سلامت و دانش

پرورش سلول‌های مغز با بازی رایانه‌ای

بر اساس یک گزارش شفاف، محققان استارتاپ بیوتکنولوژی Cortical Labs اولین نمونه از فرآیندی را نشان داده‌اند که در آن مغز کوچک برای انجام یک کار خاص آموزش داده می‌شود.

برت کاگان، نویسنده ارشد این مطالعه، می گوید: این سلول ها می توانند اطلاعات را از یک منبع خارجی دریافت کرده و آن را پردازش کنند و سپس در شرایط واقعی به آن پاسخ دهند.

در طی این آزمایش که به “DishBrain” معروف شد، 800 هزار مورد کشت شد. در این آزمایش، محققان سلول‌های موش (مشتق‌شده از سلول‌های بنیادی) و سلول‌های بنیادی انسان را روی الکترودی قرار دادند که به یک بازی تنیس متصل بود. تکانه های الکتریکی ارسال شده به اعصاب نشان دهنده موقعیت توپ در بازی بود.

در مرحله بعد با توجه به سیگنال های دریافتی از اعصاب، الکترود راکت را روی پایه کامپیوتر بالا و پایین می برد. DishBrain سیگنال های عمیق و داخلی را به عنوان بازخورد دریافت کرد که به طور موثر راکت را به سمت ضربه زدن به توپ سوق داد.

محققان بر این باورند که سلول‌های کشت‌شده بیش از آن بدوی هستند که نمی‌توانند هوشیار باشند و می‌گویند که آزمایش فوق نشان می‌دهد که در شرایط کنترل‌شده بازی در عرض 5 دقیقه آموخته می‌شود.

سلول های کشت شده پس از 20 دقیقه در بازی پنگ مهارت پیدا کردند. محققان بر این باورند که این نشان می دهد که سلول ها مشغول سازماندهی مجدد، شبکه سازی و یادگیری هستند.

کاگان در این باره می گوید: آنها شیوه عملکرد خود را تغییر داده اند که در واقع با عملکرد آنها به عنوان یک سیستم پویا سازگار است.

تحقیقات آینده DishBrain شامل بررسی چگونگی تأثیر مواد مخدر و الکل بر توانایی سلول های کشت شده برای بازی تنیس است.

کاگان امیدوار است که DishBrain یا نسخه آینده آن بتواند به درمان بیماری هایی مانند آلزایمر کمک کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

دکمه بازگشت به بالا