عمومی

جزئیات فساد در شبکه توزیع آرد در جنوب تهران تشریح شد – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، حمید بعدازظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران ضمن تشریح جزئیات مفاسد اقتصادی در یکی از کارخانه های آرد ری گفت: کارخانه های آرد گندم دولت در اقدامی کاملا سازماندهی شده وارد شدند. ممکن است و تنها بخشی از گندم به آرد تبدیل می شود و بخشی به عنوان گندم در بازار آزاد به فروش می رسد. ممکن است بود

وی گفت: بخشی از مقدار گندمی که تبدیل به آرد می شد و جزء نانوایی ها بود نیز به قیمت آزاد در بازار به فروش می رسید. ممکن است فرمود: بخشى از آن ارد همچنین کاملا از کارخانه نه و تا به امروز دو کارخانه آرد در جنوب تهران تحت تعقیب هستند و مدیران این دو کارخانه دستگیر شده اند. است.

فرماندار ویژه ری با بیان اینکه گستردگی این تخلفات محدود به کارخانه آرد نبوده، اتحادیه نانوایان و برخی نانوایی ها نیز در این امر دخیل بوده اند، تصریح کرد: استگفت: ده ها هزار تن گندم در این موارد خارج از شبکه پخت توزیع شد و 40 تا 50 درصد آرد تحویلی به این کارخانه ها وارد چرخه پخت نان نشد و تمایلی برای تامین آرد وجود نداشت. نانوایی ها هر کیسه آرد به قیمت دولتی.. 37000 تومان توسط نانوایی های متخلف خریداری شد و به صورت آزاد با قیمت 500-700000 تومان در بازار عرضه شد.

وی از دستگیری یک مقام صنفی و معاون وی در برخورد با مفاسد اقتصادی مذکور خبر داد و گفت: یکی از معاونان سابق این اداره. سکوت ری نیز دستگیر شد، کار یک معاون در این ریاست سکوت ری بی جهت با افزایش سهمیه آرد نانوایی موافقت کرده و تاکنون دو میلیارد تومان رشوه از این مسئول دریافت کرده است. آمار و پرونده همچنان باز است

زمانی گفت: نظارت بر توزیع سهمیه و بررسی اینکه آیا نانوایی دریافت کننده آرد فعال بوده یا فقط دارای مجوز بوده، ضعیف بوده است.

فرماندار ری ویژه گفت: سازمان مربوط به این نظارت نیز سازمان غله است که باید بداند آرد برای چه کسانی ارسال می شود، اتحادیه باید هوشیار و نظارت کند و اصناف نیز باید نظارت کنند.

وی افزود: نانوایی هایی هستند که هفت سال است تعطیل شده اند یا صاحب نانوایی فوت کرده است اما همچنان سهمیه آرد را می گیرد.

بر اساس این گزارش، خبرگزاری آنلاین روز گذشته خبری با عنوان ادامه مبارزه با فساد اداره کل اطلاعات جنوب تهران منتشر کرد. دستگیری معاون سابق این اداره سکوت ری و مدیر کل یک کارخانه آرد» از مفاسد اقتصادی در شبکه توزیع آرد در جنوب تهران خبر داد.

دکمه بازگشت به بالا