برون مرزی

واقعیت عقب‌نشینی ائتلاف متجاوز عربی از مناطق استان حدیده یمن

عقب نشینی یکجانبه و اعلام نشده نیروهای ائتلاف متجاوز عربی از مناطق مختلف استان حدیده یمن و تسلط نیروهای انصارالله بر این مناطق بدون ایجاد درگیری موجب سردرگمی در مورد دلایل این عقب نشینی شده و تاکید می کند که این نیروها در جنوب یمن هستند. که نیروهای ارتش یمن در آستانه کنترل آن هستند.

به گزارش ترندونی، رای الیوم در نامه ای به کمال خلف درباره حوادث یمن و عقب نشینی نیروهای ائتلاف متجاوز عربی از مناطق مختلف استان حدیده نوشت: درگیری نظامی در یمن رو به افزایش است و جبهه ها در نزدیکی حدیده است. پورت به حداکثر کنترل برمی گردد. بر اساس اطلاعات دریافتی، نیروهای ائتلاف متجاوزان عرب مناطق اطراف حدید مانند 16 کیلومتری، منطقه الصالح در شمال حدیده و مجتمع صنعتی-تجاری اخوان ثابت را ترک کردند. و منطقه المنظر در جنوب حدیده. تبدیل شد.

بلافاصله نیروهای انصارالله برای پر کردن خلاء منطقه حرکت کردند و جاده مستقیم حدیده به دریای سرخ و صنعا را باز کردند.

این وقایع هدف و انگیزه عقب نشینی نیروهای امارت را پنهان کرد و به چندین فرضیه منجر شد. ابتدا این عقب نشینی در راستای تلاش نیروهای مذکور برای انتقال نیروهای کمکی به جبهه های مارب بود که در آستانه تسلط بر انصارالله هستند.

برخی دیگر معتقدند که عقب نشینی با هدف جابجایی نیروها به جنوب یمن و عدن و آغاز یک حمله و گشودن جبهه جدیدی در تعزه یا شبوه برای کاهش فشار بر جبهه مارب انجام شده است.

اندکی پس از آن، هدف این کمپین در گزارشی که توسط ائتلاف متجاوزان عربی منتشر شد، توضیح داده شد که «این اقدام بخشی از تصمیم آنها برای تخلیه مناطق مشمول توافق سوئد است، زیرا این مناطق تحت یک توافقنامه بین المللی اداره می شوند. “

این بیانیه که انتظار می رفت معمای دلیل عقب نشینی را حل کند، سوالاتی را در مورد چگونگی دستیابی این نیروها به توافقنامه استکهلم که از سال 2018 به بعد مورد توافق قرار گرفت، ایجاد کرد. هر دو طرف آیا آنها جبهه دریایی را رهبری می کنند؟ و چگونه این نیروها مواضع خود را تخلیه می کنند تا آنها را غیرنظامی کنند تا زمانی که نیروهای انصارالله به جلو حرکت کنند و آنها را در آن مناطق تغییر دهند؟

2018 توافقنامه استکهلم در مورد توافقات میدانی در حدیده تحت نظارت سازمان ملل متحد امضا شد و بر برقراری آتش بس در حدیده تأکید کرد. سازمان ملل بر بندر حدیده نظارت دارد و نیروهای محلی امور شهر را زیر نظر دارند و کریدورهای بشردوستانه ایمن را باز می کنند.

در استکهلم همچنین موافقت شد که یک منطقه غیرنظامی به طول حدود 20 کیلومتر در اطراف بندر حدیده ایجاد شود و سلاح‌های نظامی سنگین تا فاصله 40 کیلومتری جابجا شود. اما این توافق اجرایی نشده و تخلفات زیادی صورت گرفته است و نبردها بر سر کنترل حدیده در نتیجه مشکلات به وجود آمده از سر گرفته شده است زیرا این شهر دارای موقعیت استراتژیک مهم در دریای سرخ و بندر مهمی است. آنجا.

اکنون قابل توجه است که بر اساس گزارش هایی از سواحل غربی یمن که سوالاتی را در مورد آنچه اتفاق می افتد ایجاد کرده است، نیروهای صنعا بدون هیچ درگیری کنترل منطقه اطراف حدیده را به دست گرفته اند.

نکته مهم دیگر این است که فرستاده سازمان ملل به یمن قبل از خروج نیروهای ائتلاف عربی از المخا بازدید کرد و با طارق صالحو فرمانده نیروهای کرانه باختری و برادرزاده عبدالله صالح دیدار کرد و نیروهای انصارالله نیروهای صالح را در پدافند هوایی المخا جمع کردند. پادگان ماخا با سه موشک بالستیک.

نه نماینده سازمان ملل و نه هیچ یک از طرفین گزارشی ندادند که آیا توافقی حاصل شده است یا طرفین برای شروع اجرای توافقنامه “سوئد” موافقت کرده اند. این در حالی است که در بیانیه ائتلاف عربی، خروج از منطقه حدیده با اجرای توافق توجیه شده است و همچنان بلاتکلیفی در مورد آنچه در این جبهه می گذرد و پس از عقب نشینی چه اتفاقی خواهد افتاد وجود دارد.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا