عمومی

ایجاد شبکه ریلی نقش مهمی در توسعه منطقه دارد – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، علیرضا زندیان جمعه شب در مراسم آغاز عملیات اجرایی راه آهن زنجان- بیجار اظهار داشت: مهمترین امتیاز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران توجه به مناطق محروم است.

وی افزود: نبود جاده‌های چهار بانده و استاندارد با توجه به ظرفیت‌های شهرستان ضعف بزرگی است و چندی پیش شاهد آن بودیم که مرحوم «پروفسور ستاره» بزرگترین فیزیکدان جهان اسلام قربانی جاده‌های ناایمن بیجار شد.

زندیان با تأکید بر اینکه ایجاد شبکه ریلی نقش بسیار مهمی برای توسعه منطقه و شهرستان دارد، بیان داشت: ظرفیت‌های کلان شهرستان مانند زنجیره فولاد، گندله، پتروشیمی، نیروگاه برق و کارخانه سیمان نیازمند شبکه ریلی است.

نماینده مردم بیجار در مجلس شورای اسلامی با اشاره پیشینیه احداث شبکه ریلی در شهرستان بیجار خاطر نشان کرد: پیگیری برای احداث شبکه ریلی در شهرستان بیجار از مجلس ششم آغاز شده و امروز این کار نتیجه تلاش مدیران و نمایندگان قبلی و فعلی است.

زندیان اظهار کرد: شهرستان بیجار با بیشترین وسعت در استان کردستان به دلیل نبود امکانات شاهد رشد منفی جمعیت است که موجب سلب برخی امتیازات شده است.

عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: در بودجه سال آینده با کسری بودجه بسیار کم مواجه هستیم و با تعاملی که دولت سیزدهم با کشورهای منطقه دارد شاهد پیشرفت خوبی در تمام حوزه‌ها هستیم.

زندیان تصریح کرد: کشور ایران دیگر یک کشور ساده و دست کمی نیست و همه امروز به این نتیجه رسیده‌اند کشور ما در آسیای میانه، منطقه و جهان در تقسیم قدرت مشارکت دارد.

نماینده مردم بیجار در مجلس شورای اسلامی گفت: مشکلاتی از قبیل تورم و فشار اقتصادی داریم و از صبر و حوصله مردم قدردانی می‌کنیم و این را به طور قطع می‌گوئیم سال آینده شاهد اتفاقی خوبی در این زمینه‌ها خواهیم بود.

دکمه بازگشت به بالا