اقتصادی

کاهش سوانح ریلی در سال گذشته/ برخورد با مدیران ریلی مقصر

مدیرعامل راه آهن از کاهش تصادفات ریلی در سال جاری و سال گذشته در مقایسه با مدت مشابه قبل از آن دوره ها خبر داد و گفت: “در حادثه ریلی با مقصرین برخورد خواهیم کرد و آنها را تحویل خواهیم داد.”

به گزارش ترندونی ، سعید رسولی ، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل راه آهن ، در نشست خبری امروز خود اظهار داشت: “تعداد تصادفات راه‌آهن در مقایسه با سال 1397 در سال گذشته کاهش یافته است ، همچنین تعداد تصادفات راه‌آهن در دو ماه نخست امسال کاهش یافته است. در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته. ” سال گذشته رکود اقتصادی وجود داشت.

وی با تأکید بر اینکه مسئولیت اعلام علت تصادفات را بر عهده ندارم ، گفت: “کمیته تصادفات عالی علل تصادفات را بررسی ، شناسایی و اعلام می کند. این کمیسیون در راه آهن کار نمی کند و اعضای آن توسط وزیر راه و شهرسازی انتخاب می شوند.” بودن. اما اگر ثابت شود كه مدیری در این تصادفات بخشی یا تقصیر دارد ، مطابق قانون با آن شخص برخورد می شود و مدیران گناهكار فوراً بركنار می شوند و كمسیون تخلف نیز آشكار می شود …

مدیرعامل راه آهن در پاسخ به سوالی درباره تعداد تصادفات و تصادفات ریلی در چند روز گذشته و پرداختن به علل و مقصر این تصادفات ، مدیر عامل راه آهن گفت: “ما همیشه در ستاد حمل و نقل ریلی بر مسئله ایمنی تأکید می کنیم. مارک مسافرتی و ریلی ایمن است.

وی گفت: “باید شدت تصادفات را از تصادفات ریلی جدا کنیم.” این مسئله چندین سال است که ادامه دارد.

ایستگاه قطار برقی تهران-مشهد

مدیرعامل رهآهن با اعلام اینکه پروژه قطار تهران – مشهد به حالت تعلیق در آمده است ، اظهار داشت: اگرچه این پروژه شامل سهم ایرانی بود ، اما شرکت های خارجی به دلیل مشکلات نتوانستند در این پروژه شرکت کنند ، بنابراین این پروژه با شرکت های خارجی به حالت تعلیق درآمد. بود.

رسولی افزود: “چندین شرکت از کشور متقاضی ورود به این پروژه شده اند. کنسرسیومی از شرکت های محلی برای شرکت در این پروژه تشکیل شده است. راه آهن در حال ارزیابی فرصت های این شرکت ها برای اجرای این پروژه است.”

بازسازی واگنهای منجمد و فرسوده در کارخانه های خانگی

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به بازسازی واگن های برداشته شده اظهار داشت: “در سالهای گذشته تعداد زیادی واگن فرسوده و فرسوده متعلق به شرکت های راه آهن در ایستگاه های راه آهن ساخته شد. تعداد کل این واگنها 614 “است.

وی ادامه داد: “ما از صاحبان واگن ، تولیدکننده واگن ، مدیرعامل راجا و انجمن بین المللی راه آهن دعوت کرده ایم. با این وجود در ایستگاه راه آهن جایی برای این واگن ها وجود نداشت ، بنابراین تصمیم گرفتیم که با توجه به ظرفیت تولید کنندگان واگن ، این واگن ها به سه شرکت تولید واگن به نام های پارس ، اریکو و پلور سبز توزیع شود که نیاز به بازسازی و به روزرسانی آنها وجود دارد.

رسولی اظهار داشت: “این موضوع از 5 ژوئن در دست بررسی است و صبح روز 6 ژوئن ، اولین قطار به شرکت واگن پارس منتقل شد و تاکنون 82 واگن از 186 واگن تجدید پذیر به کارخانه های داخل خانه منتقل شده است.” مقرر شد درآمد حاصل از فروش واگن های عرضه شده در بازار به کارخانه ها به صاحبان این واگن ها پرداخت شود. این واگن ها که به شرکت های تولیدی می روند ، 100 درصد بازسازی شده و به چرخه ناوگان برمی گردند و مشکل واگن های فرسوده یک بار و برای همیشه حل می شود.

940 میلیارد تومان امکانات تاج وارد منطقه ریلی شده است

مدیرعامل رهآهن با اعلام اینکه 940 میلیارد تومان وسایل نقلیه به شرکتهای حمل و نقل و شرکتهای راه‌آهن درگیر در بخش مسافر ارائه خواهد شد ، گفت: “شرکتهای حمل و نقل می توانند به بانکهای موجود مراجعه کنند. دستگاهها این اقدام بخشی از بسته حمایتی دولت است و به 63 شرکت پرداخت می شود.

وی همچنین از معرفی سیستم رونق تولید یکپارچه خبر داد: این سامانه که از قبل تکمیل شده است ، مشخصات فنی قطعات تولیدی داخل کشور را شناسایی و بارگیری کرده تا تولید کنندگان لوکوموتیو بتوانند به راحتی این قطعات را خریداری کنند.

رسولی با اشاره به اینکه در حال حاضر 2360 لکوموتیو در داخل کشور تولید می شود ، گفت: “برخی از شرکت های تولید کننده بدون اینکه بدانند قطعات در داخل کشور تولید می شوند قطعات را وارد می کنند. این برطرف شده است و تولید کنندگان دیگر مجاز به وارد کردن قطعاتی نیستند که در داخل کشور تولید می شوند. این سیستم همچنین دارای 420 عنصر است که در بازار داخلی تولید نمی شود تا تولید کنندگان بتوانند با همکاری شرکت راه آهن این قطعات را تولید کنند.

مدیر کل شرکت راه آهن اضافه کرد: “امسال هدف ساخت 2 هزار واگن را تعیین کرده ایم و امیدواریم که در صورت تحقق منابع مالی و با استفاده از ظرفیت تولید کنندگان محلی ، بتوانیم تا پایان سال به این هدف برسیم.” با این وجود از ظرفیت هایی از قبیل تبصره های 18 و 19 قانون بودجه ، ظرفیت بازار سرمایه ، صندوق توسعه ملی ، ماده 12 قانون موانع تولید و ماده 67 قانون الحاق در این رابطه استفاده شده است.

وی ادامه داد: سال گذشته از 1800 اظهار نظر از 1900 میلیارد تومان ، حدود 470 میلیارد تومان جذب شده است که با تفاهم نامه بین وزارت راه و شهرسازی و سازمان برنامه و بودجه تخصیص یافته است. تبصره 19 همچنین در ساخت 150 کیلومتر پیاده رو سرمایه گذاری خواهد کرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه پروژه سرمایه گذاری راه آهن کرمان – سیرجان که در قالب TOD خواهد بود ، به زودی اعلام می شود: “این پروژه به طول 200 کیلومتر و ظرفیت 8.5 میلیون تن دارد. این اولین پروژه راه آهن است. ” که با استفاده از فرصت های قانون مشارکت انجام خواهد شد.

رسولی همچنین با اعلام اینکه هم اکنون قطارهای حومه و حومه در حال اجرا هستند ، گفت: فاصله اجتماعی از کلیه قطارهای ریلی نیز کنترل می شود ، افزود: در حالی که قطارهای با ظرفیت کوچک باعث خسارت قابل توجهی به راه آهن می شود ، همه پروتکل ها بهداشتی هستند و افراد می توانند با خیال راحت در قطار حرکت کنند.

وی افزود: راه آهن امروز و فردا در مسیرهای جدید افتتاح می شود. به گفته وزیر راه ، مرزهای رازی ، ترکیه و آستارا باز است و مرزهای سرخس و اینچه برون به زودی افتتاح می شود.

مدیرکل شرکت راه‌آهن همچنین با توجه به بازگشت بلیط به مسافرانی که سفرشان به دلیل تاج لغو شده است ، توضیح داد: همه سعی کردند در آخرین روزهای دشوار سال پول خود را پس بگیرند و برای بهبود اوضاع آماده بودند. ادامه هید. براساس پروتکل های ارتباطی وزارت بهداشت و همچنین ستاد ملی کرونا ، اکنون سفرهای برون شهری و بین شهری را انجام می دهیم. ما بهداشت عمومی را در اولویت کاری خود قرار داده ایم و علیرغم اینکه فاصله اجتماعی قانع کننده است ، برای شرکت های حمل و نقل مضر است. این قابل توجه است

رسولی اظهار داشت: سال گذشته و در روز معلولیت از معاون مسافر خواستیم تا حداکثر ظرف مدت 2 ماه حضور و حرکت افراد توانمند در محیط راه آهن را تسهیل کند که این کار انجام شده است. ریل ها به کلیه تجهیزات لازم برای افراد توانمند مجهز شده اند.

سهم حمل و نقل را در شبکه ریلی افزایش دهید

مدیرعامل راه آهن آهان با بیان افزایش سهم باری که از طریق راه آهن حمل شده است ، گفت: “سهم حمل و نقل ریلی امسال 10٪ افزایش می یابد. اما در دو ماه اول امسال بحث رکوردی داشتیم.” سهم حمل بار در بندر شهید رجایی از طریق راه آهن نیز در حال نزول تاریخی است. باربری مستقیم که از آخرین روزهای سال گذشته آغاز شده است نیز بسیار مهم و کارآمد است و یکی از الزامات رئیس اجرایی بود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا