عمومی

مهدی نقاشیان – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

  • استان: تهران
  • حوزه انتخابیه: تهران، ری، شمیرانات، پردیس و اسلامشهر
  • شعار: ایران هوشمند

پویش بزرگ انتخاباتی خبرگزاری آنلاین با عنوان «با آنلاین انتخاب کنیم؛ کارآمدی و شایسته گزینی» تلاش دارد با آماده کردن بستری مناسب برای داوطلبان نمایندگی دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، گامی در جهت کمک به مردم برای انتخاب اصلح و برگزاری پرشور انتخابات بردارد.

مهدی نقاشیان یکی از داوطلبین نمایندگی دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، پردیس و اسلامشهر است، که در زیر رزومه کوتاهی از وی و پاسخ‌هایش به سوالات آنلاین در دو بخش کشوری و استانی را می‌خوانید:

رزومه:

– مجری، کارگردان، فعال فرهنگی هنری فارغ التحصیل رشته‌های حقوق، هنرهای نمایشی و هنر اسلامی

* مهم‌ترین آسیب کارکردی مجلس شورای اسلامی از نگاه شما چیست؟

عدم واقع گرایی.

*مجلس برای تقویت نقش نظارتی و تقنینی خود باید دست به چه اقداماتی بزند؟

هوشمند سازی.

*نمایندگان چرا نباید اسیر تجمل‌گرایی شوند و برای پرهیز از این آسیب، چه اقداماتی ضرورت دارد؟

کسی که برای خدمت وارد مجلس شود، اسیر تجمل نخواهد شد.

*همکاری و همراهی میان مجلس و سایر قوا و دستگاه‌ها چه تأثیری می‌تواند بر پیشرفت کشور داشته باشد؟ به نظر شما مهمترین تجلی‌گاه این همراهی و همکاری چیست؟

خوب است ولی مجلس باید در رأس و استقلال فکری داشته باشد.

*مسؤولیت پذیری در قبال مردم موضوعی است که نمایندگان باید همواره به آن توجه داشته باشند. اگر نمایندگان از این مهم غافل شوند، چه پیامدهای منفی ایجاد خواهد شد؟

همین پیامدهایی که این روزها با آن دست و پنجه نرم می‌کنیم.

*مردمی بودن یکی از خصیصه‌های مهم هر نماینده باید باشد. یک نماینده چگونه می‌تواند این خصیصه را تحقق بخشد بدون آنکه در ورطه عوام‌زدگی و طرح شعارهای غیر واقع‌بینانه اسیر شود؟

مردم خدمتکار خود را می‌شناسند، لازم نیست کار خاصی انجام دهد.

* طبق قانون اساسی یک نماینده در قبال همه مردم ایران مسؤولیت دارد. برای تحقق این اصل مهم و جلوگیری از بخشی زدگی، باید چه مواردی مد نظر قرار گیرد؟

آگاهی بخشی نامزدها در رابطه با وظایف و اختیاراتشان.

  • سوالات استانی:

*استان تهران با کمبود سرانه‌های آموزشی، ورزشی، فضای سبز و… در اکثر مناطق خود به ویژه پردیس مواجه است، برای حل این معضل چه تدابیر عاجلی باید اندیشید؟

این مسائل مربوط به استانداری و شهرداری هاست اما این مسائل در بسیاری از مناطق ایران وجود دارد که با رجوع به قوانین موجود قابل پیگیری است.

*آلودگی هوا و فرسودگی حمل و نقل عمومی یکی از رایج‌ترین معضلات استان تهران است، برای حل این دو مساله چه برنامه‌ای دارید؟

اولین اقدام باید طرح تعویض خودروهای فرسوده با نو احیا شود که هم خودروهای شخصی و هم حمل و نقل عمومی را در کل کشور شامل شود، بعد هم باید فکر اساسی برای مازوت سوزی نیروگاه‌ها و … برداشت.

*حاشیه نشینی و مهاجرت پذیری بالای تهران یکی از مسائلی است، که این استان و به خصوص شهر تهران را همواره با خود درگیر کرده است، این دو معضل چگونه مدیریت می‌شوند؟

باید امکانات در کل کشور بوجود بیاید تا مهاجرت معکوس اتفاق بیفتد.

دکمه بازگشت به بالا