اقتصادی

متقاضیان ساوجی مسکن ملی برای تکمیل آورده اقدام کنند و نگران حذف نباشند

ترندونی/ مرکز سخنگوی مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی گفت: متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن ساوه باید درخواست خود را تکمیل کنند و نگران حذف نباشند.

حجت الاسلام محمد سبزی روز پنجشنبه 21 بهمن ماه پس از افتتاح پروژه های دهه فجر در شهرهای گرگ آباد و نوبران در گفت و گو با خبرنگاران از نگرانی متقاضیان از نحوه پرداخت در برنامه اقدام ملی مسکن گفت. : مقرر شد با نظر مساعد مسئولین نسبت به رفع نگرانی متقاضیان مسکن ملی اقدام شود.

وی با اشاره به اینکه غالباً اقشار ضعیف و متوسط ​​از حق مسکن در برنامه اقدام ملی برخوردار هستند، گفت: ارسال پیام کوتاه به متقاضیان برای آوردن 50 میلیون در مدت دو ماه. 90 میلیون تومان که تا کنون هزینه های سنگینی پرداخته اند.

وی با تاکید بر تخصیص کامل اماکن به طرح اقدام ملی مسکن ساوه، گفت: ترتیب اجرای پروژه های ساخت مسکن به گونه ای است که برای تسریع در اجرای پروژه باید مکان های آورده شده توسط متقاضیان در طرح گنجانده شود. پروژه‌ها و نه اقدامات انجام شده است.»

سخنگوی مردمی خانه ملت با اشاره به اینکه دو پروژه ساوه و کوی آنلاین زمین دریافت کردند، گفت: پیگیری های لازم برای تامین محل پروژه شهرک علوی انجام شده و در روزهای آینده پرداخت خواهد شد. .

وی با تاکید بر اینکه ساوه یکی از گران ترین شهرها از نظر تولید مسکن است، گفت: دغدغه تومانی ها و مردم برطرف می شود و متقاضیان مشکلی نخواهند داشت. مابقی درآمد را پرداخت کنید تا در اسرع وقت شاهد فعالیت پروژه مسکن ساوه باشیم.

وی بیان کرد: از ابتدا به متقاضیان گفته شده است که هر نفر بین 150 تا 200 میلیون سمور می آورد و حدود 80 نفر واجد شرایط فقط یک سهم پرداخت کردند که 40 میلیون سمور و یک دوم 50 میلیون سمور است. هشت ماه بعد پرداخت نشد که متقاضیان با پرداخت کامل ودیعه شخصی تا آن مرحله مخالفت کردند.

حجت الاسلام سبزی خاطرنشان کرد: هیچکس حق حذف افراد ثبت نامی را ندارد و مردم باید تلاش کنند تا آنچه آورده اند تمام شود. وی افزود: از متقاضیانی که سپرده های شخصی را تکمیل نکرده اند درخواست می شود با تسریع در امر واریز و تمهیدات این طرح را یاری کنند.

نماینده مردم ساوه و زرندیه در خصوص ساخت و سازهای غیرمجاز در ایام انتخابات گفت: با رایزنی با رئیس سازمان ملی زمین و مسکن به دنبال رفع دغدغه مردم و حفظ حقوق مسئولان هستیم و معتقدیم. وظیفه ما حفظ منافع مردم است.» اعزام نماینده ویژه از تهران برای تعیین تکلیف در این خصوص منجر به بازدید و بررسی بهترین راهکار برای حفظ اراضی ملی و جلوگیری از هرگونه سوء استفاده می شود.

وی در پاسخ به سوالی درباره همسان سازی حقوق بازنشستگان گفت: سما به دنبال اجرای طرحی برای همسان سازی حقوق بازنشستگان و رتبه بندی معلمان است. حقوق 3.5 میلیون بازنشسته با هزینه روزانه و تورم نامتناسب است.

حجت الاسلام سبزی با بیان اینکه برای ریشه کنی فساد در جامعه می توان با ساخت سامانه های هوشمند جلوی سرقت و تعدی به بیت المال و مصالح عمومی را گرفت.

به مناسبت دهه مبارک فجر دو پروژه با مشارکت نماینده مردم شهرستان های ساوه و زرندیه، سرپرست فرمانداری ویژه شهرستان ساوه و مدیران کل برق و گاز استان در واحد نوبران راه اندازی شد. ساوه پنج پروژه راه اندازی کرده است.

این پروژه ها شامل تعمیرات اساسی هشت خانه مستمندان، تولید منسوجات خمیری، بطری، رب و ترشی در شهر صنعتی گرگ آباد و گازرسانی به روستاهای بایخان، ورگبار و هورقان بود. همچنین از خط انتقال 20 کیلوولت گازلدره پروژه 15 روستای نوبران و واحدهای گازرسانی بهارستان و همچنین یک واحد تولیدی در روستای سماووک به بهره برداری رسید. بازدید از چند واحد تولیدی شهرک صنعتی نوبران از دیگر برنامه های امروز بود.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا