استان ها

رکوردشکنی بانوان ورزشکار اصفهان در هانگژو/نخستین نمایشگاه دستاوردهای ورزشی برگزار می‌شود

ترندونی/اصفهان مدیر کل ورزش و جوانان استان اصفهان از برگزاری نمایشگاه تخصصی این حوزه در هفته تربیت‌بدنی خبر داد و گفت: بالغ بر چند هزار برنامه در سطح استان از مسابقه و رویداد تا کلنگ‌زنی، افتتاح و اعزام برای هفته تربیت‌بدنی خواهیم داشت که در نخستین گام نمایشگاهی برای ارائه دستاوردهای ورزش و جوانان استان اصفهان برگزار خواهد شد.

جواد محمدی، امروز (شنبه-۲۲مهرماه) در نشست  خبری که به مناسبت هفته تربیت بدنی و تشریح برنامه‌های این هفته برگزار شد، از برگزاری بیش از سه هزار برنامه برای این هفته و برنامه شلوغ اداره کل خبر داد و اظهار کرد: امسال در هفته تربیت بدنی و ورزش بیش از ۳۵۰۰ برنامه در پهنه استان برگزار خواهد شد که با اجرای آن‌ها به دنبال ایجاد شرایطی هستیم که ورزش همگانی را به شکلی ملموس بین مردم ببریم و برای ترغیب جامعه به ورزش تلاش خواهیم کرد. نمایشگاه تخصصی ورزش و جوانان استان اصفهان امسال برای نخستین بار همزمان با هفته تربیت بدنی و ورزش و به جهت گرامی‌داشت شهدای ورزشکار استان از ۲۶ تا ۲۸ مهرماه در سالن بزرگ همایش‌های گلستان شهدا برگزار خواهد شد.

وی افزود: ارائه دستاوردهای ورزش و جوانان استان اصفهان برای اولین‌بار به این شکل خواهیم داشت که از بنیاد شهید برای این همکاری و مشارکتی که با اداره کل ورزش و جوانان داشتند. تشکر می‌کنم.
مدیر کل ورزش و جوانان استان اصفهان درباره زمان برگزاری این رویداد ۳ روزه نیز توضیح داد: از ۲۶ آنلاین ماه همزمان با روز تربیت‌بدنی همراه با عطرافشانی قبور شهدا به ویژه شهدا ورزشکار آغاز خواهد شد که به مدت ۳ روز از ساعت ۱۰ تا ۵ عصر در خدمت اهالی و دوستداران ورزش خواهیم بود.
محمدی ادامه داد: ۳۰ هیئت ورزشی و ۱۰ صمن در این نمایشگاه حاضر خواهند بود و هر غرفه‌ به نام یک شهدا خواهیم داشت. نواختن زنگ تربیت بدنی در زورخانه‌های سراسر استان روز سه‌شنبه ۲۵ آنلاین و نواختن زنگ تربیت بدنی و ورزش در تمامی مدارس روز چهارشنبه در نخستین روز از هفته تربیت بدنی نیز از دیگر برنامه‌هایی است که اتفاق خواهد افتاد.

او با اشاره به افتخارآفرینی ورزشکاران اصفهانی در هانگژو به ویژه بانوان، تاکید کرد: کاروان هانگژو به صورت کیفی اعزام شد که طبیعی است تعداد ورزشکاران کم شود، با این حال استان اصفهان از استان های برتر کشور در آمار اعزام به شمار می رود. درخشش بانوان ورزشکار اصفهانی در هانگژو مایه افتخار ماست و بانوان ما یکبار دیگر توانمندی خود را نشان دادند؛ که این امر خود موید پیگیری‌ها و حمایت‌ها از ورزش بانوان است. ۵۰ درصد بانوان اصفهانی اعزامی به هانگژو مقام‌آور بودند، استان برتر کشور از نظر تعداد ورزشکار اعزامی بودیم و نوعی رکوردزنی بوده است.

مدیر اداره کل ورزش اصفهان تاکید کرد: به دنبال افزایش کیفیت حضور ورزشکاران در کنار کمیت اعزام ورزشکاران خواهیم بود و تمام تلاش خود را در این راستا انجام خواهیم داد.

محمدی در ادامه بیان اینکه هیچ تفاوتی بین ورزشکاران آسیایی و پاراآسیایی قائل نخواهیم بود، افزود: به ورزشکاران پارا باید بیشتر توجه شود. استان اصفهان با تعداد بالای ورزشکاران اعزامی به هانگژو منابع مالی لازم را برای حمایت در حد توان فراهم کرده و با پایان بازی های پاراآسیایی، از مدال آوران و افتخارآفرینان استان در  این مسابقات به نحو شایسته تجلیل خواهد شد.البته در بحث میزان پاداش نباید با استان‌های دیگر مقایسه شویم چون استانی که ۵ ورزشکار دارد شرایط بهتری برای پرداخت پاداش نسبت به استانی که ۵۵ ورزشکار دارد، خواهد داشت، با این حال با مساعدت استاندار تلاش می‌کنیم در بحث پاداش‌ها بیشتر از موارد مصوب انجام وظیفه کنیم.

مدیر کل ورزش و جوانان استان از سهم ۱۱ درصدی اصفهان از ۵۴ مدال کسب شده کاروان ایران خبر داد و گفت: البته انتظارات از ورزشکاران بیشتر بود و ۳ ورزشکار داشتیم که در آستانه کسب مدال بودند و مقام چهارم را کسب کردند. رومینا صالحی رکورد قابل توجهی را به ثبت رساند هر چند موفق به کسب مدال نشد.ترانه احمدی در رشته اسکیت مدال نقره کسب کرد که ما پیگیری ویژه‌ای در خصوص او داشتیم؛ یگانه کرمانی نیز در رشته بدمینتون شرکت داشت که رشته خاصی است و حضور در مسابقات این رشته نیز نکته ویژه‌ای به شمار می‌آید.

او در ادامه با اشاره به حواشی دیدار سپاهان و الاتحاد در نقش جهان از پیگیری مراجع رسمی خبر داد و یاداور شد: تمامی مراجع رسمی کشور و استان پیگیر دفاع مجدانه از حقوق باشگاه سپاهان هستند و اداره کل نیز در زمینه های مربوط به خود نهایت تلاش خود را انجام خواهد داد.

محمدی خاطر نشان کرد: تمامی شرایط لازم برای برگزاری و میزبانی از بازی سپاهان الاتحاد به بهترین شکل ممکن فراهم شده بود و تمامی عوامل در این زمینه همدلی و همکاری مطلوبی را داشتند.

مدیر کل ورزش و جوانان استان اصفهان در پایان در خصوص نتایج اصفهان در رقابت‌های المپیاد استعدادهای برتر ورزش کشور بیان کرد: متاسفانه تیمی که قهرمان است می‌خواهند جلوی آن را بگیرند. در مسابقات المپیاد استعداد های برتر سال گذشته دوم شدیم، امسال هم باید اصفهان را حداقل نایب قهرمان بدانید؛ ژیمناستیک، بسکتبال، هندبال میزبان بودند و مقام آوردند، کشتی مقام آورد، بعضی از رشته‌ها هم افت داشتند که بررسی شده است، ۱۳ عنوان تیمی مقام آوردیم، سال گذشته ۳۰ مدال طلا کسب کردیم و اگر المپیاد امسال ناقص برگزار نمی‌شد مدال‌های طلای ما افزایش می‌یافت.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا