برون مرزی

ترس و وحشت آمریکا از ورود به جنگ مستقیم با روسیه

روزنامه بین منطقه ای رای الیوم با تحلیل خواسته های ماکرون و کیسینجر برای پایان دادن به جنگ روسیه و اوکراین و دستیابی به راه حل مسالمت آمیز می گوید جنگ از نظر اقتصادی، نظامی و سیاسی توسط روس ها و ایالات متحده به پیروزی رسید. ترس از وارد شدن به جنگ مستقیم با روسیه.

عبدالباری عطوان، نویسنده و سردبیر سرشناس عرب در لندن، در تحلیلی از روزنامه رای الیوم چاپ لندن نوشت: و در گفتگو با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، خواستار پایان جنگ شد. به نفع بشریت تقریباً می توان گفت که مکرون دائماً با پوتین در تماس است و از معدود رهبران اروپایی است که به کیف نرفته است. مهمتر از آن، او سلاح های سنگین را برای حمایت از رئیس جمهور اوکراین ولودیمیر زلینسکی و سربازانش نفرستاد، زیرا متوجه شده بود. آنگلوساکسون های ایالات متحده و متحدانشان در این جنگ شکست خوردند و هر چه این جنگ بیشتر طول بکشد، آسیب های اقتصادی، نظامی و سیاسی بیشتر می شود.

رئیس‌جمهور فرانسه مانند کیسینجر وزیر خارجه سابق آمریکا به خوبی می‌داند که اگر نیروهای روسیه به پیشروی خود ادامه دهند و خاک اوکراین و شهرهای آن را یکی پس از دیگری اشغال کنند، تحقیر و شکست نخواهند شد. بنابراین او این انتقاد «مودبانه» را برای تحریک نکردن دولت های آمریکا و انگلیس بیان می کند.

وی گفت: 100 روز پس از تهاجم به اوکراین، نیروهای روسیه علاوه بر شبه جزیره کریمه، 5 منطقه اوکراین به ویژه در جنوب شرق این کشور را تحت کنترل درآورده اند.روسیه به سرزمین اصلی متصل است و این امکان وجود دارد. درخواست رئیس جمهور فرانسه برای ایجاد کانال های سیاسی با روسیه به منظور کاهش آسیب ها و جلوگیری از شکست بزرگ و رسوایی های بعدی.

سردبیر گاردین چند روز پیش با انتقاد از خوش‌بینی غرب، این مشکل را تکرار کرد و گفت: تحریم‌های غرب سقوط کرده و روسیه در جنگ اقتصادی پیروز شده است، زیرا قیمت نفت و گاز افزایش یافته و تجارت روسیه افزایش یافته است. صادرات نفت این کشور به چین به تنهایی بیش از 50 درصد بیشتر از سال گذشته بوده است.

ولادیمیر پوتین گفت: پس از همه دستاوردهای روسیه، دولت بایدن اعلام کرده است که 80 کیلومتر موشک هیمار را به اوکراین ارسال خواهد کرد، مشروط بر اینکه از این موشک ها برای هدف قرار دادن خاک روسیه استفاده نشود. به عنوان بیسکویت، و همچنین سایر اهداف اوکراینی که در هفته های اخیر توسط نیات ایالات متحده هدف قرار نگرفته اند.

پیامی که پوتین می‌خواهد به همتای آمریکایی خود بدهد این است که او هنوز هدفی را بمباران نکرده است که هر موشک آمریکایی که به اوکراین رسیده معادله جنگ را تغییر دهد و فوراً با پاور برخورد کند. کار جو بایدن بسیار عجیب است، زیرا اگر او “اسباب بازی” زلینسکی را فراهم می کرد، از این موشک ها برای هدف قرار دادن خاک روسیه استفاده نمی کرد، چه فایده ای داشت؟ کجا باید از آنها استفاده کند؟ بنابراین، این به معنای ترس آمریکا از آغاز جنگ مستقیم با روسیه است، نه بیشتر، نه کمتر.

در بخشی از این تحلیل آمده است: «غربی‌ها اکنون تب از دست دادن بیشتر سناریوها را در این جنگ احساس می‌کنند، زیرا تمام تلاش‌های آنها نتیجه معکوس داشته، تورم و بیکاری در کشورهایشان افزایش یافته و قیمت‌های مواد غذایی اساسی افزایش یافته است. علاوه بر این، قیمت انرژی افزایش یافته است و امروز در انتظار رای عدم اعتماد به پارلمان بوریس جانسون، نخست وزیر بریتانیا و یکی از متحدان نزدیک بایدن است و برخی از تحلیلگران سیاسی معتقدند که وی نتوانسته سیاست های خود را اجرا کند. فرو می ریزد. البته دلیل شکست جانسون نه تنها جنگ در اوکراین، بلکه شکست او در سیاست داخلی است، جایی که اکثر شهروندان بریتانیا زیر خط فقر زندگی می کنند.

روسیه نه تنها برنده جنگ اقتصادی است (به اذعان رئیس بخش اقتصادی گاردین)، بلکه تا کنون در جنگ نظامی و سیاسی نیز پیروز شده است و در نهایت متحد درجه دوم ایالات متحده و ایالات متحده است. ایالت ها. اروپایی‌های جدید: «همانطور که بلغارستان، مقدونیه شمالی و مونته‌نگرو انجام دادند، از عبور هواپیمای سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه از حریم هوایی خود جلوگیری کردند، اما اروپایی‌های قدیمی مانند آلمان و بلژیک هنوز در مناقشه بیزانسی گیر کرده‌اند.» آیا باید نفت و گاز روسیه را تحریم کنند؟ چگونه و تحت چه شرایطی؟» این اختلاف از روز اول جنگ ادامه داشته و احتمالا هزاران روز ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا