جامعه و خانواده

آسیب‌های اجتماعی با توصیه کاهش نمی‌یابند/ فعالیت ۷۹۰ تشکل مردمی در سمنان

آسیب‌های اجتماعی با توصیه کاهش نمی‌یابند/ فعالیت ۷۹۰ تشکل مردمی در سمنان

ترندونی/سمنان معاون سیاسی ،امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان گفت: در بحث کاهش آسیب های اجتماعی صرفا با ارشاد و توصیه نمی توان انتظار اثر بخشی و نتیجه داشت، اثر بخش بودن اقدامات در مقابله با آسیب ها از نوع اقدام مهمتر است.

احمد ریواده، ۲۹شهریور در جلسه کار گروه فرهنگی، اجتماعی، سلامت، زنان و خانواده که با حضور حجت الاسلام والمسلمین ملکی، رئیس کارگروه کنترل و کاهش کودکان کار و خیابان شورای اجتماعی کشور به میزبانی سالن جلسات کوثر استانداری برگزار شد، هدف از تشکیل شورای اجتماعی را پاسخ دادن به دغدغه های رهبر معظم انقلاب در خصوص آسیب های اجتماعی عنوان و اظهار کرد: شعار دولت سیزدهم‌ ؛ گفتمان انقلاب اسلامی و پیگیری تحقق منویات رهبری است.
وی با تاکید بر اینکه از مدیران این انتظار است که نگاه تحولی و تحول خواه در حوزه مقابله با آسیب های اجتماعی داشته باشند، گفت: بدون تردید رفع مشکلات خانواده ها و رفع مشکلات اجتماعی با روحیه تحول خواهی ممکن است.
ریواده گفت: بحمدلله با مشارکت مردم استان سمنان در عرصه های اجتماعی، جزو استانهای پیشروی کشور در عرصه مقابله با آسیب های اجتماعی هستیم‌ و در این راستا بالغ بر ۷۹۰ تشکل مردمی در استان سمنان برای اقدامات‌ مردمی مجوز گرفته اند که بیش از ۹۰ درصد آنها فعال هستند.
معاون استاندار سمنان با اشاره به اینکه اولین اقدام عملی استاندار سمنان در صبح روز بعد از انتصاب، ساماندهی معتادان متجاهر در استان بود، اظهار کرد: اقدامات در حوزه مقابله با آسیب های اجتماعی باید عملیاتی ، موثر و میدانی باشد.
وی هدف از اقدامات انجام شده در شورای اجتماعی را اثر بخش بودن و به نتیجه رسیدن امور برای کاهش آسیبهای اجتماعی دانست و گفت: در کاهش آسیب های اجتماعی نیاز به مدل علمی با جدول زمانبندی داریم که این مدل بر اساس قانون به مرحله اجرا درآید.
ریواده با تاکید بر اینکه اثر بخش بودن اقدامات دستگاهها و نهادها در مقابله با آسیب ها از نوع اقدامات مهمتر است، تصریح کرد: در بحث کاهش آسیبهای اجتماعی صرفا با ارشاد و توصیه نمی توان انتظار اثر بخشی و نتیجه داشت.
معاون استاندار سمنان تقاضای اول خود را از مسئولان عالی شورای اجتماعی کشور تمهید مقدمات در راستای پوشش تحصیلی بازماندگان از تحصیل از جمله کودکان اتباع و مهاجرین عنوان کرد و اضافه کرد: ساماندهی و پوشش ۱۰۰در صدی فرزندان حاصل از ازدواج مادران ایرانی و پدران اتباع، از مطالبات استاندار سمنان است.
انتهای پیام

انتشارات مقالات اجتماعی

نویسنده اجتماعی با تمرکز بر مسائل اجتماعی در کشورهای در حال توسعه و تلاش برای ارتقای زندگی اجتماعی در این مناطق.
دکمه بازگشت به بالا