عمومی

ثبت بیش از ۶ هزار سند ازدواج در چهارمحال و بختیاری – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

علی اصغر سلیمان در گفت‌وگو با خبرنگار آنلاین، اظهار کرد: سازمان ثبت اسناد و املاک کشور یکی از ادارات حاکمیتی زیرمجموعه قوه قضائیه است که در حال فعالیت است و اصل کار این سازمان تثبیت مالکیت اشخاص در اراضی و املاک تحت تصرف خود است.

وی با بیان اینکه ما سه حوزه کاری املاک، اسناد و امور اداری داریم تصریح کرد: در حوزه املاک، از دو سال گذشته حدنگاری اراضی کشاورزی آغاز شد این در حالی است که برای ۱۰۰ درصد اراضی ملی و دولتی سند مالکیت صادر شده و در حال حاضر در محدوده شهرها و روستاها قوانین در حال اجرا است.

سلیمان بیان داشت: قانون ساماندهی برای شهرها و روستاهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت و قانون صدور سند مالکیت برای شهرها و اراضی شهری یا همان قانون تعیین تکلیف اراضی شهری فاقد سند در حال اجرا است.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک چهارمحال و بختیاری یادآور شد: در اراضی کشاورزی تاکنون از مجموع ۲۱۶ هزار هکتار اراضی کشاورزی سطح استان ۷۵ هزار هکتار تثبیت و برای آن سند مالکیت چه به‌صورت مشاعی و چه تک‌برگ به نام مالکین صادر شده است.

وی افزود: برنامه داریم تا دو سال آینده مابقی این اسناد و اراضی کشاورزی سنددار شوند.

سلیمان با اشاره به اینکه در سال ۱۴۰۱ حدود ۳۷ هزار و ۳۵ سند کاداستر صادر شد و ۲۰ هزار و ۳۷۴ فقره خلاصه معاملات املاک به ثبت رسیده است ادامه داد: ۲۶ هزار و ۵۳۷ فقره استعلامات از مراجع و دفاتر پاسخ داده شده، همچنین ۱۵ هزار و ۴۹۳ مورد بازداشت املاک و رفع بازداشت املاک داشتیم.

وی از صدور یک هزار و ۵۰۹ مورد اسناد املاک دولتی در سال گذشته خبر داد و یادآور شد: در حوزه دفاتر ازدواج ۶ هزار و ۷۷۷ مورد سند ازدواج تنظیم و یک هزار و ۷۱۲ مورد طلاق ثبت شده است.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک چهارمحال و بختیاری بیان داشت: در حوزه اجرای اسناد رسمی، ۲ هزار و ۹۹۱ فقره پرونده اجرایی تشکیل شد و ۲ هزار و ۴۵۵ فقره از آن‌ها مختومه و وصول مطالبات یا بسته شده است.

سلیمان با اشاره به وصول مطالبات بانک‌ها و مؤسسات بیان داشت: در این حوزه بیش از ۳۱ میلیارد تومان وصول مطالبات داشتیم و در حوزه ثبت شرکت‌ها ۷۲۴ فقره شرکت تعاونی و تجاری ثبت شده است.

وی از ثبت و صدور ۴۳۷ فقره کارت بازرگانی خبر داد و یادآور شد: در حوزه بازرسی یک هزار و ۱۴۶ بازرسی از دفاتر اسناد رسمی، ازدواج و طلاق صورت گرفت.

دکمه بازگشت به بالا