عمومی

آغاز عملیات اجرایی اتصال ریلی شلمچه به بصره

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ترندونی،

به گزارش وزارت راه و شهرسازی؛ میعاد صالحی که برای امضای تفاهم نامه ساخت راه آهن شلمچه – بصره به عراق رفته و از برخی پروژه های راه آهن بازدید کرد، گفت: در حال حاضر در غرب وقفه ایجاد شده است. .

مدیرکل راه آهن گفت: این موضوع از مدت ها قبل مطرح بوده و ذینفعان 20 سال است که به دنبال اجرای آن هستند اما از زمان موفقیت در هیچ مرحله ای محقق نشده است.

وی با بیان اهمیت تفاهم نامه اخیراً امضا شده، گفت: این اقدام در راستای دستور دولت سیزدهم مبنی بر اولویت بندی روابط با همسایگان و عزم وزیر راه و شهرسازی و معاون وزیر اینجانب است. و مدیرکل راه آهن.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: هدف ما ایجاد کریدورهای ترانزیتی است و در صورت وجود نقص آن را رفع می کنیم، طرح عملیاتی این پروژه را در عراق امضا کرده ایم که رفع می شود. موانع”.

صالحی با بیان اینکه طول این خط کمتر از 40 کیلومتر است، افزود: تاکنون موانع زیادی بر سر راه احداث این خط وجود داشته و تلاش کرده ایم در این نقشه راه به سرعت آن ها را برطرف کنیم.

وی گفت: به عنوان مثال در مانع اصلی پروژه، احداث پل روی رودخانه پیشنهاد شده است که ساخت آن حدود یک سال و نیم به طول می انجامد.

مدیرعامل راه آهن گفت: لحظه دوم موضوع مین زدایی است که حدود 15 تا 20 کیلومتر را در بر می گیرد و زمان بر است. تحویل قلمرو آن نیز باید تشریفات خاصی را انجام دهد که در سال 2007 نیز به آن رسیدگی شده است. دستورالعمل ها و بلافاصله پس از امضای این تفاهم نامه، مراحل اجرایی را آغاز کردیم.

وی بیان کرد: این پروژه می تواند منافع اقتصادی، اجتماعی و سیاسی زیادی را برای مردم کشورمان به همراه داشته باشد.

راه آهن سلامچه – بصره در مسیر راه آهن خرمشهر – شلمچه است و در صورت تکمیل این راه آهن مفقود شده، با رشد و توسعه ترانزیت ریلی، راه آهن کربلا برای زائران امام حسین (ع) هموار می شود.

دکمه بازگشت به بالا