اقتصادی

۱۱۲ فروند شناور حامل روغن خوراکی و غلات دامی در بندرانزلی پهلو گرفته اند

ترندونی/گیلان معاون امور بندری و اقتصادی اداره کل  بندر و دریانوردی گیلان با بیان اینکه سهم مجتمع بندری انزلی در تخلیه غلات در مقایسه با سایر بنادر شمالی ۲۰ درصد است، گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون تعداد ۱۰ فروند شناور حامل روغن خوراکی و تعداد ۱۰۲ فروند شناور حامل غلات دامی در بندر انزلی پهلوگیری کرده است.

مجتبی نظری در گفت‌وگو با ترندونی اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون تعداد ۱۰ فروند شناور حامل روغن خوراکی و تعداد ۱۰۲ فروند شناور حامل غلات دامی در بندر انزلی پهلوگیری کرده که از این تعداد شناور ۵۸ هزار و ۶۴۸ تن روغن و ۳۲۳ هزار و ۲۴۱ تن غلات شامل ذرت و جو بوده است.

وی افزود: فرایند ورود شناورهای حامل کالاهای اساسی بدین گونه است که به محض پهلودهی شناورها در اسکله‌های بندری ادارات استاندارد، دامپزشکی و جهاد کشاورزی (قرنطینه) کار نظارت بر تخلیه غلات را آغاز می‌کنند.

نظری با تاکید بر اینکه این کارشناسان با نظارت مستمر بر نحوه تخلیه بار در انبار، سیلو و مخازن بندری اهتمام دارند، گفت: تاییدیه خروج بار از انبار و سیلو بعد از عمل تخلیه و پس از کسب مجوزهای لازم از این ادارات صورت می‌گیرد.

معاون امور بندری و اقتصادی اداره‌کل بنادر و دریانوردی استان گیلان با بیان اینکه سلامت کالاهای وارداتی بسیار مورد تاکید قرار دارد، تصریح کرد: نظارت کافی و مستمر در نحوه تخلیه و خروج بار توسط ارگان‌های نظارتی اشاره شده، انجام می‌شود.

نظری در خصوص ظرفیت پذیرش کالاهای وارداتی گفت: در حال حاضر بندر انزلی ظرفیت پذیرش ۱۹۱ هزار تن غلات در سیلو، ۱۴۵ هزار تن غلات در انبار و ۱۶ هزار  تن روغن خام خوراکی در مخازن را دارد که با برنامه‌ریزی‌های آتی این ظرفیت‌ها در حال افزایش است.

معاون امور بندری و اقتصادی اداره‌کل  بنادر و دریانوردی گیلان در پایان گفت: سهم مجتمع بندری انزلی در تخلیه غلات در مقایسه با سایر بنادر شمالی ۲۰ درصد بوده و بدیهی است که این سهم در مقایسه با میزان واردات از سایر بنادر و مرزهای ورودی کشور توسط گمرکات قابل احصا خواهد بود.

انتهای پیام

کارگروه تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تخصص در زمینه تحلیل‌های اقتصادی هستم. با استفاده از روش‌های پیشرفته تحلیل، تمام تلاشم را می‌کنم تا به شما تحلیل‌های دقیق و قابل اعتماد را ارائه دهم تا شما بتوانید در مورد مسائل اقتصادی تصمیم‌گیری کنید.
دکمه بازگشت به بالا