حوادث و رویدادها

۵ ترفند مهم آشپزی که حتما باید بدانید!

آفتاب‌‌نیوز :

معمولا آشپزی برعهده کدبانو‌ها و خانم‌های خانه است که با سلیقه و درنهایت عشق و علاقه غذا‌های خوشمزه‌ای را برای خانواده تهیه می‌کنند. تقریبا همه خانم‌ها می‌دانند هر غذایی را چطور درست کنند یا مواد غذایی را چگونه طبخ کنند تا درنهایت یک غذای خوشمزه و سالم بپزند.

اما دانستن برخی فوت و فن‌ها و ترفند‌های مربوط‌به آشپزی و مواد غذایی موجب می‌شود تا بتوانید خیلی راحتتر و با صرف زمان کمتر آشپزی کنید، درحالی‌که کمتر خسته شده‌اید و آشپزخانه نیز ریخت و پاش نشده است. در این مطلب با ارائه ۵ ترفند طلایی که در آشپزخانه به کارتان می‌آید، همراه ما باشید. 

۱ـ سفید کردن قارچ

اگر می‌خواهید قارچ‌ها بعد از شستشو سفید و درخشان باشند، کافی است موقع شستن قارچ ابتدا کمی آب را داخل کاسه بریزید و قارچ‌ها را داخل آن بیاندازید. حالا یک قاشق آرد گندم به آب اضافه کنید و خوب هم بزنید و اجازه بدهید قارچ‌ها به مدت ده دقیقه بمانند؛ سپس آن‌ها را آبکش کنید و بشویید.

۲ـ ترد شدن سیب زمینی سرخ شده

برای ترد شدن سیب زمینی سرخ شده نیازی به فریز کردن یا نیم پز کردن سیب زمینی نیست. کافی است زمانی که سیب زمینی‌ها دارند داخل روغن داغ سرخ می‌شوند، یک قاشق غذاخوری آرد گندم به روغن اضافه کنید و خوب هم بزنید. در این صورت سیب زمینی‌های شما با روشی آسان ترد و بازاری می‌شوند.

۳ـ جلوگیری از سر رفتن غذا

اگر همیشه نگران سر رفتن سوپ، خورش و یا غذا هنگام پخت هستید، کافی است وقتی سوپ یا غذای شما جوش آمد، دو تکه یخ داخل قابلمه بیاندازید. در این صورت دیگر غذا سر نمی‌رود.

۴ـ جلوگیری از کپک زدن پنیر

اگر پنیری که خریداری کردید، آب نمک ندارد و داخل ظرف خشک مانده و کپک زده است، یک راه حل آسان برایتان داریم. کافی است دو تا سه حبه قند را در اطراف پنیر داخل ظرف بگذارید. در این صورت دیگر پنیر شما کپک نمی‌زند.

۵ـ تازه نگه داشتن هویج برای مدت طولانی

به گزارش فرادید، اگر شما هم جز آن دسته افرادی هستید که همیشه هویج‌هایتان در یخچال سیاه می‌شود و کپک می‌زند، به این توصیه عمل کنید. بعد از اینکه هویج را خریداری کردید، آن‌ها را خوب بشویید و پوست هویج‌ها را بگیرید؛ سپس داخل کیسه بگذارید و در یخچال نگهداری کنید. در این صورت هویج برای مدت طولانی سالم و تازه باقی می‌ماند.

کارگروه خبری حوادث

نویسنده حوادث با تمرکز بر جنبه‌های سیاسی و اجتماعی رویدادها هستم. توانایی بررسی تأثیر رویدادها بر سیاست‌ها و جامعه را دارم و به خوانندگان نگاهی عمیقتر به این جنبه‌ها می‌دهم.
دکمه بازگشت به بالا