اقتصادی

برنامه زمان‌بندی برای تحویل مسکن آنلاین

رئیس شرکت شهرسازی جدید گفت: برنامه زمانبندی تحویل مسکن آنلاین نیمه کاره را طی یک ماه آینده ارائه خواهیم کرد.

علیرضا جعفری در گفت وگو با ترندونی، 80 هزار مسکن آنلاین نیمه کاره در شهرهای جدید وجود دارد که حدود 40 هزار واحد آن تکمیل شده اما به دلیل کمبود خدمات و انشعاب از دسترس خارج می شوند. 40000 واحد تکمیل نشده است. بیشتر این پروژه ها در شهرهای جدید پردیس، پرند و هشتگرد است.

وی افزود: اکثر ادارات از نقص هایی مانند کمبود انشعاب، مشکلات محوطه سازی و یا نبود آسانسور رنج می برند. این رقم از دولت قبل باقی مانده است اما با توجه به تاکید رئیس جمهور بر تسریع در اجرای مسکن آنلاین فارغ از اینکه متعلق به کدام دولت باشد، متعهد به تکمیل آن هستیم.

افزایش قیمت مصالح ساختمانی مانعی برای تکمیل مسکن آنلاین است

جعفری افزایش قابل توجه هزینه های ساخت و ساز را مانع بزرگی بر سر راه مسکن آنلاین دانست و گفت: قراردادها ابتدا با پیمانکاران منعقد شد و اکنون با افزایش قابل توجه قیمت تمام شده مصالح ساختمانی. هیچ پیمانکاری از پروژه راضی نیست. از آنجایی که آنها در ساخت و ساز مسکن متحمل ضرر و زیان قابل توجهی می شوند، هوا بند نیستند. بر این اساس ما دو مانع داشتیم: یکی بستن قرارداد برای پیمانکاران و دیگری بحث بودجه مورد نیاز برای تهیه گزارش از وضعیت پیمانکاران.

مشارکت در پروژه های حمایت از تکمیل مسکن آنلاین

وی تاکید کرد: بر اساس مصوبه رئیس جمهور مبنی بر تعهد دولت به تامین منابع مسکن آنلاین، جلساتی را با معاونت اجرایی رئیس جمهور برای مدیریت منابع برگزار کردیم. در این راستا سه راهبرد پیش بینی شده است. یکی از آنها حمایت نقدی برای تکمیل پروژه به منظور ایجاد جریان نقدی اولیه برای پروژه بود. دوم تولید است تا بتوانیم از ظرفیت بودجه های مورد نیاز در زمین های شهری یا ساختمان های فرعی استفاده کنیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی، پاکی این منبع را گزینه سوم دانست و گفت: شهرهای جدید ارزش افزوده زمین یا پروژه های مشترک دارند و این منابع می تواند به بحث تکمیل مسکن آنلاین کمک کند. ما این منابع را به پیمانکاران اختصاص می دهیم.

ما برنامه تحویل واحد را ماه آینده تحویل خواهیم داد

از این رو جعفری روز گذشته در گزارشی در نشستی با پیمانکاران مسکن در شهر جدید پردی به بررسی مشکلات و موانع موجود پرداخت و تاکید کرد که شرکت عمران نسبت به متقاضیان مسکن در این شهر جدید متعهد شده است. ، باید برای یک ماه برنامه ریزی کنید. و راهنمای مشخصی برای بهبود و اجرای پروژه های مسکن آنلاین به آنها ارائه دهید.

وی گفت: به هیچ وجه نباید اجازه دهیم امید مردم به ناامیدی تبدیل شود. دارای بخش

مدیرعامل شرکت عمران نوین شهرسازی، شناسایی اهداف پروژه، رسیدگی به مسائل زیربنایی، بررسی وضعیت قراردادهای پیمانکاران و استفاده از منابع شرکت عمران برای تکمیل ساختمان‌ها را در دستور کار قرار داده است.

پروژه اقدام ملی متوقف شد و 10 درصد بهبود یافت

جعفری همچنین درباره وضعیت پروژه های اقدام ملی مسکن گفت: از اواخر دولت گذشته تعدادی قرارداد به نام طرح های اقدام ملی مسکن منعقد شده است که برخی از آنها در شرایطی که پیشرفت فیزیکی زیر 10 درصد بوده است به حالت تعلیق درآمده است. در این فرآیند قرارداد جدیدی بر اساس شرایط نهضت ملی مسکن منعقد شد تا در اسرع وقت نسبت به ساماندهی متقاضیان، پیمانکاران و وظایف این واحدها اقدام شود. در چارچوب این طرح گنجانده شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به بالا بودن ناخالصی های پروژه های اقدام ملی به عنوان یکی از مشکلات اساسی در این حوزه گفت: این مشکل فشار بر متقاضیان، افزایش سهم آنهاست که باید در بررسی قطعات مورد بررسی قرار گیرد. . در آن پروژه ها. تعمیر سریعتر به نفع مردم.

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید همچنین بر تسریع در روند ابلاغ تغییرات شاخص چارچوب قراردادها و قراردادهای سرزمینی تاکید کرد و افزود: در این راستا باید به اطلاعات قراردادهای مهندسان مشاور رسیدگی و تعیین تکلیف شود.

متقاضیان باید به موقع پرداخت کنند

جعفری با تاکید بر نقش چشمگیر متقاضیان در تسریع روند ساخت پروژه های مسکونی، خاطرنشان کرد: در این حوزه شرکت نوین شهرسازی تمام تلاش خود را برای تسریع در تحویل واحدها به کار بسته و پیمانکاران نیز آماده کار هستند. در این مرحله از متقاضیان انتظار می رود با پرداخت به موقع سهم خود در فازهای منتشر شده و همچنین متناسب با پیشرفت پروژه ها در این روند سهیم باشند و اجازه ادامه اقدامات این قسمت را ندهند.

مواردی از قبیل تامین مالی پروژه ها، تسریع در ابلاغ شاخص پایه قرارداد، تسریع در ابلاغ و تکمیل قراردادهای سایت و اطلاع رسانی مهندسین مشاور از قراردادهای مطرح شده توسط پیمانکاران در زمینه پروژه های اقدام ملی مسکن و موارد دیگری مانند تامین مالی. تعیین تکلیف وضعیت تامین اجتماعی، اصلاح قراردادهای محدوده، تکمیل پروژه های مسکن آنلاین قدیم و اعلام ضریب تعدیل برای موانع اعلام شده برای تکمیل پروژه های مسکن آنلاین شهرک جدید.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا