اقتصادی

پیشنهاد ۱۵ میلیون تومانی نمایندگان کارگری

دومین جلسه شورای عالی کار با حضور معاون وزیر کار و نمایندگان کارگری و کارفرمایی همچنان ادامه دارد و تاکنون نتیجه ای در بر نداشته است. گروه کارفرمایان خواستار تعطیلی جلسه و مشورت با سایر تشکل های کارفرمایی شدند، اما کارگروه با پیشنهاد 15 میلیونی موافقت نکرد.

به گزارش ترندونی، دومین جلسه شورای عالی کار درباره دستمزد ادامه دارد و گروه کارفرمایی اعلام کرده است که می‌خواهد جلسه‌ای با تشکل‌های کارفرمایی برگزار کند تا درباره دستمزد سال آینده بررسی شود.

گروه کارفرمایان معتقدند در صورت انجام رایزنی و توافق، جلسه باید بسته شود. این کارگروه همچنین سبد معیشتی را به عنوان حداقل پیشنهاد اعلام کرد.
به گفته نمایندگان کارگروه، در صورت تعطیلی جلسه به منظور ایجاد مزاحمت برای ‘گروه کارفرمایان با سایر تشکل های کارفرمایی’، آنها با پیشنهاد حقوقی 15 میلیون تومانی در جلسه بعدی شرکت خواهند کرد.

به گفته آنها، گروه کارفرمایی فرصت کافی برای مشورت و پیشنهاد حضور در جلسه دوم را دارد، بنابراین پس از پایان جلسه، کارگروه با تمامی تشکل های کارگری اعم از رسمی، غیررسمی و قانون کار به ویژه بازنشستگان رایزنی خواهد کرد. بودن.

به گزارش ترندونی، اختلاف بر سر دستمزد سال 1401 همچنان ادامه دارد و نمایندگان کارگری در تلاش هستند تا دستمزد سال آینده را به سبد معیشتی 8 میلیون و 972 هزار تومانی نزدیک کنند.
انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا