در دنیای امروز، اینستاگرام به عنوان یکی از محبوبترین شبکههای اجتماعی بین کاربران اینترنت شناخته شده. با رشد روزافزون اینستاگرام، امکانات بیشتری نیز برای کاربران وجود دارد. از جمله این امکانات، API لایک اینستاگرام که به شما در رشد حساب اینستاگرام کمک میکند. API لایک اینستاگرام یک ابزار قدرتمند برای افزایش تعداد لایکها و فالوورهای حساب اینستاگرام شما است.
اما شما میتوانید از طریق https://mymember.shop/خرید-لایک-اینستاگرام به افزایش لایک و جمع آوری فالور خود نیز کمک کنید. اما برای بهرهبرداری بهینه از این ابزار، باید با نحوه کارکرد آن آشنا شوید. در این مطلب مای ممبر، به معرفی API لایک اینستاگرام و راهکارهایی که برای استفاده بهینه از آن وجود دارد، خواهیم پرداخت.
مفهوم API لایک اینستاگرام چیست؟
API لایک اینستاگرام عملکرد خود را بر اساس الگوریتمهای مخصوص خودش انجام میدهد. این الگوریتمها توسط تیم توسعهدهندگان اینستاگرام طراحی شدهاند تا امکان ارائه خدمات بهینه و با سرعت بالا به کاربران اینستاگرام را فراهم کنند.
با استفاده از API لایک اینستاگرام در کنار API لایک خارجی اینستاگرام میتوانید با تنظیم پارامترهای مختلف، تعداد لایکها برای پستهای خود را افزایش دهید. برای مثال میتوانید تعیین کنید که چند لایک برای هر پست شما محاسبه و سپس اینستاگرام به صورت خودکار این تعداد لایک را برای شما افزایش میدهد. با این حال، باید توجه داشت که استفاده نادرست از API لایک اینستاگرام منجر به مشکلاتی مانند بسته شدن حساب شما توسط این برنامه میشود.
چرا باید از API لایک اینستاگرام برای رشد حساب اینستاگرام استفاده کنیم؟
در حال حاضر، استفاده از شبکههای اجتماعی مانند اینستاگرام برای تبلیغات و رشد کسبوکارها از اهمیت ویژهای برخوردار است. با وجود رقابت بسیار بالا در بین کسبوکارهای مختلف در این شبکههای اجتماعی، رشد حساب اینستاگرام شما در جذب مخاطبان جدید و افزایش فروش شما تاثیر بسزایی داشته باشد.
در این راستا، استفاده از API لایک اینستاگرام یکی از راههای افزایش رشد حساب اینستاگرام شما است. با استفاده از API لایک اینستاگرام، تعداد لایکهای پستهای خود را با سرعت بالا افزایش دهید. این کار به شما اجازه داده تا پستهای خود را در صفحهی اینستاگرام به بیشتر مخاطبان نشان دهید، بیشترین تعداد بازدید را برای پستهای خود بدست آورید و در نتیجه، تعداد فالوورهای حساب اینستاگرام شما را افزایش دهید.
یکی از مزایای استفاده از API لایک اینستاگرام این که این روش به شما این امکان را میدهد تا تعداد لایکهای پستهای خود را به صورت خودکار و بدون نیاز به ورود به حساب کاربری خود، افزایش دهید (خرید لایک خودکار اینستاگرام). همچنین با استفاده از این روش، برای پستهای خود در بازههای زمانی مشخص، تعداد لایکها را افزایش دهید و از این طریق به شکل قابل ملاحظهای رشد حساب اینستاگرام خود را تسریع کنید.
ویژگیها و قابلیتهای دریافت API در اینستاگرام
در سال 2018 و با فشار عمومی برای حفاظت از اطلاعات شخصی کاربران در فیسبوک و برنامههای زیرمجموعه آن، تغییرات عمدهای در API اینستاگرام اتفاق افتاد. API جدید تحت عنوان «Instagram Graph» شناخته میشود و با ارائه رسمی آن، نسخه قدیمیتر API منسوخ شده است. اگرچه این تغییرات تا حد زیادی روی مشاغل قانونی و مجموعههای وابسته به این پلتفرم اثر مستقیم داشتند، اما برای حفظ حریم خصوصی کاربران بسیار مفید است و احتمال سوءاستفاده را کاهش میدهد.
اما سؤال اصلی اینجاست که این تغییرات در API جدید دقیقاً چه معنایی برای کاربران و یا صاحبان مشاغل وابسته به آن دارد؟ اگر شما بهعنوان یک کاربر از برنامههای متصل به این برنامه استفاده میکنید، مطمئناً متوجه تغییرات کمی در این برنامهها خواهید شد. برخی از آنها نیز ممکن است به کلی از کار بیفتند.
از آنجایی که API اینستاگرام جدید، یعنی Instagram Graph، بسیار محدودتر از پلتفرم قدیمی API است، بسیاری از برنامههایی که توسط instagram برای استفاده از API جدید تأیید نشده باشند، امکان دسترسی خود را از دست خواهند داد. البته این تغییرات روی برنامههایی که توسط instagram تأیید شدهاند نیز، تأثیر داشته و بر اساس نوع برنامه، ممکن است برخی ویژگیها با محدودیتهایی همراه شده باشند. برخی از تغییرات عمده instagram پس از API جدید عبارتاند از:
1. از بین رفتن رباتها
قبل از هر چیز در API جدید، رباتها رسماً دیگر از دسترس خارج شدهاند. رباتهایی که پیش از این میتوانستید برای پیگیری دنبال کردن (Follow) یا لغو دنبال کردن (Unfollow) و برای لایک کردن پستها از آنها استفاده کنید، دیگر کار نمیکنند. البته برخی رباتها به منظور دور زدن این ویژگی وجود دارند که از نسخه هک شده API اینستاگرام استفاده میکنند؛ اما استفاده از آنها توصیه نمیشود.
اگرچه این مسئله ممکن است برای صاحبان صفحات instagram که به دنبال جذب تعامل بیشتر در مدت زمان کمتر بودند، چندان خوشایند نباشد، اما حداقل میتوان مطمئن بود که میزان فالوورها و تعاملی که به دست میآورید، واقعی است.
2. حفظ شخصی بودن لایکها
تا پیش از این، امکان دسترسی به پستهای لایک شده در اینستاگرام برای شرکتها فراهم بوده و از طریق آن میتوانستند در جریان کمپینهای بازاریابی خود، مخاطبان و مشتریان بالقوه قرار بگیرند. اما با ارائه نسخه جدید API اینستاگرام، لایکها کاملاً شخصی بوده و امکان دسترسی به آن توسط افراد شخص ثالث وجود ندارد. این امر عمدتاً بر بسیاری از برنامههای خرید و بازاریابی تأثیر گذاشته است.
3. از کار افتادن برنامههای بررسی فالوورها
اگر از برنامهای برای تجزیه و تحلیل فالوورهای خود یا فالوورهای شخص دیگری استفاده میکردید، با راهاندازی API جدید، دیگر کار نمیکند. این امر عمدتاً بر روند کار مشاغلی که با آنالیز فالوورها به صاحبان صفحات مشاوره میدادند، تأثیر بسزایی داشته است.
Api اینستاگرام چه ویژگی هایی دارد؟
شاید شایعه هک شدن آیدی کاربران اینستاگرام و فیسبوک را در چند سال اخیر شنیده باشید. زمانی که افراد توانستند به برخی از رمزهای این دو شرکت دست بیابند، api ها آپدیت جدیدی ارائه دادند تا هم از حریم شخصی افراد محافظت شود و هم مشکلی برای اطلاعات آن ها به وجود نیاید.
همچنین اغلب پلتفرم هایی که با api های سابق در دسترس بودند، در آپدیت های جدید قابل استفاده نیستند. حال برخی از مهم ترین ویژگی های آپدیت جدید api های عبارت اند از:
رفع مشکل ربات ها
یکی از مهم ترین مشکلاتی که در آپدیت های جدید api ها از بین رفته اند، ربات ها هستند. می توان مشاهده نمود که تمام ربات هایی که فعال بودند، غیر فعال شده و از بین رفته اند. به عنوان مثال برنامه ها و ربات هایی که به شما نشان می دادند چه اشخاصی شما را دنبال می کنند یا حتی چه افرادی آنفالو کرده اند، هم از بین رفته اند.
تا حد زیادی اینستاگرام سعی در برطرف کردن مشکلات ربات ها کرده است، اما باز هم برنامه ها و ربات هایی به وجود آمده اند که api اینستاگرام را دور می زنند. با این آپدیت جدید فالوورها و لایک ها فیک و تقلبی هم کارآمدی ندارند.
شخصی سازی لایک ها
یکی دیگر از ویژگی ها در هنگام آپدیت، شخصی شدن لایک ها می باشد. تا قبل از آن به راحتی می توانستیم شاهد باشیم که چه افرادی پست ها را لایک کرده اند. در آپدیت های جدید این موضوع هم برطرف شده و تنها در تعداد آن ها مشخص می شود.
از کار افتادن برخی برنامه ها
همان طور که در بالا هم بیان شد، اکثر برنامه هایی که می توانستیم از طریق آن ها فالوورها یا لایک ها را چک کنیم، از کار افتاده اند.
نحوه استفاده از API اینستاگرام
برای استفاده از API، میتوانید از راههای زیر استفاده کنید:
- کسب اطلاعات درباره کسب و کار خود
- جمعآوری دادهها از هشتگهای خاص
- ایجاد لیست دنبال کنندگان
- بررسی موارد رایج در سطح جهانی و در مکانهای خاص
- ایجاد کمپینهای تبلیغاتی
- افزودن عکسهای instagram به وبسایت خود
- بررسی عملکرد رویداد یا کمپین
- ایجاد یک فید زنده و پویا
- چاپ خودکار عکسها
- تزیین وسایل با عکس
- تعدیل نظرات
1. کسب اطلاعات درباره کسب و کار خود در API اینستاگرام
برای پیشبرد اهداف بازاریابی کسب و کار خود، در مرحله اول باید بدانید که در چه مواردی موفق بوده و در کجا نیاز به بهبود و پیشرفت دارید. API به شما این امکان را میدهد که این موارد را به بهترین شکل ممکن بررسی کنید. بهعنوان مثال اگر صاحب یک رستوران هستید، میتوانید ببینید که مردم از کدام غذاها لذت میبرند. سپس عکسهای بیشتری از آن غذاها منتشر کرده و درباره آن صحبت کنید. اگر محصولی را به بازار عرضه کردهاید، میتوانید ببینید که مردم چگونه از آن در زندگی واقعی استفاده میکنند. همچنین می توانید الگوهایی را در نظرات منفی کاربران مشاهده کنید که میتواند به بهبود محصول کمک کند.
2. جمعآوری دادهها از هشتگهای خاص در API اینستاگرام
از API اینستاگرام میتوانید برای یافتن دادهها از هشتگهای خاص، برداشتن تصاویر از این هشتگها و انتشار آنها در سایت خود استفاده کنید. این موضوع میتواند برای تبلیغ حسابهای شما در رسانههای اجتماعی نزد بازدیدکنندگان وب سایت شما مفید باشد. همچنین میتوانید از API برای پیدا کردن هشتگهای خود یا رقبا و ارزیابی عملکرد این هشتگها استفاده کنید.
3. ایجاد لیست دنبال کنندگان در API اینستاگرام
استفاده از API برای دسترسی و جذب دنبال کنندگان مناسب برند شما بسیار مفید است. این کار تا پیش از اعمال محدودیتهای API جدید اینستاگرام، از طریق رباتهایی برای لایک کردن، کامنت گذاشتن و یا دنبال کردن حسابهای کاربری امکانپذیر بود.
البته روش دیگری برای بالا بردن میزان لایک وجود دارد که در اسرع وقت شما را به خواستهتان میرساند. شما با خرید فالوور لایکی میتوانید پستهای خود را در کمترین زمان وارد اکسپلور کنید.
4. بررسی موارد رایج در در سطح جهانی و در مکانهای خاص
API به کاربران این امکان را میدهد تا محبوبترین محتوا را جذب کرده و از آن برای آنالیز و تحقیقات، جمعآوری اطلاعات بازاریابی یا انتشار محتوای مرتبط در وبسایت خود، استفاده کنند. شما همچنین میتوانید محتواهای مختلف را بر اساس موقعیت جغرافیایی آن بررسی کنید. با جستجوی برچسبهای جغرافیایی میتوانید محتواها و اتفاقات پرطرفدار در آن محدوده را بررسی کنید.
5. ایجاد کمپینهای تبلیغاتی در API اینستاگرام
برای استفاده از API اینستاگرام جهت کمپینهای تبلیغاتی، مسابقهای را راهاندازی کنید که مردم از محصولات شما عکس بگیرند و با هشتگهای مرتبط با آن به اشتراک بگذارند. سپس بهترین عکسها را در اینستاگرام و وب سایت خود به عنوان برگزیده نشان بدهید و اجازه دهید تا مخاطبان از طریق لایک، عکس برنده را انتخاب کنند. با این کار نه تنها تعامل صفحه خود را بالا میبرید، بلکه تعداد زیادی تصاویر جدید را برای استفاده در وب سایت و یا پلتفرمهای رسانههای اجتماعی خود به دست آوردهاید.
6. افزودن عکسها به وب سایت خود در API اینستاگرام
شما میتوانید عکسهایی را که در اینستاگرام منتشر شدهاند به وب سایت خود اضافه کنید؛ API این روند را تسهیل میکند. این عکسها میتوانند از حساب کاربری یا هشتگهای یک کاربر خاص باشند. این کار نه تنها منجر به بهبود زیبایی وب سایت شما میشود، بلکه محصولات را نیز تبلیغ کرده و بازدیدکنندگان وب سایت را تشویق میکند تا شما را در رسانههای اجتماعی دیگر دنبال کنند.
7. بررسی عملکرد رویداد یا کمپین در API اینستاگرام
با توجه به امکان تولید محتوا بر اساس هشتگها و برچسبهای جغرافیایی، استفاده از API برای نظارت بر کمپینها یا رویدادها بسیار کاربردی است. از طریق بررسی کردن عکسها از واکنش کاربران به یک محصول، خدمات یا موضوع خاص، ایده بگیرید. به این ترتیب با این کار میزان استقبال مخاطبان را بررسی و آنالیز کنید.