسردگی آن است. این افسردگی سبب می‌شود که بیمار گوشه‌گیر شود و دائم بی‌حال باشد. برای این که شادابی‌تان را مجدداً به دست بیاورید، نوشیدن یک فنجان قهوه راهکار خوبی است. با خوردن قهوه می‌توانید انرژی‌تان را افزایش دهید و بر سرماخوردگی غلبه کنید.

۲. تقویت سیستم ایمنی بدن

سرماخوردگی اغلب به دلیل ضعیف شدن سیستم ایمنی بدن رخ می‌دهد. تحقیقات نشان می‌دهد که مصرف مقدار اندکی قهوه می‌تواند در بهبود سیستم ایمنی بدن تأثیرگذار باشد.

۳. کاهش سردرد

در دوران سرماخوردگی، بدن‌درد و سردرد افزایش پیدا می‌کند. برای کاهش سردرد‌های شدید می‌توانید از قهوه استفاده کنید. قهوه مضرات دارو‌های شیمیایی را ندارد و تسکین دهنده است. با مصرف یک فنجان قهوه می‌توانید سردرد را از بین برده و به آرامش برسید.

سخن آخر

در دوران سرماخوردگی باید قهوه را با احتیاط مصرف کنید؛ زیرا این نوشیدنی خواب راحت را از شما می‌گیرد و ممکن است سبب افزایش گلودرد شود. با این وجود قهوه در تقویت سیستم ایمنی تأثیرگذار است و تمرکز و هوشیاری را افزایش می‌دهد؛ بنابراین افرادی که نمی‌خواهند هنگام بیماری دچار رخوت و سستی شوند می‌توانند یک فنجان قهوه نوش جان کنند.

قیمت قهوه موکا دکتر بیز چند است؟ اینجا کلیک کنید

اگر علاقه‌مند هستید که درباره این نوشیدنی بی‌نظیر دانش بیشتری به دست بیاورید، به شما پیشنهاد می‌کنیم مقاله‌های و را نیز در ستاره مطالعه کنید.

قهوه فوری سوپریم مناسب ‌ترین و بهترین داروی گیاهی است که می‌تواند ریه را پاکسازی کند، قوای جسمی و جنسی را تقویت کرده، باعث کاهش وزن و جلوگیری از پیشرفت بیماری MS شود

انواع قهوه های گانودرما دکتر بیز شرکت بیز با پایین ترین قیمت و تا 50٪ تخفیف خرید انواع محصولات دکتر بیز بصورت آنلاین و اینترنتی با امکان ارسال رایگان ارائه می دهد

فروشگاه دکتر بیز ارائه دهنده انواع محصولات دکتر بیز ارگانیک و طبیعی است که در تولید آن از هیچ ماده شیمیایی استفاده نشده است لیست تمام محصولات دکتر بیز و خرید مستقیم از شرکت بدون واسطه را می توانید در همین جا تجربه کنید جهت خرید اینترنتی قهوه سوپریم دکتر بیز کلیک کنید

دکمه بازگشت به بالا