برون مرزی

افزایش حضور و تحرکات رژیم صهیونیستی در دریای سرخ +تصاویر

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری آنلاین ترندونی ، آسوشیتدپرس در مصاحبه با فرمانده نیروی دریایی اسرائیل که به تازگی بازنشسته شده است ، گزارش داد که نیروی دریایی اسرائیل حضور و حضور خود را در دریای سرخ افزایش داده است.

الی شاروویت ، معاون ستاد نیروی دریایی رژیم صهیونیستی که به تازگی بازنشسته شده است ، افزایش فعالیت تل آویو در دریای سرخ را توجیه می کند و می گوید در مواجهه با تهدید روزافزون ایران برای کشتیرانی اسرائیل ، نیروی دریایی اسرائیل فعالیت های خود را در ارتش سرخ افزایش داده است. دریا .داد.

فرمانده سابق رژیم صهیونیستی از ایران به عنوان یکی از دغدغه های مهم تل آویو یاد کرد و گفت رژیم صهیونیستی به دنبال دفاع از منافع اقتصادی و امنیتی خود است.

شاروویتاس به AP گفت: “دولت اسرائیل از آزادی دریانوردی خود در سراسر جهان دفاع می کند.” “هیچ ارتباطی با فاصله این ناوبری از کشور (فلسطین اشغالی) ندارد.”

رژیم صهیونیستی علاوه بر ادعاهای متعدد درباره برنامه هسته ای ایران و تلاش های مختلف برای ممانعت از مذاکرات وین ، ایران را نیز متهم به مسلح کردن حزب الله کرده است. بر اساس این گزارش ، رژیم صهیونیستی مدعی است که ایران همچنان در تلاش برای تامین سلاح های پیشرفته به حزب الله است.

شاروویت با توجیه حضور قوی رژیم صهیونیستی در دریای سرخ مدعی شد که اسرائیل محموله های زیادی از سلاح های ارسال شده به حزب الله را در اختیار گرفته است.

وی گفت: “ما هنگام حمل سلاح از طریق دریا بسیار هوشیار هستیم و در صورت وجود سلاح در محموله اقدام می کنیم.”

شراویت همچنین گفت که حماس دارای یک گروه کوچک اما قوی از تیم های دریایی آموزش دیده در قسمت جنوبی فلسطین اشغالی است.

به گزارش آسوشیتدپرس ، تل آویو می گوید بزرگترین نگرانی رژیم ایران است ، ایران می گوید جمهوری اسلامی در تلاش است تا سلاح هسته ای بسازد و ایران بارها آن را اتهامات بی اساس خوانده و آژانس بین المللی انرژی اتمی بازرسی های منظم را انجام می دهد. ده ها بار ماهیت صلح آمیز برنامه هسته ای ایران را تأیید کرد.

از سوی دیگر ، بر اساس این گزارش ، تل آویو مدعی است که حضور نظامی ایران در سوریه و حمایت تهران از گروه هایی مانند حزب الله و حماس باعث نگرانی زیادی در تل آویو شده است.

شاروویت بدون اشاره به خرابکاری رژیم اسرائیل ، گفت که فعالیت های نیروی دریایی اسرائیل در دریای سرخ طی سه سال گذشته رشد چشمگیری داشته است.

بر اساس این گزارش ، دریای سرخ از اهمیت استراتژیک بالایی برخوردار است زیرا میزبان مسیرهای اصلی کشتیرانی از جمله کانال سوئز و تنگه باب المندب است و تقریباً کل رژیم صهیونیستی از طریق دریا وارد می شود.

شاروویت درباره افزایش فعالیت اسرائیل در دریای سرخ گفت: “ما دائماً با کشتی های اصلی آنجا کار می کنیم که زیردریایی های موشکی و زیردریایی ها هستند.” “آنچه قبلاً در مدت کوتاهی انجام می شد ، اکنون به طور مداوم انجام می شود.”

وی گفت: “اگر خطوط کشتیرانی اسرائیل مورد حمله قرار گیرد یا آزادی کشتیرانی اسرائیل نقض شود ، اسرائیل پاسخ خواهد داد.”

جوئل گوزانسکی ، کارشناس ارشد ایرانی از موسسه تحقیقات امنیت ملی تل آویو ، نیروی دریایی اسرائیل را خوب اما کوچک توصیف کرد و هشدار داد که استراتژی اسرائیل در قبال ایران نباید به نیروی دریایی وابستگی زیادی داشته باشد.

وی با هشدار نسبت به افزایش تنش ها در دریای سرخ می تواند آسیب پذیری اسرائیل را در برابر وابستگی زیاد به کشتیرانی جهانی نشان دهد: “من فکر می کنم برخی از عملیات احتمالا بسیار گسترده است.”

چند روز پیش منابع خبری از ایجاد مرکز اطلاعاتی و اطلاعاتی رژیم صهیونیستی در فرودگاه سوکتری اشغالی یمن خبر دادند.

شرکت الهلال امارات قراردادی را با رژیم صهیونیستی برای ایجاد یک مرکز جاسوسی و اطلاعاتی برای نیروی هوایی اسرائیل در شهر حدیبو ، مرکز جزیره سوکوترا منعقد کرد.

جزیره سوکوترا یمن در شمال غربی اقیانوس هند واقع شده است ، مشرف بر یک مسیر مهم تجاری دریای سرخ ، در کنار قاره آفریقا و تنگه باب المندب ، که اهمیت تجاری و نظامی فوق العاده منطقه را دوچندان کرده است.

انتهای پیام / ص


دکمه بازگشت به بالا