فرهنگ و هنر

جزییات گرامیداشت سالروز حماسه عملیات «بازی دراز»

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه گفت: مقدمات تأمین اسکان ۳۵ هزار زائر یادمان بازی دراز فراهم است که ۱۵ هزار نفر در سرپل‌ذهاب و مابقی در شهرستان‌های مجاور اسکان خواهند یافت.

به گزارش ترندونی، سردار بهروز خوشبخت پیرامون گرامیداشت سالروز حماسه عملیات «بازی دراز» و آغاز افتتاحیه راهیان نور غرب و شمالغرب، بیان کرد: رویداد بزرگ فرهنگی معنوی گرامیداشت سالروز آزادسازی بازی دراز در روزهای پنجشنبه و جمعه ۱۴ و ۱۵ اردیبهشت ماه در سرپل‌ذهاب برگزار خواهد شد که تمهید مقدمات آن از اواخر سال گذشته در شهرستان آغاز شده و جلسات متعددی در شهرستان و استان برگزار شده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه گفت: هر ساله در یادبود عملیات پیروزمندانه بازی دراز که منجر به آزادسازی این ارتفاعات استراتژیک شده، مراسم صعود مردمی امت حزب الله سراسر کشور به ارتفاعات بازی دراز در شهر سرپل ذهاب ار توابع استان کرمانشاه برگزار می‌شود. امسال نیز، چون سنوات قبل قرار است این صعود در روز جمعه ۱۵ اردیبهشت برگزار شده و کاروان‌ها و خودروهای شخصی راهیان نور خود را به شهر سرپل ذهاب برسانند و پس از اقامه نماز صبح راهی ارتفاعات یادمان بازی دراز در نزدیکی این شهر خواهند شد.

سردار خوشبخت افزود:در استان کرمانشاه و شهرستان سرپل‌ذهاب ۶ کمیته تشکیل شده که متناسب با شرح وظایف تعیین شده از ماه‌ها قبل اقدامات خود را آغاز کرده‌اند و بازدیدهای مختلفی از این اقدامات انجام گرفته است  که در بحث آماده سازی مسیر یادمان، تأمین پارکینگ خودروها و آماده سازی مسیرهای داخل یادمان فعالیت و نیز مقدمات تأمین اسکان ۳۵ هزار زائر یادمان بازی دراز را فراهم کردند که ۱۵ هزار نفر در سرپل‌ذهاب و مابقی در شهرستان‌های مجاور اسکان خواهند یافت.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه گفت: در طول مسیر صعود تشکل‌های مردم نهاد دفاع مقدس استان و خادمین شهدا در ایستگاه‌های صلواتی، به زائرین راهیان نور خدمات ارائه می‌کنند و حدود ساعت ۹ صبح نیز برنامه اصلی در یادمان بازی دراز و در کنار یادمان شهدای گمنام با سخنرانی سردار سرلشکر پاسدار «حسین سلامی» فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و با مداحی مداح اهل بیت «صادق آهنگران» آغاز خواهد شد.  

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا