کدام نرم افزار حسابداری مناسب ورود به بازار کار است؟

حسابداری به دلیل بهرمندی از فرصت های شغلی بیشتر و درآمد خوب نسبت به سایر رشته های دانشگاهی جزء مشاغل پرطرفدار محسوب می‌شود. از مهمترین مزیت‌های شغل حسابداری برای علاقه مندان به اشتغال در این حوزه، عدم نیاز به تحصیلات آکادمیک است. علاقه مندان به کار در این زمینه، بدون تحصیلات اختصاصی حسابداری تنها با گذراندن دوره های حسابداری در آموزشگاه های معتبر می‌توانند وارد بازار کار شده و براحتی کسب درآمد کنند. کار با نرم افزار حسابداری یکی از مهمترین سنجه‌ها برای استخدام نیروهای حسابدار در کسب و کار های مختلف بشمار می‌آید. با توجه به تعدد بالای نرم افزار های حسابداری موجود در بازار انتخاب یکی از بهترین‌ها که قابل پذیرش در کسب و کارهای مختلف باشد تا حدودی سخت و نیاز به تحقیقات زیاد دارد.

یادگیری نرم افزار حسابداری با در اختیار داشتن نسخه دمو، به مراتب راحتر از آموزش‌های بدون دسترسی به نرم افزار است. بنابراین در انتخاب نرم افزار توجه کنید که آیا نسخه دمو نرم افزار براحتی در دسترس است یا خیر. همچنین انتخاب نرم‌افزاری که کسب و کارهای مختلفی را تحت پوشش قرار دهد، مزیت محسوب می‌شود.

به عنوان مثال نرم افزار حسابداری هوشمند، دارای نسخه‌های فروشگاه زنجیره ای، نسخه پخش و فروش مویرگی، هایپرمارکت، فروشگاهی به تفکیک کسب و کار، تولیدی و بازرگانی است که تقریبا همگی مشاغل جامعه را پوشش می‌دهد. در ادامه قصد داریم به مهمترین فاکتورهایی که باید در حین انتخاب نرم افزار برای یادگیری مد نظر قرار دهید بپردازیم.

ویژگی های نرم افزار حسابداری هوشمند برای افراد تازه کار:

کاربری آسان:

محیط ساده و امکان دسترسی راحت به قسمت‌های مختلف نرم افزار از مهمترین فاکتورهایی است که در افزایش بازدهی کارآموز تاثیر دارد. به عنوان مثال در نظر گرفتن یک داشبورد برای دسترسی به گزینه‌های پرکابرد در افزایش سرعت عمل و بخاطرسپاری گزینه‌ها بسیار موثر است. بنابراین فرد به جای گم شدن در منوهای مختلف یا به خاطر سپردن کلیدهای میانبر متعدد با استفاده از داشبورد براحتی به گزینه‌های مورد نظر دسترسی خواهد داشت.

نرم افزار حسابداری هوشمند با طراحی رابط کاربری ساده و کاربردی با امکان دیزاین صفحه اصلی بهترین گزینه برای کارآموزان حسابداری است. این نرم افزار با پشتیبانی از نسخه‌های متنوع پاسخگوی نیاز مشاغل مختلف بوده و همواره در حال بروزرسانی و سفارشی سازی محیط نرم افزار خود بر اساس نیاز بازار کار است. کارشناسان پشتیبانی این نرم افزار همواره آماده پاسخگویی و راهنمایی کاربران تازه‌کار این نرم افزار هستند که یکی از نقاط قوت آن محسوب می‌شود. در ادامه به معرفی کلیدهای میانبر و گزینه‌های در نظر گرفته در داشبورد دسترسی آسان نرم افزار هوشمند می‌پردازیم.

تعاریف:

با استفاده از گزینه تعاریف، کاربران امکان تعریف سریع و راحت موجودیت های خود از جمله درآمدها، هزینه ها، بانک، صندوق، طرفین حساب و مشتریان را دارند. به عنوان مثال در حسابداری هایپرمارکت هوشمند از طریق میانبر تعاریف به تنظیمات فروشگاهی (شامل بستن شیفت، چاپ بارکد، گزارش کارکرد صندوقدار در محدوده تاریخی خاص و) دسترسی خواهید داشت.

اسناد حسابداری:

دسترسی سریع و آسان به اسناد حسابداری از مهمترین نیازهای یک حسابدار است. با توجه به اینکه با ثبت فاکتورها و به طور کلی هر گونه تغییراتی نیاز به دسترسی به اسناد مربوطه دارد، این گزینه در داشبورد دسترسی سریع قرار داده شده است. دسترسی به لیست اسناد ثبت شده در سیستم حسابداری به منظور ایجاد تغییرات و همچنین ایجاد سند جدید قابل استفاده است.  ویرایش اسناد موجود، قطعی کردن اسناد به منظور بستن سال مالی و چینش اسناد از این گزینه قابل انجام است.

انبارداری:

شلوغی‌های یک حسابدار در زمان انبارداری بر هیچ کس پوشیده نیست. بنابراین دسترسی سریع و راحت به گزینه‌های مربوط به انبارگردانی در نرم‌افزار، به طور چشم‌گیری در افزایش تمرکز و سرعت العمل حسابدار تاثیر دارد. به همین منظور در نرم افزار هوشمند علاوه بر کلید میانبر، در داشبورد دسترسی آسان امکان دسترسی به عملیات انبارگردانی در نظر گرفته شده است. همچنین سایر امور مربوط به انبار مانند ثبت رسید و حواله کالاهای انبار، ثبت فاکتور به منظور کسری کالا، مصرف کالا، ضایعات کالا و … به سادگی از کلیدهای میانبر قابل دسترسی است.

خرید و فروش:

برای آشنایی و ثبت انواع فاکتور‌های خرید و فروش در سیستم حسابداری به راحتی از کلید میانبر خرید و فروش استفاده کنید. از جمله مهمترین فاکتورهایی که در این قسمت میتوانید ثبت و اصلاح نمایید عبارتند از:

  • ثبت فاکتور خرید
  • ثبت فاکتور فروش
  • مشاهده و اصلاح فاکتور خرید
  • مشاهده اصلاح فاکتور فروش
  • ثبت پیش فاکتور فروش
  • ثبت سفارش فروش
  • ثبت فاکتور خرید خدمات
  • ثبت فاکتور فروش خدمات
  • ثبت فاکتور برگشت از خرید
  • ثبت فاکتور برگشت از فروش

وجه نقد و بانک:

در حین ثبت عملیات وجه نقد و بانک جستجو در منوهای تودرتو و پیچیده تا حد زیادی تمرکز حسابدار را کاهش می‌دهد. به همین منظور دسترسی آسان و میانبر به این گزینه در نظر گرفته شده است. به این ترتیب مکان انجام کلیه امور حسابداری مربوط به دریافت و پرداخت وجه، مدیریت انواع نقل و انتقال نقدی بین صندوق و بانک، مدیریت وجوه غیر نقدی مانند چک و .. مهیا است.

گزارشات:

گزارش‌ها و تحلیل ها از مهمترین فاکتورهایی هست که یک حسابدار دائما باید آنها را بررسی کند.  به عنوان یک حسابدار تازه کار، پیدا کردن گزینه مربوط به گزارشات شاید کمی سهت و پیچیده باشد بنابراین دسترسی سریع به این گزینه کمک بسزایی به این افراد می‌کند. اهمیت استفاده از گزارش‌ها در بدست آوردن دید کلی نسبت به آینده کسب و کار  است. در نرم افزار هوشمند با کلیک بر روی  میانبر گزارشات به راحتی امکان دسترسی به مهمترین گزارشات را خواهید داشت تا در مدت کوتاه با کاربردی ترین گزارشات حسابداری مربوط به یک کسب و کار آشنا شوید و با تحلیل هر کدام دید خوبی نسبت به آینده آن کسب و کار پیدا کنید.

مهمترین گزارش‌های نرم افزار فروشگاه زنجیره‌ای بزرگ:

  • موجودی یک کالا در تمام انبارها
  • کاردکس کالا
  • لیست قیمت کالاهای موجود
  • گزارشات مربوط به خرید و فروش
  • گزارش خلاصه کارکرد روز
  • صورتحساب اشخاص تجاری
  • لیست بدهکاران

اعمال ویژه:

مهمترین اموری که در این بخش قابل دسترسی و کنترل است فرآیند مربوط به حقوق و دستمزد پرسنل و همچنین ارسال پیام کوتاه بخصوص برای استفاده از باشگاه مشتریان است.

بدون نیاز به دانش عمیق حسابداری :

همانطور که گفته شد برای ورود به بازارکار حسابداری داشتن پیش نیاز و آشنایی مختصر با مفاهیم و اصطلاحات این حوزه بسیار کمک کننده خواهد بود. اما این مورد به شدت به نرم افزار حسابداری که قرار است با آن کار کنید نیز بستگی دارد. طراحی نرم افزار حسابداری هوشمند به گونه‌ای است که حتی صاحبان کسب و کارهای کوچک از جمله سوپرمارکت‌ها و … که کوچکترین اطلاعاتی از حسابداری ندارند به راحتی با این نرم افزار می‌توانند کار کنند.

پشتیبانی  و آموزش :

یادگیری آسان از دیگر مولفه‌های نرم افزار حسابداری است و نرم افزار هوشمند نیز از این قابلیت بهرمند است. یکی از دلایل محبوبیت نرم افزار هوشمند به عنوان یک نرم افزار مناسب برای ورود به بازارکار یادگیری سریع به دلیل محیط کاربری ساده است. افرادی که قصد یادگیری و استفاده از نرم افزار های حسابداری هوشمند را دارند به راحتی میتوانند یکی از پکیج های آموزشی نرم افزار را درخواست کنند تا در مجموعه خود و یا در شکت نانوتکنیک از آموزش ها بهره مند شوند. همچنین اگر حین استفاده از آن با هر گونه مشکلی مواجه شدند میتوانند با واحد پشتیبانی تماس حاصل نمایند. برای کسب اطلاعات بیشتر به وب سایت www.nano-soft.ir مراجعه نمائید.

قابلیت به روز رسانی:

نرم افزار حسابداری که برای ورود به بازارکار انتخاب میکنید باید تا حد امکان از انعطاف بالایی برخوردار باشد به عنوان مثال  اگر از نسخه هایپرمارکت یک نرم افزار حسابداری استفاده میکنید درصورتیکه فروشگاه گسترش پیدا کرد و نیازهایی جدیدی در مجموعه به وجودآمد به راحتی بتوان امکانات جدید را در قالب ماژول و یا آپدیت به نسخه نرم افزار اضافه نمود و از هزینه های ناشی از تعویض سیستم حسابداری فعلی و گاه از دست دادن داده ها جلوگیری نمود. بدون شک این ویژگی یکی از مهمترین ویژگی هایی است که باید برای انتخاب نرم افزار حسابداری جهت یادگیری و ورود به بازار کار مد نظر داشته باشید در غیراینصورت باید به طور سالانه نرم افزار های حسابداری جدیدی را یادگرفته و تست نماییید.

نصب و راه اندازی آسان :

یکی از ویژگی‌های مهم نرم افزار حسابداری، قابلیت سازگاری استو برخی از نرم افزارهای موجود برای راه‌اندازی نیاز به سخت افزار پیچیده و خاص دارند و به همین دلیل مورد استقبال بسیاری از کسب و کارها نیستند. اما نرم افزار هوشمند بدون نیاز به زیر ساخت پیچیده قابل استفاده بر روی انواع سیستم کامیپوتری است.

دکمه بازگشت به بالا