بستر مناسب برای توسعه مراودات بین ایران و ارمنستان وجود دارد

ترندونی/ کرمان نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با ارزیابی تضعیف تعاملات اقتصادی و تجاری ایران و ارمنستان در شرایط کنونی گفت:

شهباز حسن پور در دیدار با سفیر ارمنستان درباره اشتراکات تاریخی دو ملت گفت: دوام روابط پایدار دو همسایه تاریخی ارمنستان و جمهوری اسلامی ایران سابقه طولانی دارد.

وی در این خصوص افزود: روابط جمهوری اسلامی ایران و ارمنستان همواره مبتنی بر نیازها و تعاملات ویژه دو کشور همسایه بوده است و رویدادها و تحولات جهانی نتوانسته خللی در توسعه روابط بین دو کشور ایجاد کند. دو کشور دو کشور.

نماینده مردم سوریه و بردسیرو از مجلس شورای اسلامی با اشاره به وضعیت خاص اقلیمی استان کرمان گفت: طبیعت چهار ساله استان کرمان با وجود معادن مختلف در این استان علاوه بر این. به محصولات کشاورزی منحصر به فردی که توسعه می دهد. سرمایه گذاری و هم افزایی با سایر کشورها، به ویژه ارمنستان.

وی با بیان معادن غنی مس و فولاد در استان، تاکید کرد: استان کرمان آمادگی کامل برای همکاری در جهت ارتقای روابط واردات و صادرات جمهوری اسلامی ایران و ارمنستان را دارد.

حسن پور بیگلر با اشاره به ظرفیت بالای کشاورزی استان، خاطرنشان کرد: 80 درصد از تولید پسته ایران در کنار سایر محصولات معدنی و صنعتی با وجود چهار فرودگاه فعال استان، بستر مناسبی برای تقویت روابط با جمهوری اسلامی ایران و ارمنستان است. .

حسن پور بیگلر با استقبال از خواهرخواندگی شهرهای ارمنستان و استان کرمان گفت: روابط همسایگی و تاریخی به دلایل مختلف می تواند دو ملت را به یکدیگر نزدیک کند و امضای تفاهم نامه خواهرخواندگی نقطه عطفی در روابط است. ”

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی در امور اقتصادی، توسعه روابط تجاری و اقتصادی را فصل جدیدی در ارتقای سطح روابط دو کشور ارزیابی کرد و تصریح کرد: توسعه روابط پارلمانی، حوزه گردشگری و مذاکرات مستمر موجب تقویت بیشتر خواهد شد. روابط اقتصادی

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا