اقتصادی

رقم حداقل دستمزد امشب مشخص می شود؟

جلسه دستمزد شورای عالی کار که از ساعاتی پیش و با حضور معاون وزیر کار آغاز شد، همچنان در مذاکرات فشرده بین گروه های کارگری و کارفرمایی ادامه دارد. با توجه به اعلام معاون وزیر کار مبنی بر بسته شدن پرونده حقوق و دستمزد در روز شنبه ۲۱ اسفند، قرار است عصر امروز حداقل دستمزد کارگران تعیین شود.

به گزارش ترندونی، چهارمین جلسه شورای عالی کار ساعاتی پیش با محوریت نتیجه مذاکرات دستمزد آغاز شد.

پیش از آغاز رسمی جلسه، گروه کارفرمایی تشکیل جلسه داد و نمایندگان کارفرما در مورد میزان افزایش حقوق صحبت کردند.

طبقه کارگر سرنوشت حقوق سال آینده را با حساسیت و جدیت پیگیری می کند و برگزاری سه جلسه حقوق و دستمزد و ناکارآمدی آن را ارزیابی می کند.

پیش از این نماینده کارفرمایان در شورای عالی کار اعلام کرده بود که در سال آینده بیشترین افزایش دستمزد کارگران برابر با تورم خواهد بود.

مبنای تعیین حق الزحمه کارکنان ماده ۴۱ و جزء اول و دوم قانون کار است که نرخ تورم منتشر شده توسط بانک مرکزی و قیمت سبد خانوار را مشخص می کند.

آمار ایران این را در ماه فوریه اعلام کرد. تورم 41.4 درصد بود. سبد معیشت یک خانواده کارگری توسط کمیته حقوق و دستمزد شورای عالی کار 8 میلیون تعیین شده است. و 972 هزار. تومان مبنای مذاکرات حقوق سالانه است.

در جلسه گذشته گروه های کارگری و کارفرمایی درصدهای پیشنهادی خود را ارائه کردند که مورد قبول واقع نشد و در نهایت جلسه بدون نتیجه به پایان رسید.

نمایندگان کارگروه سعی می کنند هنگام تعیین دستمزد، ماده 41 قانون کار، تورم واقعی و سبد معیشت را در نظر بگیرند و بر همین اساس با در نظر گرفتن شرایط و تبعات اقتصادی، خواهان حفظ قدرت خرید کارکنان باشند. سال آینده. لغو ارز ترجیحی

پیش از این مسئولان کارگری ترندونی گفته بودند که قرار است امشب حداقل دستمزد تعیین شود و پس از آن اعضای شورای عالی کار به محاسبه سایر حقوق، کوپن غذا و مبالغ مسکن بپردازند.

به گزارش ترندونی، با توجه به اعلام معاونت روابط کار وزارت کشور مبنی بر تعیین دستمزد 1401 روز شنبه 21 اسفند، شرکای اجتماعی باید با جمع بندی نهایی و تعیین حداقل دستمزد کارگران اقدام کنند. تصمیم گیری در مورد نیمی از حقوق به روز شنبه موکول می شود.
انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا